webForumDet fria alternativet

Drömmar

Småprat

0 svar · 495 visningar · startad av stattin

Medlem sedan jan. 2005713 inlägg
Frågan#1

Måste få berätta om en dröm jag hade inatt, ganska kul. Om någon orkar läsa.

Allt började med att jag och en tjej (som jag träffat fåtal gånger i mitt liv) skulle gå och se på bio. I drömmarns värld kan det se ut lite hur som helst och denna bio salong såg mer ut som en stor arena, men en bio var det. Vi satt oss på våra platser och började kolla på filmen och precis då kände jag att jag behövde uträtta vissa behov på toan. Sagt och gjort så gick jag till toan men när jag kom fram dit så visade det sig att toan var rätt så äcklig så det vart inget med det.

När jag kom tillbaka till bio salongen så hade alla bio besökare flyttats ihop till en sektion av salongen (tydligen var den uppdelad i olika sektioner). Och på grund av det så kunde jag inte hitta igen tjejen igen, så jag gick hem. Sedan pratade vi över telefonen och hon var lite små sur över att jag inte kom tillbaka.

Någon dag senare var vi sams igen och vi träffades över en drink i min flotta lägenhet med utsikt över hela sundsvall, jag drömmer än, vi satt ute på balkongen och småpratade, plötsligt behövde hon gå på toa så jag satt kvar där och kikade på utsikten. Då får jag plötsligt syn på en massa missiler som viner genom luften och träffar fabrikerna som ligger l'ängst ut i sundsvalls fjärden.

Intensivt flyger det missiler genom luften och spränger bort bit för bit av staden och det börjar närma sig lägenheten. Jag ropar till tjejen att vi måste nog springa ut och härifrån så fort som möjligt.

Hon kommer ut från toan spritt språngande naken, ja jag vet inte varför :), men vi springer ut alla fall och beger oss upp mot norra berget (sundsvall är omgiven av två berg, södra och norra berget). När vi kommer en bit upp (vi och många andra som kom på samma ide) så faller det ner en missil ca en meter framför oss, nu smäller det tänkte jag.

När missilen landar så visar det sig vara en pet flaska (1,5l) med nitroglycerin och som tur är smäller den inte, men ett dum huvud som är med i folksamlingen får för sig att det ligger en flaska läsk på marken så han tar upp den för att dricka, vi skriker i panik åt han att inte röra den. Hur som helst när han tar upp den så flyger den ur handen på han, rakt in i ett hus och smäller av där.

Någon sekund senare kommer det en bil, som körs av en kompis till mig, han öppnar dörren och säger till oss att hoppa in. Såklart gör vi det, en rivstart samtidigt som en till missil faller ner i marken någon meter ifrån, denna smäller dock och bilen blir fullständigt begradvd i ett moln av eld och jord men vi lyckas komma därifrån.

Vi far hem till en annan kompis som ska åka med oss, tjéjen sitter fram, jag bak plus två andra som jag inte vet vilka det är, men jag säger till tjejen att vi två kan ju sitta fram så kan hon sitta i mitt knä (hon är inte naken längre vid det laget, hon fick tag på någon rock eller liknande) men det viller hon inte istället sätter sig min nyanlände kompis fram med henne så jag säger lite buttert och kanske fräckt till hon att jag är den enda som inte får ta på hon! Tillbaka säger hon, jamen du fick ju sig mig naken.

Sen tog drömmen slut, knepigt vad man kan drömma konstigt.

Har ni någon kul dröm att berätta om?

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
118 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
131 ms — ändringar (db)