Här om dagen läste jag ett citat av en musiker. Jag vet inte vem det är, vad personen gjort osv, men han hade kammat hem lite priser. Han hade sagt något i stil med tror ni att det är för att vi äter palsternackor som vi gör så bra musik. Antyder han att poliser inte ska få testa om man tagit droger bara för att man är musiker? Är det inte samma bransch som i många fall företräder lag och ordning när det gäller musik på nätet..?
Ja, men så är ju killen inte helt riktig heller, det är ett sanslöst beteende. Det låter som att man måste få vara hög för att kunna göra musik. :OO Anders Kleerup är det f.ö.
En sidonotis hade ju varit att jag verkligen respekterar Sting. Inte för att jag någonsin hört hans musik, men bara faktumet att han gör musiken gör att han vinner min respekt.
Kleerup är inte helt rätt i knoppen. han är sur för att han blivit tagen på bar gärning. Säger man "Om ni ser en polis med öronsnäcka....pissa innan" som tacktal för en grammis så är man antingen vrickad, full eller hög. Eller alla tre.
Haha, som jag skrattade när jag läste att krogkommissionen varit i farten tillsammans med narkotikapolisen och Kleerup blev genast lite konstnärligt upprörd... :e Den som gapar högst är oftast skyldigast... ;)
Så jävla rätt, äntligen valuta för skattepengarna! Vågar vi oss på att hoppas på en liten razzia även på Guldbaggegalan? :e
Så jävla rätt, äntligen valuta för skattepengarna!
Verkligen. Knarkande musiker utgör tillsammans med fildelande ungdomar vårt största samhällshot. Det är skönt att polisen har koll på sina prioriteringar!
Ja, men så är ju killen inte helt riktig heller, det är ett sanslöst beteende. Det låter som att man måste få vara hög för att kunna göra musik. :OO Anders Kleerup är det f.ö.
Säger man "Om ni ser en polis med öronsnäcka....pissa innan" som tacktal för en grammis så är man antingen vrickad, full eller hög.
Nej, men man är ganska rolig. Tycker jag. Nästan det roligaste tacktalet sen Popsicle önskade livet ur Arvingarna -93.
Att ravekommisionen har som uttalad policy att gripa "profilanvändare", dvs artister, är ju ganska löjligt. Den som tror att det minskar droganvändandet räcker upp en hand! Resursförstöring snarare än valuta för skattepengen.
Att ravekommisionen har som uttalad policy att gripa "profilanvändare", dvs artister, är ju ganska löjligt. Den som tror att det minskar droganvändandet räcker upp en hand! Resursförstöring snarare än valuta för skattepengen.
Jo, det är rätt löjjligt minst sagt. Min åsikt är att så länge alkohol är legalt så ska fan cannabis vara det också.
Har en kompis som har spritproblem så jag har sett på nära hand vad den legala drogen kan göra med en människa. Hur det kan vara värre att röka lite gräs framför att köra en binge drinking-episod över fyra dagar med lagligt inköpt sprit från statliga Systembolaget och sen spendera ett par dagar sjuk i delirium med panikångest och hallucinationer övergår mitt förstånd.
Dags att förbjuda spriten, eller legalisera rökat!
Jo, det är rätt löjjligt minst sagt. Min åsikt är att så länge alkohol är legalt så ska fan cannabis vara det också.
Har en kompis som har spritproblem så jag har sett på nära hand vad den legala drogen kan göra med en människa. Hur det kan vara värre att röka lite gräs framför att köra en binge drinking-episod över fyra dagar med lagligt inköpt sprit från statliga Systembolaget och sen spendera ett par dagar sjuk i delirium med panikångest och hallucinationer övergår mitt förstånd.
Dags att förbjuda spriten, eller legalisera rökat!
det låter ju jättesmart att legalisera fler droger om folk inte klarar av den legala :OO
det låter ju jättesmart att legalisera fler droger om folk inte klarar av den legala :OO
Det är en konsekvens - det finns inga valida argument för varför alkohol skall vara tillåtet med tanke på dess beroendeframkallande effekt, påverkan på folkhälsan, orsakande av dödliga olyckor samt framkallande av vålds- och sexualbrott - då kan man inte förbjuda andra droger, med argument som även gäller alkoholen.
För att inte tala om tobaksrökning, hur fan kan det vara tillåtet?
Det är en konsekvens - det finns inga valida argument för varför alkohol skall vara tillåtet med tanke på dess beroendeframkallande effekt, påverkan på folkhälsan, orsakande av dödliga olyckor samt framkallande av vålds- och sexualbrott - då kan man inte förbjuda andra droger, med argument som även gäller alkoholen.
För att inte tala om tobaksrökning, hur fan kan det vara tillåtet?
kan hålla med om att alkohol borde förbjudas, men inte att man ska legalisera andra.
Härligt att de som stödjer IFPI (och således är närvarande på Grammisgalan) får smaka lite på det kontrollsamhälle organisationen uppenbarligen vurmar för.
Att förbjuda Kleerup låter vettigt.
263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25