Här kommer nästa bild!
Google Maps-tävlingen
422 svar · 20 005 visningar · startad av Surfaren · sida 5 av 22
Frågan, av Surfaren
Tänkte köra igång en tävling som jag inte kan hitta någon annanstans på forumet. Den går ut på att man postar en bild från någonstans i världen och så får övriga gissa var det är (land/stad/geografisk plats). Bilderna plockar man i satellitläget i Google Maps. Bilden laddar man upp som bilaga till sitt inlägg. Den som gissar rätt vinner äran och får ladda upp nästa bild.
Läs frågan i sin helhet →Här händer det saker, Glasgow var givetvis rätt och tanken med i alla fall två arenor nere i hörnet var att man skulle få sig en funderare. :)
Dåså. Nytt ställe att klura på. Om ingen kläckt den innan midnatt så lägger jag en ledtråd då. :)
Hm, jag trodde den skulle bli svårare. Bra jobbat! :)
Häpp!
Där satt den! Ayia Napa, Cypern.
Då åker vi igen. Ingen ledtråd förrän jag kliver upp vid sjutiden. ;)
Fan, min klarade sig nästan en timme iaf... :e
Det var till och med lite svårt att ge en ledtråd utan att avslöja för mycket. :e
Ledtråd 1: Snart myndig!
Hörru, en till ledtråd är på sin plats. :e
Jag har hittat den. :) Men eftersom jag sitter på jobbet kan jag inte fixa en ny, så ni får till ikväll på er...
Sedär! Jag lägger en ledtråd till vid 16-tiden ändå, så får vi se om någon annan hinner före.
Split!!
Split är helt korrekt. Split ligger i Kroatien som 1991 blev självständigt (snart 18 år sedan) och tar man båten från Split mot sydväst så hamnar man på ön Hvar.
OlleBoop - next out!