Ledtråd: Göran!
Google Maps-tävlingen
422 svar · 20 031 visningar · startad av Surfaren · sida 16 av 22
Frågan, av Surfaren
Tänkte köra igång en tävling som jag inte kan hitta någon annanstans på forumet. Den går ut på att man postar en bild från någonstans i världen och så får övriga gissa var det är (land/stad/geografisk plats). Bilderna plockar man i satellitläget i Google Maps. Bilden laddar man upp som bilaga till sitt inlägg. Den som gissar rätt vinner äran och får ladda upp nästa bild.
Läs frågan i sin helhet →Ledtråd: Some say love, it is a river...
Ledtråd: ~ 480-405 THz
LeonL skrev:
Var denna så svår? :o
Det är en flod... Hopplöst att veta vad man ska söka på för att få A på rätt ställe...
Är det en flod i ryssland?
Jag får det till Changjiang men hittar inte rätt ställe...
Jag tänkte att det var Röda floden men hittar inte rätt ställe heller... Tycker ledtrådarna pekar på färgen röd i alla fall...
Ledtråd: Mona Sahlin och Olof Palme är/var också detta, och likaså mestadelen av Norrland. (Vad ville jag säga med låten The Rose?) Det är inget känt ställe, och om ni söker på rätt grej kan ni behöva zooma ut, eftersom Google Maps inte har tillräckligt högupplästa bilder där.
En ledtråd till är att det ligger i Afrika, men det är rätt så irrelevant för att kunna hitta stället.
För övrigt så är det mer att man ska pricka rätt ord, än rätt ställe, men det kanske ni redan har förstått vid det här laget.
Om ingen har tagit denna kl 21.00 så lägger jag ut en ledtråd som gör att vem som helst kan hitta stället. Detta var nog aningen för svårt tror jag, kanske lite taskiga ledtrådar. :r
Sosse som ligger i västra Afrika?
Då tar vi en snabb som säkert är lätt att komma på.
Hm, var den så svår?
Nåväl, om ingen har hittat den före klockan 20 så kommer det en ledtråd iaf.
För att inte röra till det för mycket så tänker jag på en smörgås när jag ser bilden.
jarvklo hittade rätt, både på "röra" och smörgås, eller toast som var tanken.
Stressa inte :)