Att det är farsdag idag har väl inte undgått någon. Har inte blivit farsa än men ser framemot den dagen.
Vill bara önska grattis till alla gubbar på WF som är far till någon. :birp :)
Keep up the good work!!
Bevare mig. Är pappa, men varje år hoppas jag innerligt att den här dagen går spårlöst förbi. Ett jäkla fjanteri/jippo som bara skapar dåliga vibbar hos folk som kanske inte hinner fira sin pappa men tror att dom måste.
Mina kids behöver då sannerligen inte en öronmärkt dag för att ge mig en kram, tack o lov.
Same same för Mors Dag, Kanebullens Dag, Osthyvelns Dag och alla andra liknande dagar. Barnens Dag är däremot helt OK.
Håller faktiskt med Danne här, det känns bara som ett stort jippo som går ut på att vi ska köpa slipsar och annat onödigt.
Sen är det givetvis helt upp till varje person hur man väljer att fira. Polaren får alltid kaffe på sängen och det kostar ju inget extra. :)
Annars har jag svårt för dessa öronmärkta dagar.
Något man kanske borde ha i åtanke är de som inte har någon pappa eller mamma.
Jag har för mig att man i lekis/skolan för ganska längesedan slutade med att "uppmana" sina elever att t.ex. rita något inför mors/fars dag för att det fanns barn som inte hade någon mamma eller pappa.
Personligen tycker jag de flesta såna här dagar är rätt korkade. Är det inte lite tragiskt att vi ska behöva ha en dedicerad dag till att visa uppskattning till våra föräldrar eller kärlek till våra bättre hälfter istället för att vi faktiskt överraskar och gör något kul när de inte är beredda på det?
Personligen tycker jag de flesta såna här dagar är rätt korkade. Är det inte lite tragiskt att vi ska behöva ha en dedicerad dag till att visa uppskattning till våra föräldrar eller kärlek till våra bättre hälfter istället för att vi faktiskt överraskar och gör något kul när de inte är beredda på det?
Precis så jag menar. Fast jag har inget emot om någon väljer att fira fars dag med t.ex någon överraskning, även om jag själv inte gör det. Blir man nöjd och glad över att fira eller firas är det ju bara bra. :)
Grattis alla pappor, den här dagen och alla andra dagar på året (även gårdagen som just tog slut). Likaså alla mödrar, osthyvlar, kapsylöppnare och menlösa barn, som har en egen dag men som förtjänar uppmärksamhet resterande dagar på året också.
. :)
Ja just det, instämmer med Danne V helt och fullt.
Jo jag förstår hur ni tänker......... men som den positiva och kanske ibland naiva person jag är så försöker jag just att se de bästa ur saker och ting. Det skulle aldrig falla mig in att köpa nått till nån en dag som i går.
Bara för nyfikenhetens skull finns det någon dedikerad dag som som är bra?
tex 8 mars, internationella kvinnodagen.
258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e