KABOOOM!
digg this plzz!!
7 svar · 719 visningar · startad av Matti
Gracias! 33 diggs. :) Jag är nöjd om jag får 17 till. Mer än så tror jag inte att vonAnka klarar..
lessons learned:
- title, title, title.
- timing is everything.
- if you mess up the above, don't try to draw attention to your submission by linking to it in the comment section of another submission.
- if you're still going to comment spam, make sure that the comment looks as unspammy as possible.
72 diggs so far, snyggt :)
Ja, det är rätt okej. Tyvärr kom jag på idén lite sent och när jag väl var klar med bilden fanns den här redan uppe med omkring 65-70 Diggs: Bailout Bill Passes -- DOW CRASHES. Rubriken är betydligt bättre och skärmdumpen togs medan DOW fortfarande var öppen.
rubrik > innehåll
nyhet > fullständig data
Bortsett från den här tråden, en kommentar till "Bailout Bill Passes -- DOW CRASHES"-inlägget och ett PM till Karl Denninger så gjorde jag ingen reklam för mitt Digg-bidrag. Med tanke på det så var utfallet klart godkänt. Denninger svarade förresten att han höll på med att skapa något liknande och publicerade det här inlägget en stund senare.
Matti skrev:
Ja, det är rätt okej. Tyvärr kom jag på idén lite sent och när jag väl var klar med bilden fanns den här redan uppe med omkring 65-70 Diggs: Bailout Bill Passes -- DOW CRASHES. Rubriken är betydligt bättre och skärmdumpen togs medan DOW fortfarande var öppen.
Fast din bild var roligare, även om det känns lite pajigt när du skriver "who fucked us over" i texten, ungefär som att du är en av de amerikanska skattebetalarna. Fast det är ju bara pajigt om man vet att du (antagligen) inte betalar skatt i USA och det vet ju de flesta som ser bilden inte... :)
ett PM till Karl Denninger
Jag har ingen aning om vem Karl Denninger är, så jag kan inte bearbeta den informationen.