Fick ett mail med dessa uppgifter i, är det sant. Ngn som vet.
Under de närmaste dagarna. Öppna inte några budskap med
en bilaga med titeln 'Vykort från HALLMARK' oberoende av var som skickat det till dig. Det är ett virus som öppnar en vykorts bild, som 'bränner' hela hårddisken C i din dator. Detta virus kommer att tas emot av någon som har din e-postadress i sin kontaktlista Det är anledningen till att du måste meddela alla dina kontakter Det är bättre att få detta budskap 25 gånger än att ta emot viruset och öppna den.
Om du får ett mail kallat POSTCARD, 'trots att skickas till dig från en vän, inte öppna det! Stäng av datorn omedelbart.
Detta är det värsta virus som aviserats av CNN. Det har varit indelade efter Microsoft som den mest destruktiva viruset någonsin. Detta virus upptäcktes av McAfee går, och det finns ingen reparation ännu för denna typ av virus.
Detta virus förstör s hårddisken, där vital information hålls.
Meddela till dina vänner. KOM IHÅG: Om du skickar till dem, kommer du att gynna alla
Nej, men mailet i sig är ett virus, eftersom det uppmanar folk med piss i hela skallen att skicka det vidare. Ju fler personer med grava förståndshandikapp som får detta mail och skickar det vidare, desto större blir spridningen - ergo ett virus.
Det är fejk. Men bör ändå inte öppnas eller spridas vidare.
Postcard' or 'Postcard from Hallmark' Virus Hoax
Netlore Archive: False email alert warns of 'the worst virus ever' circulating in the form of an attachment labeled 'POSTCARD' or 'POSTCARD FROM HALLMARK'
Some versions of this hoax claim the information was "verified" on Snopes.com. This is NOT true. What has been verified on Snopes.com is a different e-card virus threat with a similar name.
DO beware of phony "Hallmark" (or other) e-card notices -- they may carry a real virus.
DON'T be confused by the false descriptions below.
Såna där jävla virus"varningar" (skicka till 50 pers med en kopia till Nokia och du får en ny mobil, skicka till 50 pers och du får gratis iTunes Music Store osv) är den moderna sortens kejdebrev man fick hem i brevlådan på 80-talet om att man skulle få tur om man skrev samma brev till x antal personer.
Det finns ett par katter som är instängda i burkar. Bonsai Kitten tror jag det hette. Skicka länken till alla dina vänner för att protestera och gör det nu!!
DEAR RECEIVER, You have just received a Taliban virus.
Since we are not so technologically advanced in Afghanistan, this is a MANUAL virus.
Please delete all the files on your hard disk yourself and send this mail to everyone you know.
Thank you very much for helping me.
Nej, men mailet i sig är ett virus, eftersom det uppmanar folk med piss i hela skallen att skicka det vidare. Ju fler personer med grava förståndshandikapp som får detta mail och skickar det vidare, desto större blir spridningen - ergo ett virus.
Det finns normala personer som går på detta, inget konstigt med det. Att påstå att man har piss i hela huvudet och dessutom grava förståndshandikapp om man tror på det är ju ödmjukt... :OO
Själv slänger jag alla dessa uppmaningar, det kommer ju en del skit på MSN och där man uppmanas att skicka vidare allt möjligt skräp men jag har full förståelse för att normalbegåvade människor går på det. :)
DEAR RECEIVER, You have just received a Taliban virus.
Since we are not so technologically advanced in Afghanistan, this is a MANUAL virus.
Please delete all the files on your hard disk yourself and send this mail to everyone you know.
Thank you very much for helping me.
Det finns normala personer som går på detta, inget konstigt med det. Att påstå att man har piss i hela huvudet och dessutom grava förståndshandikapp om man tror på det är ju ödmjukt... :OO
Och det leder till vilken slutsats om normala personer? ;)
Jag fick det på mail idag via en bekant som jag ofta hjälper med diverse datorrelaterat.
Jag passade på att svara henne + alla de personer som hon skickat en kopia till och förklarade att det hela är en bluff och inget som man ska vidarebefodra.
Det finns ett annat virus som sprider sig som en löpeld som kallas kristendom. Kristna evangelister försöker sprida denna sjukdom genom att hävda att det minsann är bäst att tro på Gud oavsett om han finns eller inte. Om han finns (och du förnekat honom) så kommer du att brinna i helvetet i all evighet. Men om du däremot konverterat till kristendom så är du säker oavsett hur du gör. Så be alla dina vänner att börja be nu!!!!111
sgtpepper förklarar hur spridningen går till:
sgtpepper skrev:
Jag fick det på mail idag via en bekant som jag ofta hjälper med diverse datorrelaterat.
Jag passade på att svara henne + alla de personer som hon skickat en kopia till och förklarade att det hela är en bluff och inget som man ska vidarebefodra.
Du bad väl alla att vidarbefodra ditt brev till personerna på sin kontaktlista också?
Du bad väl alla att vidarbefodra ditt brev till personerna på sin kontaktlista också?
Då blir ju mitt mail likställt med hoax-skiten ;)
Men jag skrev iaf att de bästa de kan göra är att berätta för vänner och bekanta att mailet är en bluff.
Ooh, nu blev jag inspirerad. Ska genast sätta igång med följande:
Mitt haxx skrev:
Subject: Mail från "Bob Chorba"
Varning !
Om du får ett mail från någon som kallar sig Bob Chorba med ämnet "RECEPT" betyder det att du har fått ett virus! Viruset i sig gör inget förrän det upptäcker mejlet från Bob Chorba, då det kommer att radera all din data !!! Och det utan att du äns öppnat mailet !!
Det här är ett helt nytt slags virus, som de multi nationella antivirus företagen inte kan hantera. Och de tänker inte göra något åt det!!! De tjänar nämnligen mer pengar på att reparera skadorna en på att förebygga dem.
Som tur är finns det skydd, utvecklat av data entusiaster. Men virus spridarna och antivirus företagen försöker motverka spridningen av detta skydd !!! Alla hemsidor där detta skydd lagts upp har hackats, och många anti virus klassar det som ett virus, allt för att hindra att vanligt folk skyddar sina datorer!
Skyddet finns bifogat i det här mejlet. Klicka på "Ladda Ner" och dubbelklicka sedan på filen. Om ditt anti virus säger att det är ett virus, ignorera varningen!! Det här är det ända sättet att skydda din data på !
Om du vill att dina vänner ska kunna skydda sina datorer också, vidarebefodra det här mejlet till alla i din adress bok !! Tillsammans måste vi agera mot alla som vill hacka oss, och mot de multi nationella företagen som bara tänker på sin egen profit!!
Attachments:
roflhaxx.exe 32 kB
274 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e