webForumDet fria alternativet

Festbesök i Halmstad/Tylösand - någon sugen på att joina?

Småprat

10 svar · 726 visningar · startad av OveRRidE

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg
Frågan#1

Jag och min ohängde kusin skall åka till Halmstad och eventuellt Tylösand över helgen. Vi ramlar ner på fredag och stannar över helgen.

Någon som är sugen på att joina upp och svinga bägare? :birp :bire

Medlem sedan juli 20033 147 inlägg

Oj shit, var bor ni? Mycket annat som händer i helgen annars ju. Möllevångsfestivalen och Helsingborgsfestivalen bla.

Melea skrev:

Oj shit, var bor ni? Mycket annat som händer i helgen annars ju. Möllevångsfestivalen och Helsingborgsfestivalen bla.

Vi kommer bo i centrala Halmstad på First Hotel.

Att det är Möllevångsfestivalen och Helsingborgsfestivalen vet jag ju, men det är ju i Malmö. ;) Var är du?

Medlem sedan juli 20033 147 inlägg

OveRRidE skrev:

Att det är Möllevångsfestivalen och Helsingborgsfestivalen vet jag ju, men det är ju i Malmö. ;) Var är du?

Hemma vid Södervärn. :)
Tror jag får passa på helgen tyvärr. Vi är ett gäng som ska åka till Österlen på fredag och stanna till på söndag. Nästa gång!

Okej. Synd! :)

Sen undrar vi ju lite också om det finns några uppenbara bra ställen att gå till. Vi har hört om Club Moon och Mårtenssons (råkar vara under vårt hotell), men är lite osäkra på ställena.

Förslag?

Vi är förresten i Strömstad nu. Någon som ska ut på Lazee?

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

OveRRidE skrev:

Jag bodde där förra sommaren, det var inget vidare tyvärr, dyrt och i behov av renovering. Delade rum med en kollega och vi fick den minsta lilla jävla klostercell man kan tänka sig, utan AC och med ett fönster som inte gick att öppna, efter klagomål hamnade vi i ett något bättre rum, men med en orenoverad 80-talskänsla över sig (mörkt, murrigt, platsmatta i badrummet). Frukostmatsalen var ungefär lika mysig som matsalen när jag gjorde lumpen.

Hoppas ni fick ett bra pris och var beredda på att klaga på rummet.

Här är min recension på TripAdvisor: http://www.tripadvisor.com/ShowUserReviews-g189889-d233111-r8676470-First_Hotel_Martenson-Halmstad_Halland_West_Coast.html

Men Halmstad är ju fint, så ni får det nog kul ändå!

sgtpepper skrev:

Jag bodde där förra sommaren, det var inget vidare tyvärr, dyrt och i behov av renovering. Delade rum med en kollega och vi fick den minsta lilla jävla klostercell man kan tänka sig, utan AC och med ett fönster som inte gick att öppna, efter klagomål hamnade vi i ett något bättre rum, men med en orenoverad 80-talskänsla över sig (mörkt, murrigt, platsmatta i badrummet). Frukostmatsalen var ungefär lika mysig som matsalen när jag gjorde lumpen.

Hoppas ni fick ett bra pris och var beredda på att klaga på rummet.

Här är min recension på TripAdvisor: http://www.tripadvisor.com/ShowUserReviews-g189889-d233111-r8676470-First_Hotel_Martenson-Halmstad_Halland_West_Coast.html

Men Halmstad är ju fint, så ni får det nog kul ändå!

Vi är medvetna om att hotellet inte är så roligt, men jag personligen bryr mig inte så mycket faktiskt. Vi fick dessutom ner priset till hälften med ett par kuponger som kusses far hade fingrarna på, så så jäkla dyrt blev det inte egentligen. Men det kommer väl avspegla sig i rummen med antar jag.

I vilket fall, vi får väl trycka upp någon jävel mot väggen om det är sunkigt nog. I vilket fall som helst, i det här vädret så spelar det ju ingen roll; sova kan man ju fan göra finare utomhus om den här värmen håller i sig. ;)

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

OveRRidE skrev:

Vi är medvetna om att hotellet inte är så roligt, men jag personligen bryr mig inte så mycket faktiskt.

Jag är inte heller så kinkig, men vi pröjsade runt 1500 kr/natten har jag för mig och det är på tok för mycket, även om det var jobbet som stod för notan.

Men fick ni ett bra pris så är det ett helt ok hotell, det jag främst störde mig på var det höga priset i kombination med den daterade miljön.

Och som du skriver så är man ju inte på hotellet så nämnvärt mycket när det är fint väder och party!

sgtpepper skrev:

Jag är inte heller så kinkig, men vi pröjsade runt 1500 kr/natten har jag för mig och det är på tok för mycket, även om det var jobbet som stod för notan.

Men fick ni ett bra pris så är det ett helt ok hotell, det jag främst störde mig på var det höga priset i kombination med den daterade miljön.

Vi skulle betala 1100 kr per natt, per person i enkelrum från början, men fick ner det med hälften till 550 kr med hjälp av de där (super)kupongerna, vilket vi egentligen inte räknat med alls. I vilket fall; detta öppnar ju för två scenarion; 1) vi har tur och får ett schysst rum värt 1100 kr per natt eller 2) vi får ett skitrum i jämförelse om man ser på vad ni betalade för ert första katastrofrum.

sgtpepper skrev:

Och som du skriver så är man ju inte på hotellet så nämnvärt mycket när det är fint väder och party!

Nej, exakt. Egentligen hade vi ju tänkt att hitta ett ställe i Tylösand, men där var det ganska full flera veckor i förväg (givetvis), så vi valde Halmstad istället och sen tar vi oss ut dit på kvällarna, tänkte vi. För Tylösand är schysst, även i min smak.

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
116 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)