webForumDet fria alternativet

Nu drar silfver på eurotrip!

Småprat

12 svar · 735 visningar · startad av silfver

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg
Frågan#1

Yey, i morgon klockan 12 går tåget mot köpenhamn där vi gör vårt första stopp. Sen tar vi nattåget till amsterdam så vi är framme där på onsdag. Mer har vi inte planerat än så länge. :)

Vi blir borta en månad, så jag hoppas ni klarar er utan mig under den tiden! :birp

För er som är nyfikna, så kommer jag mobilblogga på silfver.se. :)

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Kommer du att geotagga några bilder på tripen? :)

Geotagga?

http://en.wikipedia.org/wiki/Geotagging

Koordinaterna sparas i bilden som sedan kan spåras på en karta. Exempelvis via panoramio och Google Maps/Earth. Det kräver ju sin GPS-utrustning men det köpte du väl direkt när du sålt makrot? :p ;)

Haha, okay. Nej, tyvärr blir det ingen geotaggning. Men kameran ska med så klart. Jag kommer nog inte ladda upp några bilder under tiden vi är ute, men när jag är hemma så siktar jag på att ha ett ganska skönt arkiv med bilder. :)

Bara att önska trevlig resa! :)

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Amsterdam! Ni kommer aldrig komma därifrån, mohaha! §e

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

Dryden skrev:

http://en.wikipedia.org/wiki/Geotagging

Koordinaterna sparas i bilden som sedan kan spåras på en karta. Exempelvis via panoramio och Google Maps/Earth. Det kräver ju sin GPS-utrustning men det köpte du väl direkt när du sålt makrot? :p ;)

Det räcker med en enkel GPS-logger, eller vilken GPS som helst som man kan koppla till datorn. Så kan du med hjälp av typ RoboGeo få in koordinator i EXIF'en

OveRRidE skrev:

Amsterdam! Ni kommer aldrig komma därifrån, mohaha! §e

Haha, nej, man vet aldrig. :e Men vi har bestämt att vi bara ska vara där några dagar, för att inte förstöra resschemat. :P

Medlem sedan nov. 20014 054 inlägg

silfver skrev:

Haha, nej, man vet aldrig. :e Men vi har bestämt att vi bara ska vara där några dagar, för att inte förstöra resschemat. :P

fastna nu inte på Red Light District.. eller Blue Light District för den delen :P

And I'm off. :) Later dudes! :birp

Medlem sedan sep. 20051 758 inlägg

Nu har vi chansen att skriva vad som helst här!

Vi klarade oss fran Amsterdam. Men jag sager som en dansk

We were in Amsterdam for like three days, and we nearly didn't make it. It was that good!

:birp

Nu ska ar vi i Split, Kroatien, men ska ta baten over till en oe som heter Hvar. 35 grader solsken ar javligt varmt. :p

Hoppas ni har det bra hemma i Sverige :D

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)