Antingen älskar de att se sig själva eller så är de bara allmänt konstiga. Seriöst, en flaska vin och sen hittar man inte toaletten. Jag vill inte tänka på kostnaden för krossade speglar efter en liten festkväll i sommarstugan...
Gillar du speglar? (fredagstråd)
43 svar · 2 591 visningar · startad av Web-Tor · sida 2 av 3
Frågan, av Web-Tor
Om du gillar speglar har jag huset för dig! Beskrivning \| Bilderna Några höjdpunkter: • Helt asfalterad tomt • Jätteankare på uppfarten • Helkaklade väggar • Spegelklädda
Läs frågan i sin helhet →Ja fyfan att komma hem där efter en blöt utekväll och ramla in i tolv spegelväggar innan man kommer i säng..
Jag tänkte mest på vilken vedervärdig akustik det måste vara med allt kakel och alla speglar. Åsså att inredningen påminde om hem och byggnader jag sett i Mellanöstern och Sydostasien där folk fullkomligt vräker in så mycket lull-lull dom kan. Ju mer - ju tjusigare.
Vi i Skandinavien är ju kända för vår återhållsamhet - inte minst när det gäller form och färg - så många reagerar förstås när dom ser sånt här. Men jag tycker som sagt det är ganska läckert.
Danne V skrev:
Suverän kåk! Hur vulgär och kitschig som helst, men när vulgariteten och kitschigheten gått så här långt och dessutom är konsekvent, så blir det faktiskt läckert och helt avväpnande.
Så skönt att se folk som skiter i trender utan kör sitt alldeles egna rejs.
Håller helt med dig där! Hade de gjort det till hälften hade det bara varit patetiskt.
Qonos skrev:
men vem har 4 garage och en egen smörjgrop och asfalterad gårdsplan. måste varit någon biltokig kakel/spegelfetischist
En nyrik ryss eller arab med helt felknullat sinne för smak och estetik är min gissning.
Det där huset kommer att bli svårsålt, för att en normalt funtad familj ska kunna bo där så måste man först demontera och byta ut i stort sett alla ytskikt (vem fan vill ha ett arbetsrum inrett som en offentlig toalett med spegeltak?!) samt låta en grävare rensa bort all asfalt och därefter anlägga gräsmattor (flygfotot som Web-Tor länkade till visar ju tydligt på vansinnet, precis hela tomten är asfalterad).
Tycker att det räcker att ha speglar i taket i sovrummet.
Det har nog gått till överdrift i det här fallet.
Fan vad porrigt! Lätt att jag skulle bo där. :e Grym fotograf som bara syntes i en av bilderna! Måste vara svårt att lista ut alla vinklar typ.
silfver skrev:
Grym fotograf som bara syntes i en av bilderna! Måste vara svårt att lista ut alla vinklar typ.
..alternativt: hur många bilder togs svärande bort där han/hon insåg att en reflektion fanns..? :L
Hahaha, ja eller det. :P
Visning idag, någon som ska gå?
Dom lyckades tydligen inte sälja stället för nu är det ute igen (ny mäklare denna gång):
http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/369816
Min favorit denna gängen är texten under rubriken "Renoveringar"
"2000-Murar byggs, tomten asfalteras" :e
Usch och fy... Ett utmärkt exempel på att rika människor tycks tänka "ju dyrare desto snyggare". En totalt smaklös blandning av material och stil... blä
... och nej, det beror inte på att jag är en fattig avundsjuk jävel. ;) Jag tar gärna pengarna och lägger på nåt roligare.
Fast varken speglar, kakel eller asfalt är speciellt dyrt. Det här handlar bara om "annorlunda" smak. ;)
Husägaren är en dam runt 75 år förresten.
Beror väl på om man jämför med bladguld eller målad glasfiberväv. Men inte är det det billigaste valet på byggmax. Och hade asfalt varit billigare än gårdsgrus hade jag också haft det ;)
Undrar hur huset skulle se ut efter en rejäl röjarfest? Känns som att en och annan spegel skulle vara sönder.
Shit, jag kom just på att jag åkt förbi detta område och säkert det här huset med på jobbet jag satt i somras... Sjukt... Men innansidan var ju rätt vulgär iofs. Diggar speglarna men tycker det har tagits till "viss" överdrift"...
Men varför sätter man en spegel på en spegel i sovrummet? Räcker det inte med "en"?
En skrockfull person kan ju inte bo där heller, om man nu tror på flera års otur vid krossning av en/flera speglar.
Min tanke vid VARJE bild "Ah, det här måste vara badrummet!"
Husägaren är en dam runt 75 år förresten.
Men hon bor nog knappast där. Jag kan tänka mig en pervers "gubbe" runt 50 år.
Men hon bor nog knappast där. Jag kan tänka mig en pervers "gubbe" runt 50 år.
Vad får dig att tro det? Det överdrivna intresset för inredning talar ju klart för att det är en kvinna som bor där ;)