Köpte faktiskt en PS3:a igår med lite spel. Själv så föredrar jag fortfarande X360, men man bör ju ha samtliga konsoller med tanke på plattformsunika spel.
Pain blev en välkommen del i samlingen, dock så blir det snabbt väldigt enformigt. Men priset på ~70kr är överkomligt för några timmars underhållning.
Jag köpte en PS3:a i USA i förra veckan, gick på 2 500:- så jag kunde inte motstå, måste ju ändå ha en när GTA4 kommer ut :)
Dock insjuknade jag i en förkylning som helt däckade mig när jag kom hem så det är först nu jag har kunnat börja lattja med den och då märker jag att det inte följer med någon HDMI-kabel, skandal! :). Än så länge är jag inte så pass frisk att jag orkar åka och shoppa en kabel, så jag får stå ut med 480p än så länge.
Har ägt PS3 i nästan ett år nu och måste säga att det frekvent börjar komma många bra/roliga spel nu. Favoriterna är nog dock Warhawk, Assassins Creed, CoD4 och Heavenly Sword - utan särskild ordning. Pain var bortkastade pengar för mig, det roade mig inte alls.
Samt den grymt bra mediaspelaren en PS3a blir av TVersity är ju bara underbart!
Har ägt PS3 i nästan ett år nu och måste säga att det frekvent börjar komma många bra/roliga spel nu. Favoriterna är nog dock Warhawk, Assassins Creed, CoD4 och Heavenly Sword - utan särskild ordning.
Assassins Creed var för mig en stor besvikelse. Grymt i början! Och grafiken är ju suverän. Tyvärr faller man snabbt in i det alldeles för tydliga spelmönstret. Ett spel som ska vara så handlingsfritt blir helt omvänt istället och spelglädjen försvinner.
Assassins Creed var för mig en stor besvikelse. Grymt i början! Och grafiken är ju suverän. Tyvärr faller man snabbt in i det alldeles för tydliga spelmönstret. Ett spel som ska vara så handlingsfritt blir helt omvänt istället och spelglädjen försvinner.
Jag håller med dig, men trots de väldigt repetetitiva uppdragen så kunde jag ändå fortsätta spelet en längre tid endast pga den oerhört bra grafiken. Så även om det kanske inte är toppbetyg ligger det ändå som en favorit hos mig.
muskot skrev:
Ja, en mediaspelare som kräver en dator med ett program som kodar om allt material är ju verkligen grymt bra.
Ja, jämfört med andra maskiner så tycker jag det fungerar väldigt bra! Stabilt och enkelt samt behövs ingen monsterdator för omkodning. Det går kanske inte att jämföra med en Tvix förståss.
Spelet går alltså ut på att man kastar ut tomtar, tanter m.m. i trafiken och väntar på att det ska komma saker och köra på dom osso får man poäng för det?
Kom igen nu, hur kan det inte vara roligt att kasta iväg en tomtejävel på pensionärer?
. :p
Du vet, även om jag nu skulle tycka om spelet i sig så är det alldeles för långsamt för att jag skulle tycka om det. Har noll tålamod för långsamma spel. Tex "Sims", ja...det ska vi inte ens prata om.
Det går ju sååååååå förbannat långsamt.
Quid: Det värsta är, är att man har släppt spelet till en sån enhet som PS3. Snacka om att kasta pärlor till svin. Hade förstått om man hade släppt spelet till WII ( det kanske finns till WII ? ).