webForumDet fria alternativet

Supermarket domino

Småprat

10 svar · 783 visningar · startad av jme

Medlem sedan maj 20012 237 inlägg
Frågan#1

I en affär i Finland:

http://www.youtube.com/watch?v=7HfMaJJlxTE

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Det var jobbigt filmat, så jag orkade inte riktigt titta. Men coolt iaf...

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

..och jag som trodde att det skulle vara butikshyllor som ramlade iväg... ;)

Men jävel, var det nattskiftet som hade haft lite kunder eller? :e

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

silfver skrev:

Det var jobbigt filmat, så jag orkade inte riktigt titta. Men coolt iaf...

Medhåll. Men annars var idén cool. Kul också att de använde spärren vid utgången som del av dominot.

Sen kan man ju tänka på att skall man behandla livsmedel sådär och vad tycker ölen om att bli omskakad?

jme skrev:

Sen kan man ju tänka på att skall man behandla livsmedel sådär och vad tycker ölen om att bli omskakad?

Det lilla biran ruskas om sådär är nog inte värre än transporten från bryggeriet via något centrallager och till butiken. ;)

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

:stefan: skrev:

Det lilla biran ruskas om sådär är nog inte värre än transporten från bryggeriet via något centrallager och till butiken. ;)

Ölen klarar sig nog, Men frågan e hur livsmedlet klarar av att stå utan kyla så pass länge, För det tog nog en stund att göra iordning allt..

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Det är säkert gjort i etapper. Så som de klippte i filmen så kan det ju vara ett jobb gjort på flera veckor.

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

silfver skrev:

Det är säkert gjort i etapper. Så som de klippte i filmen så kan det ju vara ett jobb gjort på flera veckor.

Visst var det klippt, Men om man ser på vissa tagningar så finns det ganska mycket kylvaror i samma sekvens, och det tar ju endå ett tag att ställa upp...

Men antagligen hade dom lite koll på detta, Och det var nog ingen fara...

Är det så mycket kylvaror då? Nu är jag inte bäst på finska livsmedel, men när det föll långsamt tyckte jag det såg ut som juicepaket och sådana behöver inte stå kallt förrän de öppnas.

Har vi nån i broderlandet som är mer hemma på varorna? :e

Jag tycker att det såg mest ut att vara öl, juice, chokladpaket och kaffe som de använde.

249 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)