Satan, va gott det är! Riktig "tomtegröt" av risgryn, kokt på mjölk med en klick smör i, serverad med kanel och lite strösocker, med mjölk, gott bröd och några goda ostar till.
Man blir så härligt gôtt mätt - länge, och gröten lägger sig som bomull i magen.
Amatörer. ;)
Jag käkar risgrynsgröt till frukost flera gånger i veckan och gör så året runt. Visserligen med hallonsylt men det är för att jag inte är så förtjust i kanel.
Amatörer. ;)
Jag käkar risgrynsgröt till frukost flera gånger i veckan och gör så året runt. Visserligen med hallonsylt men det är för att jag inte är så förtjust i kanel.
Amatörer. ;)
Konsumerar man risgrynsgröt på mornarna och dessutom med hallonsylt så får man ofta skakningar som bl.a. orsakar att man postar samma inlägg flera gånger. :)
För övrigt är ju risgrynsgröt med HALLONSYLT en hädelse i paritet med att servera ketchup till sill och nubbe. FY SKÄMS, MÄNNISKA!!!!!
Amatörer. ;)