webForumDet fria alternativet

Maffians tio budord

Småprat

7 svar · 909 visningar · startad av Danny

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg
Frågan#1

Vill du bli lika hård som Tony Montana? Polisen har hittat en lista på tio budord hos en maffiaboss (länk):

1. Ingen kan presentera sig själv direkt för någon annan av våra vänner. Det måste vara en tredje person som gör det.

2. Titta aldrig på vänners fruar.

3. Bli aldrig sedd tillsammans med poliser.

4. Besök inte pubar eller klubbar.

5. Att alltid vara tillgänglig för Cosa Nostra är en plikt – även om din fru ska föda barn.

6. Möten måste respekteras.

7. Fruar måste behandlas med respekt.

8. När information efterfrågas måste alltid svaret vara sanningen.

9. Pengar kan inte tillskansas om de tillhör andra eller andra familjer.

10. Personer som inte kan bli en del av Cosa Nostra:
- den som har en nära släkting inom polisen.
- den med en informatör inom familjen.
- den som beter sig illa och inte håller sig till moraliska värderingar.

Källa: BBC News

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Danny skrev:

Vill du bli lika hård som Tony Montana? Polisen har hittat en lista på tio budord hos en maffiaboss

Tony Montana i Scarface var ju en kubansk kokain-gangster, inte en italiensk mafioso.

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

sgtpepper skrev:

Tony Montana i Scarface var ju en kubansk kokain-gangster, inte en italiensk mafioso.

Icke desto mindre hård. ;)

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

OveRRidE skrev:

Icke desto mindre hård. ;)

Ja, men vill man bli hård som Montana så ska man väl inte följa några fagiga budord från en gammal mafioso? Då ska man speeda upp sig på kokain och gå bärsärkargång med en automatkarbin. Jag är helt säker på att Tony Montana hade skurit halsen av den där löjliga mafioson utan att tveka.

Så jag förstår fortfarande inte vad Tony Scarface Montana har med budord hittade hos en gammal mafioso i Italien.

Okej okej. Vad petig du ska vara då. Gangster som gangster.

Vito Corleoni är hårdast av dem alla hur som helst. Han kanske följde dessa budord.

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

sgtpepper skrev:

Ja, men vill man bli hård som Montana så ska man väl inte följa några fagiga budord från en gammal mafioso? Då ska man speeda upp sig på kokain och gå bärsärkargång med en automatkarbin. Jag är helt säker på att Tony Montana hade skurit halsen av den där löjliga mafioson utan att tveka.

Så jag förstår fortfarande inte vad Tony Scarface Montana har med budord hittade hos en gammal mafioso i Italien.

Det beror ju på innebörden av "hård". Personligen tycker jag att någorlunda moraliska värderingar i kombination med brutal hänsynslöshet bättre personifierar en braig hårding, även om Pacino's karaktär sparkar arsle rätt hårt. Han är bara lite mindre.. finkänslig.

Man måste inte vara hänsynslös för att vara hård heller, tycker jag. Kolla Clintan i För några få dollar mer :) (och sgtpepper, märk nu att jag inte säger att han var med i maffian :e) där har vi en riktigt hård kille. Det är mer stilen som gör det där. Tycker också man bör vara någorlunda klyftig för att passa som hårding :)

En kul grej är ju denna också:
http://www.coolstuff.se/p470/BadMotherFuckerPlanbok.html?highlight=pl�nbok

Lite off-topic, igen.

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)