@nders har gjort något liknande och jag har för mig att han använde en USB-hamster.
Hej
Tänkte höra om någon som vet hur man gör för att
få en logga ut stansad i metal? typ 1 meter stor plåt
Tänkte sätta upp på väggen =)
19 svar · 1 194 visningar · startad av flumpa
Hej
Tänkte sätta upp på väggen =)
@nders har gjort något liknande och jag har för mig att han använde en USB-hamster.
USB-hamster?
Tor är inne på rätt spår - men eftersom det handlar om metall måste man använda två hamstrar - en som håller och en som sågar. Man behöver förstås också en hamsteranpassad sticksåg som drivs med nio volt likström - men det ser jag inte som något problem. Lycka till med hamstrandet!
flumpa, kontakta en moderator och be att få tråden flyttad till Övriga frågor. Annars är risken stor att den tramsas sönder ännu mer. Sorgligt men sant. :l
hehe, Move please!
med lite tur kan man skriva ut loggan på vitt papper med laserskrivare, sedan lägger man pappret upp å ner på plåten, kör med svinvarmt strykjärn noga, då fastnar kolet på pappret, sedan kör du med en svinstark uv-lampa så bränner du bort det runt om... voila!!! enklare än så blir det inte
flumpa skrev:
Jag vet hur man gör.
Är det någon mer som vet tro? :e
Logga ut kan jag ut och stansad är också elementärt.
Annars kör man med laser.
Laser är ju lysande. :OO
Dom bra svaren lyser med sin frånvaro. :l
Web-Tor skrev:
Dom bra svaren lyser med sin frånvaro. :l
Är du förvånad? Tråden ligger i Cafét och det finns en tämligen omissbar text på förstasidan om vad som bör tänkas på när det gäller just att posta i Cafét.
Som Lasp är inne på så är det enklast att skicka en ritning till ett företag som sysslar med vattenskärning eller laserskärning så skär dom ut den åt dig.
SirPeter skrev:
Är du förvånad? Tråden ligger i Cafét och det finns en tämligen omissbar text på förstasidan om vad som bör tänkas på när det gäller just att posta i Cafét.
Alla kan göra misstag. (Posta i fel forumdel t.ex.)
Synd att tråden direkt ska tramsas sönder även om man ser att det är en seriöst ställd fråga.
Vilken metall vill du använda Aluminium eller Stålplåt?
Är det en Logga som klarar av urskärning?
Ett "N" kan man skära ur men "Å" är svårare.
Skall den monteras en bit ut från vägg med bakomliggande belysning?
Du ser en bra fråga genererar många motfrågor!
SirPeter skrev:
Är du förvånad?
Inte lika förvånad som @nders USB-hamster som jag skrev om i mitt första inlägg.
Web-Tor skrev:
Inte lika förvånad som @nders USB-hamster som jag skrev om i mitt första inlägg.
Sorry, din smiley såg ut som om du klagade över att ingen kom med något seriöst svar.
Plasmaskärare eller waterjet är kul verktyg!
Det blir så extremt dammigt av plasma bara...