Någon tror tydligen att han bjuder på en Orreforsskål av Simon Gate, fast objektet som bjuds ut enbart är ett oskrivet vykort som visar skålen från Orrefors.
Budet för det oskrivna vykortet är nu 4600:- :e :e
Auktionen ligger under kategorin "Vykort & Bilder", men möjligen att objektbeskrivningen kan ha varit lite otydlig från början.
Ett missförstånd tycks i alla fall ha skett om vad det är för objekt som auktioneras ut.
Nu är det någon som har höjt budet med 500:-, så nu ligger slutbudet på 5100:-. :)
Skulle vilja se minen på dessa personer, när det går upp för dem att de bjuder på ett vykort och inte en skål från Orrefors. Lär vara en oförglömlig min. :bire
Nu är det någon som har höjt budet med 500:-, så nu ligger slutbudet på 5100:-. :)
Det borde säljaren vara glad över med tanke på att han har specificerat att det handlar om ett vykort och budet är lagt efter det. Bud som läggs innan en ändring av text i auktioner på tradera kan hävas om texten ändras.
Ja men jag som inte kan Tradera Är det inte samma person som har bjudiet en mängd gånger Samma datum och nästan samma klockslag på budhistoriken
Varför är det så?
Ja men jag som inte kan Tradera Är det inte samma person som har bjudiet en mängd gånger Samma datum och nästan samma klockslag på budhistoriken
Varför är det så?
Om vi säger att priset på en sak är 1kr.
Då bjuder kalle 500kr och då har han vinnande budet på 1kr.
Och sen bjuder lisa 200kr och då har ju kalle redan budat 500kr som högt och då går hans bud automatiskt upp till 210kr eller 205kr (kan inte exat hur mycket över det är hans bud går vid dom summorna)
Men då kanske lisa testar buda 700kr och då får hon vinnande budet på 510 (505) kr.
Tack det var som jag trodde, men kolla datum på budet som ligger näst högst upp då?
Och borde det inte redovisas de andra buden som gör att det trissas upp?
det som händer när "mikael-1960" lägger ett bud som är under det nuvarande högsta "proxybudet" är att han får ett e-post som säger att han inte var högst, och att "proxybudet" höjs +1 hans bud. eftersom "mikael-1960" bud inte var det högsta budet visas det inte.