webForumDet fria alternativet

What a day...

Småprat

2 svar · 511 visningar · startad av Bendro

Medlem sedan jan. 20013 039 inlägg
Frågan#1

Åker bil till samhället och tar bussen in till stan varje dag. När jag idag kom tillbaka efter jobbet och skulle sätta mig i bilen och åka hem så vägrade startspärren släppa. Hur mycket jag än tryckte på knappen på bilnyckeln så hände ingenting. Traskade bort till närmaste bilverkstad, som givetvis hade stängt för en kvart sedan.

Fick promenera 4 km hem och får göra samma promenad vid 6-tiden i morgon bitti..fast åt andra hållet då.

Sur och irriterad när jag kommer hem, och när jag lite senare på kvällen skall ta och duscha får jag en kalldusch, bokstavligen. Pelletsen har tagit slut så pannan har slocknat. Går ner i källaren för att fylla på pannan och märker att den även behöver askas ur....kl 9 på kvällen.
Lägger ner ca 45 minuter på att aska ur pannan, fylla på pellets och vänta tills jag ser att pannan har startat igen. Inser att det kommer att ta ett antal timmar innan det finns varmvatten, och jag har sot över mer eller mindre hela mig. Blir tvungen att tvätta mig i iskallt vatten. Sitter nu i en morgonrock och en kokhet kopp te för att försöka få upp lite värme så jag kan sova.

Och imorgon är det en ny dag.....

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg
Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

Äh....gnällspik :p §e

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)