webForumDet fria alternativet

...men dra åt helvete!

Småprat

18 svar · 984 visningar · startad av Dryden

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg
Frågan#1

Jag lyssnade av jobbets telefonsvarare i morse. :OO
http://www.dryden.se/index.php?s=file_download&id=13
(mp3-fil, 148kb, extern länk till dryden.se)

Tyvärr vågade inte fegtratten lämna sitt nummer så hans öde lär förbli okänt...

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

Tror han var lite sur ;)

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

lol. :e

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Dryden skrev:

Tyvärr vågade inte fegtratten lämna sitt nummer så hans öde lär förbli okänt...

Fegtratt? Självklart blir man förbannad när man får vänta i 30 minuter för att sen bli kopplad till en telefonsvarare. Vad är det för företag du jobbar på?

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Vad har ni för rutiner i växeln om man måste vänta i trettio minuter innan det kopplas in en telefonsvarare?

Medlem sedan mars 20023 686 inlägg

Skulle nog själva ha blivit lika förbannad om man fått väntat i 30 min och sedan bli kopplad till en telefonsvarare.

Medlem sedan juni 20006 022 inlägg

Underbart, sånt där brukar jag ju göra med flit när jag vet att någon har väntat jättelänge, dock har jag aldrig fått såhär starka reaktioner :)

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg

Ujuj... har ni så dåliga rutiner så ska ni nog rannsaka er själva snarare än att hänga ut snubbens reaktion på internet tycker jag. Men lite kul var det.....

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Fullt förståerligt att han blir förbannad. Sitta i telefonkö i en halvtimme för att därefter komma till en telefonsvarare är under all kritik. :l

Medlem sedan apr. 20051 016 inlägg

Hahaha! Skitkul ju! :L

Men i övrigt håller jag med flertalet som svarat i tråden. Det är fanimig snarare era rutiner det är fel på, än killens reaktion. :)
"Dra åt helvete!" :e

Medlem sedan dec. 20014 239 inlägg

Kul kul.. :e

Men jag skulle nog bli lika sur om jag fick vänta 30 minuter och sedan hamna hos en telefonsvarare. Dock skulle jag inte lämna något sådant meddelande.

Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

Har hänt mig någon gång... vad hjälper det? ;) Förstå hans reaktion har själv upplevt det. (Inte av Drydens företag vad jag vet).

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg

voigtann1 skrev:

Har hänt mig någon gång... vad hjälper det? ;) Förstå hans reaktion har själv upplevt det. (Inte av Drydens företag vad jag vet).

Nåt liknande hände mig för ett par månader sen. Var tvungen att få tag på nån på Telia som kunde kolla om en telefon hade lagts av (hade varit upptagen 4-5 timmar). Ringde kundtjänst som numera har en "tjänst" där man talar om för en maskin vad man vill:

- Jag vill tala med en telefonist
- Vill du laga telefonen?
- Nej, jag vill prata med en människa
- Jag uppfattade inte. Vill du ha reda på ett telefonnummer?
- Nej, jag vill tala med en person, inte en maskin
- Vill du bli kopplad till bredbandssupporten?
...osv.

Efetr 15-20 minuter med likadana "svar" var jag närmare hjärtinfarkt än någonsin tidigare under mitt liv......

Ehum. När det är överbelastat har man inte alltid möjlighet att svara i telefonen. Dessutom tvivlar jag starkt på att han faktiskt suttit i telefonkö i en halvtimme eftersom vi inte har något sådant system. Så ligger det till.

Dryden skrev:

Ehum. När det är överbelastat har man inte alltid möjlighet att svara i telefonen.

Är det ett stort system eller vad handlar det om egentligen?
Som jämförelse kan jag nämna att vid ett tillfälle i våras då någon planta hade ordnat så att mellan 25000 och 30000 användare inte kunde logga in på sina datorer där jag jobbar så maxade vi kötiden till 7 minuter och 35 sekunder. Driver ni ett helt land eller? ;)

SirPeter skrev:

Är det ett stort system eller vad handlar det om egentligen?
Som jämförelse kan jag nämna att vid ett tillfälle i våras då någon planta hade ordnat så att mellan 25000 och 30000 användare inte kunde logga in på sina datorer där jag jobbar så maxade vi kötiden till 7 minuter och 35 sekunder. Driver ni ett helt land eller? ;)

Haha :e nej men vi har ett stort upptagningsområde vilket kan göra att trycket i butik är hårt. Då finns det inte resurser att ha en person i telefonen. Vi är i förstahand butik och inte kundtjänst/service/support. Det finns dedikerade bemannade kundtjänster/telefonnummer för sådana ärenden. Det går ju också alldeles utmärkt att lämna meddelanden på telefonsvararen (och då kanske lite mer konstruktiva än hans). Då gör vi också återkoppling så klart.

Dessutom skulle jag inte säga att jag "hänger ut honom". Och återigen - han kan inte ha suttit 30 minuter i kö såvida han inte varit olidligt seg med att göra sina tonval. ;)

Dryden skrev:

Vi är i förstahand butik och inte kundtjänst/service/support.

Aha, jag tänkte väl att det var nåt sånt. Då var det skillnad ja.
Fast det kanske vore en idé om den som har satt ihop telefonsystemet såg över det där med att komma direkt till svararen om det är upptaget/kö och därigenom få besked om att det är bättre att skicka e-brev eller besöka butiken, eller vad som nu är lämpligast i ert fall.

SirPeter skrev:

Aha, jag tänkte väl att det var nåt sånt. Då var det skillnad ja.
Fast det kanske vore en idé om den som har satt ihop telefonsystemet såg över det där med att komma direkt till svararen om det är upptaget/kö och därigenom få besked om att det är bättre att skicka e-brev eller besöka butiken, eller vad som nu är lämpligast i ert fall.

Ja, svararen är inte helt ultimat och jag skulle föredra en ändring. Men fortfarande inga trettio minuter.

Medlem sedan mars 20062 194 inlägg

kanske dags för er att prata in ett nytt telefonsvararmeddelande (som är lite kortare än 30 minuter ;))

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)