webForumDet fria alternativet

Facebook ... dagens I-landsproblem?

Småprat

32 svar · 1 649 visningar · startad av Dellamorte · sida 2 av 2

Frågan, av Dellamorte

tjena! :bire ... Facebook ... dagens I-landsproblem? ... hela Sverige har stannat upp då alla idag sitter på jobbet och "facebookar" istället för att göra de man ska. jag är ju iofs inte bättre jag då jag också är medlem och surfar runt där nån timme varje dag. som elektriker har man ju ingen tillgång till internet förrens man kommer hem vilket kanske är bra :r då de säkert hade blivit någr

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan jan. 20032 850 inlägg

Dellamorte skrev:

de finns ingen utväg alla kommer vi hamna där förr eller senare...Mooohahahahahaha
enda sättet att undvika de är att slänga ut datorn och flytta ut i en mörk och tyst skogen för att sätta sig under en stor gram och krypa ihop till en liten boll :D

eller helt enkelt surfa vidare och bara ge fasen i skiten! ;)

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Jag är där men har inte hittat så där jättemycket intressant. Förväntar mig inte det heller i och för sig, jag gick i en gymnasieklass exempelvis där folk knappt visste vad Internet var. Och då snackar vi ändå slutet på nittiotalet...

Medlem sedan apr. 20042 994 inlägg

Själv är jag helt fast. :( Men det beror kanske på att valet står mellan att antingen skriva uppsats eller klicka runt på Facebook. :OO

Medlem sedan juli 20071 068 inlägg

enkelt val ....

Medlem sedan juni 20014 421 inlägg

Dryden skrev:

Jag är där men har inte hittat så där jättemycket intressant. Förväntar mig inte det heller i och för sig, jag gick i en gymnasieklass exempelvis där folk knappt visste vad Internet var. Och då snackar vi ändå slutet på nittiotalet...

Men Dryden, du är ju liksom tjej...

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

colione skrev:

Men Dryden, du är ju liksom tjej...

Vaddå, så Faceboook är en grabbsak? x(

Medlem sedan sep. 2004111 inlägg

Nä,tack. Trivs bra som det är! Tack vetja abc 80..........

Medlem sedan aug. 20003 473 inlägg

ponting skrev:

Nä,tack. Trivs bra som det är! Tack vetja abc 80..........

min står nerpackad i en karton i källaren ... dags för lite nytt kanske

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg

Tänkte faktiskt regga mig på FB häromdagen och satte upp ett konto. Till min stora förvåning krävde dom att få lösenordet till det epostkonto jag tänkte använda. Aldrig i livet. Även om tänkte använda ett slakskonto på hotmail, så upplevde jag det som jävligt obehagligt att öht bli medlem på en sajt som hade dom kraven. Dom vill ha tillgång till folks mail, och även om många kommer att regga slaskkonton som jag gjorde, så kommer FB att kunna läsa och spara en sjujävla massa privata mailkonversationer. Stort blähh... :bla

Men jag tänkte att jag ju kunde döda kontot bara jag fått kolla runt lite, så jag reggade med mitt slaskkonto på hotmail..

Men inte fan gick det att avregistrera sig och döda kontot. Istället kunde man "avaktivera" det, men FB är så "generösa" att dom aktiverar det igen om man bara försöker logga in sig igen. Med andra ord så kommer ALLT att sparas. Har man sålt taskan så har man. Ännu större blähhh.... :bla

Så jag fick skapa ytterligare ett slaskkonto, denna gång på Yahoo-mail, ändra uppgifterna på FB och har nu "glömt bort" inloggning till både FB och Yahoo-kontot.

Fast du behöver väl inte det om jag inte minns fel, de är en feature de erbjuder för att kolla av din adressbok och kolla om dessa redan finns på facebook för at erbjuda dig att bli vän med dem.

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Stämmer, och det kan man även göra utan att lämna ut sina inloggningsuppgifter, genom att exportera kontakterna till en CSV-fil och ladda upp den istället.

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg

colione skrev:

Fast du behöver väl inte det om jag inte minns fel,

Va? Skulle det vara frivilligt? Nej, det tror jag inte. I vart fall hade dom gömt den upplysningen väl. Jag såg inget som klart och tydligt sa att epostadressen var helt frivillig.

Har jag varit blind, så ber jag givetvis om ursäkt för att ha gett en så sned bild av FB. Men om jag har rätt, och dom har gömt undan upplysningen, så är det EXAKT den där äckliga, föraktfulla inställningen mot användare som jag tycker så illa om. "Lura dom korkade jävlarna så mycke det går".

colione skrev:

de är en feature de erbjuder för att kolla av din adressbok och kolla om dessa redan finns på facebook för at erbjuda dig att bli vän med dem.

Jo, tjena.... det kanske är en fiffig grej som dom faktiskt använder, tvivlar inte på det. Men jag är nog tämligen säker på att dom kollar igenom din korrespondens också, och registrerar vissa "buzz words". Som Gmail.

Förstå mig rätt; folk ska naturligtvis använda tjänsen om dom vill. Men jag får kalla fötter. Vi kräver personlig integritet och sekretess åt höger och vänster, t.o.m. mot myndigheter som vi själva i grund och botten kontrollerar genom politiska val.

Men vi öser samtidigt in massor med ytterst personliga uppgifter alldeles frivilligt till en databas i USA som drivs av några privatpersoner som knappt blivit torra bakom öronen. Den som känner sig bekväm och trygg i det ska naturligtvis fortsätta. Personligen tycker jag att det är j-gt obehagligt.

Det är ju bara att klicka på något av menyvalen högst upp eller till vänster för att komma undan från den sidan.

I övrigt, folie-hatt på!

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)