webForumDet fria alternativet

Levande saker i tangentbordet?

Småprat

17 svar · 932 visningar · startad av Rinaldo

Medlem sedan mars 20014 214 inlägg
Frågan#1

Hur går ni tillväga när ni får in saker i tangentbordet? Eller är jag den enda som har problem med tvestjärtar som kryper in precis när man ska plocka dom. Att skaka upp och ner funkar inte riktigt...

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Jag placerar läpparna ungefär i mitten av tangentbordet (vid G-H där någonstans) och suger utav bara helvete. När jag känner att nåt kommit in i munnen så sköljer jag bara ner det med lite vatten.

Vips så har man ett nytt och fräscht tangentbord igen. :i

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Tvestjärtar?? Du bör nog hålla mer rent så att de inte hittar godsaker att knapra under tangenterna. Jag gör alltid en årlig rengöring av mina tangentbord där jag plockar loss alla tangenter, dammsuger själva brädet och putsar varje tangent med fönsterputs. Mycket effektivt.

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

Börja spela Cs, då håller de inte så länge att de behöver rengöras. :OO :e

Medlem sedan juli 20031 505 inlägg

Nicrosoft skrev:

Börja spela Cs, då håller de inte så länge att de behöver rengöras. :OO :e

Japp, dags för ett nytt snart :birp

Medlem sedan mars 20062 194 inlägg

jag kör mitt i diskmaskinen :)

(har ett trådlöst Logitechbord)

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

nitro2k01 skrev:

Tvestjärtar?? Du bör nog hålla mer rent så att de inte hittar godsaker att knapra under tangenterna. Jag gör alltid en årlig rengöring av mina tangentbord där jag plockar loss alla tangenter, dammsuger själva brädet och putsar varje tangent med fönsterputs. Mycket effektivt.

Instämmer. Behöver göras nu, men orkar... inte... Typ.

Medlem sedan juli 20071 068 inlägg

Kan du få tag på en kompressor med tryckluft, om du har någon vän som har en. Då kan du blåsa bort ohyran med 8 bars övertyck. Jag lovar att hyran kommer att blåsa bort.
http://www.clasohlson.se/Product/Category.aspx?id=251624#30-8870

Fast om du inte har några vänner som har en så kanske det är billigare att köpa ett nytt tangentbord :OO

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

VBS

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Mysko skrev:

Kan du få tag på en kompressor med tryckluft, om du har någon vän som har en. Då kan du blåsa bort ohyran med 8 bars övertyck. Jag lovar att hyran kommer att blåsa bort.

Lovar du på heder och samvete att jag slipper betala hyran? För evigt?

vet man inte vad tryckluft är så kan det vara svårt att få till det, ta dammsugaren och försök sug ut den lilla krabaten, eller om du kan med din dammsugare blås ut den. (det går på en del)

Pace skrev:

Lovar du på heder och samvete att jag slipper betala hyran? För evigt?

mja ... blev lite osäker :OO ...... var det inte Rinaldo som skulle hjälpas ;)

Medlem sedan mars 2004455 inlägg

ahh, Ta först och häll i lite varmt vatten i badkaret. Häll sedan i massa rengöringsmedel i badkaret. Lägg sedan tagentbordet upponer i badkaret(hela under). Vänta en stund. Ta upp och torka. Färdigt, nu finns det nog inte några levande saker i det :birp

Medlem sedan mars 20014 214 inlägg

Det är nog rimligt att tangentbordet är lite smutsigare än övrigt runtomkring, orkar aldrig ta mig tid... Det där med tryckluft lät iof häftigt. Sen är det bara att städa resten av lägenheten några dar då :OO ;)

Rinaldo .... det är bara att ge upp, buset (tvestjärten) vann fair and square ..... det är bara att inse det ....... man kan inte vinna alla fajter. :( .
...... det finns vinnare och det finns förlorare och denna gång blev du utskåpad av en hel tvestjärtsfamilj ............
jag hoppas att du går stärkt ur denna fajt utan agg, :bire

Medlem sedan sep. 200610 inlägg

Säger bara - Luft på burk
Sök på google så får du se :) Hur bra som helst

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Mysko skrev:

Tryckluft? 8 bar? Tillåt mig småle... :moose

Nej, du behöver en Kärcher HD 10/35 PB Cage! Med 350 bars vattentryck och över en kubik vatten per timme så garanterar jag att du inte har några djur i tangentbordet efteråt! (y)

Iofs har du antagligen inte något tangentbord heller, men det var ju inte frågan.

Medlem sedan aug. 2004903 inlägg

Sätt boogietraps runt ditt tangentbord innan du går ifrån datorn.. typ ett fält med flygpapper så dem jävlarna fastnar...

Angående rensa dit tangentbord... tryckluft tycker jag låter som en rolig ide :D Kan riktigt se det framför mig när knappar och rattar flyger åt alla håll :D

252 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
116 ms — ändringar (db)