Jag skulle idag registrera mig på ett mycket större forum!
"Registreringen sker snabbt och är helt gratis - tveka inte, bli medlem idag! Om du har problem med registreringen eller dina kontouppgifter, kontakta vår support."
När jag då hade fyllt i allt inklusive skonummer fick jag mail om registrering
Kostar 30:- via SMS eller vänta en vecka! Hur rimmar det med ovanstående citat från https://www.99.se :q
Jag skulle idag registrera mig på ett mycket större forum!
"Registreringen sker snabbt och är helt gratis - tveka inte, bli medlem idag! Om du har problem med registreringen eller dina kontouppgifter, kontakta vår support."
När jag då hade fyllt i allt inklusive skonummer fick jag mail om registrering
Kostar 30:- via SMS eller vänta en vecka! Hur rimmar det med ovanstående citat från https://www.99.se :q
Tja... det är ju gratis men tar en vecka. Vill du bli registrerad direkt kostar det pengar. Så juridiskt och logiskt och tekniskt osv så är det ju i sin ordning.
Däremot är det ju ett jävla sätt och en bondfångarattityd som är direkt motbjudande. Jag var själv medlem där (99mac.se) under flera år, men bl.a. en skitstövel till moderator som lekte korpral och pekade med hela handen, plus krämarattityden dom utvecklat mer och mer fick mig att hoppa av för ett år sen och jag klara mig jättebra utan dom.
Mitt tips: Strunta i dom om det inte är absolut nödvändigt.
Snabbt och gratis va de! Nä ongen information om detta fanns förrän man hade aktiverat kontot. Läs detta!
Ditt konto har aktiverats, men du är för närvarande placerad i kön för att bli godkänd medlem.
Du har nu två val:
1. Aktivera ditt konto omedelbart genom ett SMS som kostar 30 kronor och som även ger dig supporter-status med bland annat reklamfria forum.
Klicka här för att direktaktivera via SMS
2. Vänta på manuell granskning av ditt konto vilket normalt tar cirka en vecka. Du kommer meddelas via e-post när din ansökan är klar. Du kan inte skriva inlägg innan ditt konto granskats.
Klicka här för att återvända till forumet.
Så jag ber om en avregistrering. Skamligt hanterande tycker jag.
Fast nu sattes det ju i annat ljus tycker jag, eftersom de tydligt säger att dina 30 kronor faktiskt är finansiering, istället för bara en grisig registreringsavgift. Du blir ju av med reklamen i forumen på detta sätt. Och anledningen att man får vänta en vecka är ju inte för att reta dig, utan för att det (förståeligt) tar så lång tid med den granskning de uppenbarligen tillämpar. Varför de gör det däremot, får de lärde tvista om. ;)
Så, så jävla illa är det ju inte. Det är ju bara deras sätt att finansiera sidan. Hade de tagit 30 kronor rakt av för att du ska slippa vänta sju dagar (kalla det.. inkubation?), så hade det ju varit värre.
/red. Eller så är de smarta att få oss att tro allt det här, medans det faktiskt är så att det är ett gäng motherfuckers som skor sig på de otåliga. :p
Fast nu sattes det ju i annat ljus tycker jag, eftersom de tydligt säger att dina 30 kronor faktiskt är finansiering, istället för bara en grisig registreringsavgift. Du blir ju av med reklamen i forumen på detta sätt. Och anledningen att man får vänta en vecka är ju inte för att reta dig, utan för att det (förståeligt) tar så lång tid med den granskning de uppenbarligen tillämpar.
Näe, här håller inte jag med.
Självklart är det för att "retas", eller rättare sagt få folk att inte orka vänta och istället punga ut med 30 spänn.
Inte gör de någon "granskning"!
Vad ska de granska då som de i så fall struntar i att granska om man betalar??
Kreditvärdighet? Stavningsförmåga? Utseende? ;)
Poängen är ju att det inte framgick att det kostade. Det var Gratis "och" snabbt!
Fanns inte en stavelse om detta innan jag hade fyllt i allt och svarat på mailet.
Inte ens mailet innehöll information om pengar! Och det står inte 30:- i Registreringsavgift heller! :q
Vill notera att det stoda att det räckte med registrering för att bli kvitt reklamen, inget om kostnad där heller! :moose
263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849