webForumDet fria alternativet

E-type på Allsång på Skansen

Musik

18 svar · 1 124 visningar · startad av Webber2003

Medlem sedan okt. 20031 113 inlägg
Frågan#1

Just nu allsång på skansen och det var nog det sämsta framträdandet från den artisten, sjunger riktigt dåligt live *skrattar*

Medlem sedan juni 20006 031 inlägg

Frugan sitter och tittar i rummet bredvid, så jag kunde inte undgå att höra hu det lät.
Lät riktigt dåligt. Han verkar ha dålig kondis med tanke på hur han flåsade.

Medlem sedan aug. 200487 inlägg

Webber2003 skrev:

Just nu allsång på skansen och det var nog det sämsta framträdandet från den artisten, sjunger riktigt dåligt live *skrattar*

Hej Webber2003.. Ja det kan jag verkligen hålla med dig om att det var :P Det lät inte äkta.. ;) Inte sången om Lilla vackra anna heller... *Asg*

Medlem sedan aug. 200487 inlägg

Tror de behöver uppsöka sångpedagog varenda en av dem ;)

Medlem sedan feb. 20072 750 inlägg

Gjorde en liten sökning

Ingen E-Type utan eld. På kvällens "Allsång" utlovar artisten att ta sitt framträdande till nya pyrotekniska höjder.

– Jag har tagit med mig 24,5 kilo svartkrut och lite fosfor, berättar han.

http://www.expressen.se/noje/1.779794/e-type-smaller-hogst-pa-skansen

Han kanske andades in lite av krutet... :q :L

Medlem sedan jan. 2003821 inlägg

Det är ju vida känt att E-type inte kan sjunga live.

Medlem sedan juni 20006 022 inlägg

Riktigt dåligt...

http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=874595

Medlem sedan okt. 20031 000 inlägg

Nästan så man blir mörkrädd på er, sure... inte världens bästa sångare men han kan sjunga bättre än många av oss i alla fall. Dessutom lyckas han göra bra låtar som trots allt ger honom tillräckligt med lön för att fylla ut sina intresseområden m.m. och leva lite lyxigt ibland.
Om han nu sjunger som en kratta, varför vill X tusen personer i publiken höra honom om och om igen och försökte ropa in honom? Varför säljer hans musik guld (och i bland platina) på bara några veckor?

Alla smakar vi som vi gör i baken, men varför klanka ner på folk som bara gör sitt jobb och som faktiskt lyckas? Avundsjuka?

Jag försvarar honom inte när folk klagar på musiken för alla har rätt att göra det men allvarligt, Håkan Hellström sjunger som en kråka och även han säljer en massa - kanske bara att lära sig och leva med att även rötägg lyckas väl i samhället i bland?

Ps. Byt kanal/skiva eller stäng av i fortsättningen.

Medlem sedan aug. 20051 601 inlägg

Sharkie skrev:

Nästan så man blir mörkrädd på er, sure... inte världens bästa sångare men han kan sjunga bättre än många av oss i alla fall. Dessutom lyckas han göra bra låtar som trots allt ger honom tillräckligt med lön för att fylla ut sina intresseområden m.m. och leva lite lyxigt ibland.
Om han nu sjunger som en kratta, varför vill X tusen personer i publiken höra honom om och om igen och försökte ropa in honom? Varför säljer hans musik guld (och i bland platina) på bara några veckor?

Alla smakar vi som vi gör i baken, men varför klanka ner på folk som bara gör sitt jobb och som faktiskt lyckas? Avundsjuka?

Jag försvarar honom inte när folk klagar på musiken för alla har rätt att göra det men allvarligt, Håkan Hellström sjunger som en kråka och även han säljer en massa - kanske bara att lära sig och leva med att även rötägg lyckas väl i samhället i bland?

Ps. Byt kanal/skiva eller stäng av i fortsättningen.

Wow! Folk kan tydligen vara så otroligt PK att man mår illa (n)

Om vi lovar att byta kanal, kan du då lova att inte läsa Café-trådarna där det ironiseras över kändisars framträdanden? Jag menar, ska vi undvika det motbjudande som upprör oss ska väl du också göra det?

Medlem sedan okt. 20031 000 inlägg

Diskussionsforum, diskussioner är förbjudna - jo men visst. *tyst*

Medlem sedan juni 20006 022 inlägg

Jag har inget emot E-Type, hans musik kan vara helt ok att lyssna på, men just detta live-framträdandet var patetiskt dåligt. Om det gör mig till avundsjuk... fine :)

Om han sjöng lika dåligt alltid så skulle inte X antal tusen personer vilja höra honom om och om igen, hans skivor skulle inte sälja guld osv...

Medlem sedan feb. 20041 311 inlägg

E-type sjunger inte speciellt "bra", men det är inte det som är grejen med hans musik. Det han är sjukt bra på är att komma på catchiga melodier och göra liveframträdanden som osar PARTY, och det är därför han är så poppis som han är.

En liknande musiker är Tore Skogman!
Den killen slirar rätt ordentligt på tonerna åxå, men osar ändå "party" för sin generation.

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg
Medlem sedan jan. 2003821 inlägg

Matti skrev:

Enda orsaken att se E-type live?

Det vete fan. :l

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg

Lindström skrev:

Det vete fan. :l

Nåt som passar din smak bättre? ;)

Medlem sedan feb. 20041 816 inlägg

Har han inte öppet erkänt att han inte kan sjunga? Jo, jag har för mig det. Det tycker jag är starkt. Fler borde vara som E-Type! :h

Medlem sedan maj 20031 472 inlägg

När han var på Scout 2001 sa han att han inte var så bra på att sjunga men de var ju inte de andra som höll på heller så därför började han.

Medlem sedan feb. 20041 311 inlägg

dAEk skrev:

Har han inte öppet erkänt att han inte kan sjunga?

Jo, det har han. Han blev i princip tvingad av sin producent har jag läst någonstans.

Håller med, starkt av honom!

Medlem sedan sep. 2004111 inlägg

Tack vet jag dragspel (HaHa)..............

253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)