webForumDet fria alternativet

Trött på SIBA...

Småprat

4 svar · 575 visningar · startad av Poteta

Medlem sedan maj 20053 909 inlägg
Frågan#1

Fast egentligen är det väl inte SIBA jag ska vara trött på utan deras inlämningsställe för trasiga apparater.

Jag köpte förra året en Ericsson K800i som när den är hel är mycket omtyckt. Klart bästa telefonen jag använt, förutom när den kraschat.
Lämnade in den i höstas för att kameran slutade fungera sporadiskt. Fast största anledningen var att den inte startade alls, bara en vit skärm när man skulle starta den. Det enda som hjälpte var att ta ur batteriet, för att bli av med den vita skärmen. :OO

I maj var det dags igen, telefonen blev bara helvit och sedan hände inget mer. Påtalade att den hade varit inlämnad för exakt samma sak ett halvår tidigare. Det mest jobbiga är att jag använder den som modem till den bärbara på jobbet och klarar mig knappt utan den. Förutom besväret att åka 4 mil t.o.r. för att lämna in sk*ten... Jag får en lånetelefon under tiden men givetvis är det en gammal sunkig sak som inte funkar med min laptop.

Så, efter tre veckor får jag tillbaka min lagade telefon. Den funkar i en vecka, sedan samma sak igen. x(
Jag tågar in till servicestället med ångan rykande ur öronen och ber att få ut en ny telefon eftersom det tydligen inte går att laga den. Dessutom är det helt orimligt att vara utan telefonen under semestern eftersom jag endast har min laptop att tillgå för att surfa.
Kvinnan bakom disken får antagligen flera ilskna personer att tampas med om dagen och var riktigt bra på att hantera mig. :OO Jag sansar mig och förstår att det inte är deras fel, samtidigt som jag förklarar läget.
Att få en ny telefon var omöjligt, eftersom Ericsson har bestämt att efter tredje gången telefonen går sönder (med samma fel) så får man en ny men eftersom jag köpt den i firman så gäller inte det... Jag förklarar att firman och jag är samma person eftersom jag har en enskild firma men se det spelade ingen roll. :x

Nåja, arg som ett bi går jag in till grannhuset och köper en K810i eftersom jag aldrig kommer lita på min gamla telefon igen, även om den blir lagad igen. Sen att jag är galet pryltokig spelade kanske också in lite...

Nåväl, idag var jag och hämtade det gamla liket. Gissa om jag blev förvånad när snärtan bakom disken glatt meddelade att jag har fått en helt ny telefon! :bla

Fy fabian vad konstigt det blev... Nu sitter jag här med en sprillans ny K800i plus en fyra veckor gammal K810i. Vet inte om jag ska skratta eller gråta. :moose

Medlem sedan dec. 2004450 inlägg

Hehe, visst är livet underbart.

SIBA handlar jag aldrig på, handlar väl inte egentligen i någon fysisk butik som SIBA etc. Jag föredrar att handla på nätet, kan man sitta och välja i lugn och ro, och får oftast bättre priser.

Sedan får jag gå och hämta ut grejorna visserligen på Postens utlämningsställe, och där är det en äldre tant som står, och hon är inget vidare trevlig. :birp

Medlem sedan maj 20031 682 inlägg

Postorder (y)

Medlem sedan feb. 20042 594 inlägg

Här får du ett "skiten" av mig, ditt ser ut att ha gått sönder:

SKITEN

Medlem sedan maj 20053 909 inlägg

altack skrev:

Här får du ett "skiten" av mig, ditt ser ut att ha gått sönder:

SKITEN

Man tackar, jag kanske är lite väl finkänslig av mig. :L

289 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
154 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
155 ms — ändringar (db)