webForumDet fria alternativet

Hur skapar man tid?

Småprat

13 svar · 618 visningar · startad av DanneSt

Medlem sedan feb. 20041 311 inlägg
Frågan#1

Jag hinner inte!
Jag har en massa saker jag vill/måste göra, men tiden räcker inte till!

Hur skapar man mer tid?

Medlem sedan juni 20006 022 inlägg

Genom att prioritera.

Medlem sedan maj 20031 682 inlägg

Du få prioritera och öka tempot.

Lägg upp ett schema på hur följande dag ska se ut.
Sen är det ju inte så kul att ha schema laggda dagar heller, så du bhöver ju bara sätta upp ett schema dom dagarna du känner att du måste göra följande saker.

Jag skriver alltid upp sakerna som jag behöver göra på ett block.
Sen kollar jag på blocket så fort jag har tid eller när jag känner att jag måste få det gjort.

Medlem sedan juni 20014 421 inlägg

Som man skapar allt annat, via vatten! Sen kan man stoppa tiden genom att trycka på paus-knappen.

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg

colione skrev:

Som man skapar allt annat, via vatten! Sen kan man stoppa tiden genom att trycka på paus-knappen.

Nej. Man ansöker hos länsstyrelsen om XX antal timmar per dygn bara. Har själv just nu beviljats 32, men jobbar in lunchen så det i realiteten blir 33. Gäller förstås bara folk med f-skattsedel, som är utförsäkrade och som har låga fotvalv.

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

delegera :)

Medlem sedan feb. 20041 311 inlägg

Har ett helt rum fyllt med block där jag har skrivit upp allt som måste göras (stencilerade av MS ScheduleExpert7.0 CS), men jag har ännu inte haft tid att kolla i något av blocken!

Som jag har sökt efter en pausknapp, colione!! Får jag låna din en stund?

Har ansökt om "Utökad tidsåtgång" hos Länsstyrelsen (blankett UTÅ_923405345bX) men de hade inte tid att behandla den.

Delegera? Jag vill göra allt själv jag!

:e

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

En gång i tiden gick jag till vår husläkare och frågade hur jag kunde sova mindre än åtta timmar per natt så jag fick mer tid till arbete!
Han kastade ut mig och idag sover jag gott mina åtta timmar utan att ha dåligt samvete.
Det är alltså samvetet som skall bort!

Medlem sedan juni 20014 421 inlägg

Du kan prova att ta ut batteriet ur klockan.

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Genom att göra slut på den genom att arbeta sig till döds. Då får man plötsligt massa tid över, på både gott och ont. Det fick jag. ;)

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Lösningen, som även jag skulle behöva just nu med en tajt deadline: http://www.youtube.com/watch?v=okWOUSydhJI :birp

Medlem sedan maj 20031 682 inlägg

Dryden skrev:

Lösningen, som även jag skulle behöva just nu med en tajt deadline: http://www.youtube.com/watch?v=okWOUSydhJI :birp

(y)

Medlem sedan juli 20023 617 inlägg

Du kan alltid läsa en bok...

Medlem sedan nov. 20014 054 inlägg

Dryden skrev:

Åh! Ja det vore ju inte tokigt! :)

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)