webForumDet fria alternativet

Kommando-Tolken does Sweden

Småprat

144 svar · 14 948 visningar · startad av Spook · sida 4 av 8

Frågan, av Spook

Okej !! Nu ligger det till så här... Kolon Älg ligger i någon komposthög halshuggen, ny husguru framtagen. Vill härmed presentera "Kommando-Tolken". Just nu häckar han på min köksbänk i Stockholm, vart skall hans första semesterresa ta honom ? Skicka ett PM med kompletta adressuppgifter så skickar undertecknad ank-faan.

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan dec. 20014 239 inlägg

nitro2k01 skrev:

Dags att hålla koll på vilken väg ank-faan har tagit:
Spook > nitro2k01 > Poteta > Annakay > Zaiman
Har jag missat någon då?

Har alla sett till att signera den f.ö.?

Fel fel fel...
Spook > nitro2k01 > Poteta > Zaiman ;)
Signerad är den.

Får väl skicka den till Annakay senare :e

Nästa destination redan bestämd :)

Medlem sedan sep. 2003143 inlägg

Zaiman skrev:

Fel fel fel...
Spook > nitro2k01 > Poteta > Zaiman ;)
Signerad är den.

Får väl skicka den till Annakay senare :e

Nästa destination redan bestämd :)

Jag har redan hånglat färdigt med Bad Boy Duck (han hade taskig andedräkt så jag lade ner mitt förförelseförsök :x ) så jag passar ankpassningen... Det är lite ansträngt mellan oss nu... :OO

Medlem sedan sep. 2003143 inlägg

Jag kände att det var lite obekvämt att vara osams med Ank-Faan, så jag gjorde en ansträngning till fred mellan oss.

Jag fixade till en liten middagsdejt med vitt vin och blommor (bild 1).

Ank-Faaan lekte såklart cool och svårflörtad på macho-vis... (Bild 2)

Men med lite kvinnlig list och förföriskt läppstift jag fick honom på fall... :r (bild 3)

date.JPGcool.JPGankfan.JPG
Medlem sedan dec. 20014 239 inlägg

I veckan lekte ankfaan lite herre på täppan med Eddie.

Sedan kom det släktingar på besök. Tyvärr hann vi inte med att träffa Fantomen under besöket inte hann vi med att komma iväg på dyk. Hade han varit lite företagsam och hjälpt till här hemma hade han fått följa med till Norge och plaska i vattnet där.

Nu har han lämnat oss och är på väg vidare i sverige.

herrepatäppan.JPGSläktingar.JPGLeave.JPG
Medlem sedan juli 20015 107 inlägg

Omg, kom ett grönt kuvert idag. klämde lite på det, lite väl hårt, kändes som en tennisboll, men det var en öcklig liten ankjävel.. Honom vill jag inte ha längre... han har gjort sitt i mitt hem.. Någon som vill adoptera? Bire? :e

anka.jpg
Medlem sedan nov. 20014 054 inlägg

Oj.. Idag slant det ned en AVI .. ingen avsändare.. :q .. vad har jag beställt?!

Väl på den lokala Bensinstationen Preem, med avin i handen, hämtade jag ut ett grönt kuvert. Hmm..

Vad tittade ut, jo en söt liten anka...

Nu skall han få träffa resten av familjen min.. (hoppas han överlever) .. finns ju en bitglad hund.. ;)

Medlem sedan feb. 20032 532 inlägg

Ähh, glömmer ju bort denna tråd hela tiden.. därav en liten text ;)

Kan väl iof fråga var ankan är köpt?

Medlem sedan maj 20053 909 inlägg

Fredde Mannen skrev:

Oj.. Idag slant det ned en AVI .. ingen avsändare.. :q .. vad har jag beställt?!

Väl på den lokala Bensinstationen Preem, med avin i handen, hämtade jag ut ett grönt kuvert. Hmm..

Vad tittade ut, jo en söt liten anka...

Nu skall han få träffa resten av familjen min.. (hoppas han överlever) .. finns ju en bitglad hund.. ;)

BILDER!!! ;)

Efter lite lugn och ro..

.. efter den långa resan instängd i ett kuvert utan lufthål.

Så fick kommando-Tolken bekanta sig med husdjuren och se på usikten från balkongen.

Samt busa och förnedra katten Ramses. Hunden var inte så nyfiken på nykomlingen, smakade lite på han, men var inte nöjd med gummismaken eller nåt.

Ankomsten.JPGAnkomsten1.JPGBus.JPGFörnedring.JPGMyspys.JPG
Medlem sedan dec. 20041 043 inlägg

Jerpa skrev:

Ähh, glömmer ju bort denna tråd hela tiden.. därav en liten text ;)

Kan väl iof fråga var ankan är köpt?

Pippi inhandlad i suspekt butik runt Hötorget, Kungliga Huvudstaden

Medlem sedan juni 20014 421 inlägg

Punkt shop?

Medlem sedan mars 20034 471 inlägg

Hur många sekunder fick han sitta kvar på kattens huvud?

aasah skrev:

Hur många sekunder fick han sitta kvar på kattens huvud?

Ja, det varade nog ca 4 sek

Oj oj.. vilken surkart kissen var .. hehe..

Medlem sedan nov. 2005314 inlägg

Hej alla!

Kommando-Tolken hälsar att resan gick bra (lite dåligt med luft på resan bara).
Just nu sitter han(?) på jobbet och kan inte lägga ut några bilder, det kommer i eftermiddag.

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Send him to me.... §e

Bire det är inte helt omöjligt att vi åker till falun och letar efter dig, Tolken sa nåt igår om att du skulle få ? och var väldigt angelägen om att komma till Falun.. ;)

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Låt för i helvete inte Bire komma i närheten av tolken!

Uppdatering från kommando-tolken:

Det var ju ett jävla snyggt hem jag kom till... Här sätter man sig och ska skriva blogg om sina två första dagar, vad händer ? Jo det säger fräääääs i modemet och klockan är för mycket för att köpa ett nytt. Jag hoppas för gubbjävelns egen skull att han har ett med sig hem efter jobbet idag...

Vi hörs snart igen.

Hej allahopa!!

hejsan webforum, äntligen har idioten jag bor hos fixxat ett nytt modem...
Denna post handlar om min första dag hos min nya familj, det började med att jag fick ligga i det där äckliga paketet en hel dag fast jag var framme, när jag kom ut så fick jag sitta på bordet och lufta mig lite.

Sen var det dax att leta föda (jag kan säga att dem äter inte mycket gott i denna familj) när jag väl hittade något jag kunde tänka mig så var det såklart slut. Jag hamnade tillslut i kattmaten, den smaka ok (tydligen nån ekologist kattmat?).

Jaja, nästa post så kommer jag berätta om min andra dag där jag fick följa med min nya pappa till jobbet..

PICT9116.JPGPICT9118.JPGPICT9120.JPGPICT9117.JPG

Följa med "pappa" till jobbet-dagen

07:45 ringde alarmet på telefonen, jag fick förövrigt sova på en madrass tagen direkt ut filmen trainspotting... Jag ville verkligen inte gå upp.. Försökte på alla sätt gömma mig på vägen till bilen. Appropå bilen, varför ska jag ha bälte när tuffingen som kör inte har det ? Jävla sätt... Nästan framme slet jag mig och fräste upp på instrumentbrädan. Efter en stund kommer vi fram till "Kontorshotellet Hedemora" (vilket skämt, jag fnissade inombords ;))

Forts. följer!

PICT9124.JPGPICT9125.JPGPICT9127.JPGPICT9128.JPGPICT9129.JPG
261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)