webForumDet fria alternativet

Är det jag som börjar bli gammal ? :)

Småprat

29 svar · 1 355 visningar · startad av meza

Medlem sedan dec. 2004450 inlägg
Frågan#1

Jaa, mina kära grannar är på mig om att jag ska vara med på deras "party" nu som de har.

Men fulla människor ger mig ingenting längre, eller fulla och fulla, salongsberusade är okej, men när man är så full att man ena stunden ligger i en soffa och gråter, och hela världen är emot än, för i nästa sekund sitta och hångla med någon.

Det är lite väl magstarkt för mig. För mig så finns det inte mycket som är så avtäntande som för fulla tjejer/kvinnor/damer/, jag antar att det motsatta könet anser detsamma om oss.

Jag kan gärna ta en grogg till fotbollen på Lördag, jag kan gärna gå ut på en restaurang, var ute idag och åt. Jäkligt gott. Mmm, vad gott det var, men det gäller att gå innan människor blir för berusade.

Är det jag som börjar bli för gammal ? :e Jag känner mig som någon gammal gubbe ibland, varje gång jag nekar att komma på någon fest. Det ger mig helt enkelt ingenting :)

Ibland undrar man om alkoholen inte skulle funnits, om jordklotet skulle var mer glest befolkat ? :L

Hur ser ni på för berusade människor ?

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Ett intressant ämne. Tack för tråden
Var går gränserna. Vi dricker en del som säkert har framkommit. Men det är skillnad på berusning och berusning.
Att Öl, Vin och i viss mån sprit ger människor ett lättare sätt att umgås är känt. Men hur får man stopp på det hela?
Genom att lära känna berusningen under en längre tid. Dvs. umgås med känslan.
Ja jättesvårt är det.

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Ja, om du är 23 år gammal och tycker så, måste jag säga att det är starkt. Jag känner inte många som är likadana.

Berusade människor är alltid jobbiga, när man själv är nykter. Det är därför man bara står ut med dem när man själv är full. ;)

Joo, precis att dricka lagom. Men det verkar inte vara ett karaktärsdrag åt dessa :)

Men sedan är det väl så att jag är en människa som måste ha fullständig kontroll över situationen, så det har säkert lite med det att göra :)

Jo det är ju det som det känns som att man är ganska ensam om det i min ålder. Det finns ju människor i min ålder som man träffat på som är nykterister, antingen det verkar det som eller så dricker människor så att det nästintill däckar.

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

meza: Jag är också en sån som alltid måste ha fullständig kontroll, så att bli så full (läs: packad) att man däckar blir inget aktuellt för mig.

Och jag stör mig enormt mycket på människor som är fulla... jag vet inte varför. Fan, jag måste vara Sveriges yngsta gubbe. :birp

LeonL skrev:

meza: Jag är också en sån som alltid måste ha fullständig kontroll, så att bli så full (läs: packad) att man däckar blir inget aktuellt för mig.

Och jag stör mig enormt mycket på människor som är fulla... jag vet inte varför. Fan, jag måste vara Sveriges yngsta gubbe. :birp

Hehe skönt att inte vara ensam då :p Rätta mig om jag har fel, men när jag väl har varit i Borås så finns det vid "kanalen" en restaurang/pub som heter 21 kvadrat eller liknande, där brukar människor kunna hålla kontrollen hyfsat, har jag fel? Det har enbart varit vid enstaka tillfällen jag har varit där. Men då har det inte varit som på andra krogar, där människor sitter och pratar "osammanhängade" och bara är "jobbiga". Kan iofs kanske bero på tillfälligheter.

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Fulla människor är i regel idioter. Därför låter jag bli att dricka, för att inte bli så själv. Och jag undviker i regel att umgås med personer som är fulla. Problemet löst för min del.

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

meza skrev:

Rätta mig om jag har fel, men när jag väl har varit i Borås så finns det vid "kanalen" en restaurang/pub som heter 21 kvadrat eller liknande, där brukar människor kunna hålla kontrollen hyfsat, har jag fel?

w000t! Jag fyllde 18 för några månader sedan, och jag har ändå bara varit hemma i Borås i ett par dagar. Hur skall jag veta? :e ;)

LeonL skrev:

w000t! Jag fyllde 18 för några månader sedan, och jag har ändå bara varit hemma i Borås i ett par dagar. Hur skall jag veta? :e ;)

Ohfan, jag trodde att wF hade något 25+ när det gäller moderatorer :birp

Fråga mig inte, har fått känslan av när man läst dina inlägg i andra forum här på wF att du var äldre, sjutton var lätt missförstånd uppstår ;)

nitro2k01 skrev:

Fulla människor är i regel idioter. Därför låter jag bli att dricka, för att inte bli så själv. Och jag undviker i regel att umgås med personer som är fulla. Problemet löst för min del.

Har du några människor att umgås med alls då? För vad jag hört så dricks det ganska rejält på KTH ? :) Jag vet inte om det stämmer dock, men jag tror det var något som Joachim Posener skrev i sin bok, vad det gäller KTH/Chalmers/Handels och liknande. Visserligen så dricker det väl kanske inte konstant, får man hoppas :P

Medlem sedan dec. 20041 043 inlägg

Inte för att jag börjar bli gammal...( eller gör jag det ?)

Valde att sluta dricka när jag var 20, visst händer det att man dricker, men på det hela taget mycket mycket sparsamt.

Har märkt att det är satans så mycket högre flört-faktor när man är nykter.

Medlem sedan juli 20044 453 inlägg

Hellre 1 whisky hemma än 10 på krogen.

Medlem sedan dec. 20041 043 inlägg

Det bästa med att inte kröka på krogen är att man inte riskerar att vakna med en chock !
Har aldrig varit mycket för att tugga av mig högerarmen !!

Medlem sedan juli 2002688 inlägg

Finns säkert ingen sammanhållning i det här alls, nattmösseprat allting. :stud Men i alla fall..

Känner delvis likadant. Kan långt ifrån påstå att jag haft en jobbig uppväxt med mycket fylla, men de gånger mina föräldrar hade fest var hemskt jobbiga tyckte jag. Alla fulla, jobbiga människor gjorde att jag kände mig undanföst. Det sitter nog lite kvar, jag förstår inte varför det ska supas så hårt som det görs vid varje "fest" idag. Vad innebär fest? Vill inbilla mig att det ordet hade bredare användningsområde förr i tiden än vad det har nu, i alla fall bland ungdomar.

Jag är väldigt ofta "fyllechaffis" och kör runt olika kompisgäng på privatfester. Många, många kvällar har spenderats så. Har inget större problem med att de är fulla, snarare tvärtom. Alla spänningar som kan finnas försvinner ju. Men ett fenomen förstår jag inte, och det är all förstörelse och alla bråk som försiggår. Det är fruktansvärt egentligen hur ungdomen håller på idag på fyllan, tråkigt är det.

Medlem sedan maj 20031 472 inlägg

Jag är nykterist och är ganska nöjd med det, har aldrig känt något sug efter alkohol. Jag tror jag blev avskräckt när jag var på några fester som ung när vännerna började dricka. Folk man kunde lita på blev helt virriga och betedde sig underligt, det var som om de hade dubbla personligheter och det tyckte jag var jobbigt. De kändes inte som mina vänner längre.

Sån vill jag aldrig bli, jag vill att de som känner mig ska kunna lita på mig i alla lägen.
Jag är iofs 26 år nu, men jag har väl känt såhär sedan jag var runt 15 år.

Medlem sedan juli 20031 505 inlägg

legis skrev:

Hellre 1 whisky hemma än 10 på krogen.

(y)

Medlem sedan okt. 2004636 inlägg

Jag håller fullständigt med. Finns det nåt tristare än att sitta bland en massa asberusade människor som sluddrar så man inte kan höra vad de säger, som dreglar och mår illa (med risk att få en pizza i knät) som ena sekunden gråter och nästa lever ut som i en desperation. För att inte tala om allt bråk tjafs och jidder som uppkommer.

Jag föredrar låååånga middagar, ute eller hemma spelar ingen roll, med gott vin/öl att dricka till i proportion till hur mycket man äter. Gärna en aperitif innan maten och en avec till kaffet. Därefter är det inte heller fel med en drink eller två, lite dans eller trevligt snack runt bordet i GLATT sällskap. När jag märker att orden inte vill ligga rätt på tungan (och då menar jag början till sludder) så slutar jag att dricka.

För mig är detta trivselmiddagar med alkohol under kontrollerade former. :bire Visst att man kan bli väldigt berusad, men tiden är det avgörande. Mysfaktorn också en del av det. Att lägga sig aspackad är ingen hit - för att inte tala om var man har glömt bort skallen dagen efter ... :bla

Oj så många människor som har kompisar med dåligt ölsinne här inne. ;)

Om vi går ut seriöst, så går man ut ordentligt och det innebär det i regel en ordentlig salongsberusning. Sen finns det ju de som ska börja bråka och liknande, men det är inte riktigt min melodi, så dem får man väl bara strunta i? Och det här med att alla ska börja gråta, det vet jag inte riktigt.. ni måste ha väldigt labila kompisar om det är det genomgående beteendet på en fest.

Det går att dricka sig onykter utan att bli pissfull. Det går att dricka utan att spy, slåss eller däcka. Och det går att dricka utan att bli dum i huvudet. ;)

Medlem sedan mars 20001 858 inlägg

Sitter ni ner när ni kissar också?

carl_x skrev:

Sitter ni ner när ni kissar också?

Ånej, säg inte att du är en sån där homofobisk hockeyjock som tror att manlighet innebär att pissa utan att hålla i kuken?

Vad har det med saken att göra? :q

251 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)