webForumDet fria alternativet

Nu är det kört, din pinkod är ute på vift.

Småprat

25 svar · 1 728 visningar · startad av andyoumaydie

Medlem sedan dec. 2006608 inlägg
Frågan#1

Japp, det är dags att byta pinkod på alla dina grejjer, för det är en jävla hacker som avslöjat alla pinkoder och lagt ut det på nätet. (n)
http://www.adelaider.com/?thread=5456

Jag hittade länken på http://qn2.se

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

Jag som precis har lärt mig min pinkod, Varför ska sådana här idioter få finnas...

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Esen skrev:

Jag som precis har lärt mig min pinkod, Varför ska sådana här idioter få finnas...

Det var ett skämt!

Och ett roligt sådant i min mening. :e :moose :e

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

nitro2k01 skrev:

Det var ett skämt!

Och ett roligt sådant i min mening. :e :moose :e

Jo, från min sida också...

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg

:D

Medlem sedan okt. 20031 000 inlägg

Bara att lägga till en siffra ju, då är hackarna bortvirrade på studs och deras lista blir inaktuell snabbare än snabbast ;)
Fast dagens banker är ju inte direkt snabba på nya säkerhetslösningar, väntar fortfarande på Nordeas säkerhet (versionen borde väl räknas som 0.4b) :)

Medlem sedan dec. 2002387 inlägg

Sharkie skrev:

Fast dagens banker är ju inte direkt snabba på nya säkerhetslösningar, väntar fortfarande på Nordeas säkerhet (versionen borde väl räknas som 0.4b) :)

Är de inte snabba? Jag får mail från deras säkerhetsavdelningen en två gånger i veckan att de uppdaterar och att jag ska logga in på någon säkerhetssida. :OO

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Skönt! Min kod fanns inte med.

Medlem sedan apr. 20013 480 inlägg

Haha! Jävlars.. min fanns med :p

Medlem sedan aug. 20002 272 inlägg

Vad fan har hänt med humorn egentligen :P

Medlem sedan okt. 20031 000 inlägg

dea skrev:

Sharkie skrev: Är de inte snabba? Jag får mail från deras säkerhetsavdelningen en två gånger i veckan att de uppdaterar och att jag ska logga in på någon säkerhetssida. :OO

Jag brukar också få såna meddelanden från banken, har testat ett par gånger så det blir uppdaterat nån gång men har slutat - det kostar så jäkla mycket pengar (som dom inte ens meddelar innan!!!!) - illa! ;)

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

andyoumaydie skrev:

Japp, det är dags att byta pinkod på alla dina grejjer, för nu är det en jävla hacker som avslöjat alla pinkoder och lagt ut det på nätet. (n)
http://www.adelaider.com/?thread=5456

Jag hittade länken på http://qn2.se

Enligt SAOB betyder nu följande:

SAOB skrev:

1. ss. temporalt adv., syftande på det ögon*blick l. den stund då ordet uttalas (nedskrives) l. på detta ögonblick osv. jämte de mer l. mindre vidsträckt tänkta delar av tiden som förega o. efterfölja det; i innevarande ögonblick l. stund l. dag l. tidsskede o. d.; särsk. i motsats dels till: förr, tidigare (ofta liktydigt med: numera), dels till: sedan, senare, i framtiden (ofta lik*tydigt med: än); ofta i förb. med bestämning preciserande vilken tid som tänkes ss. den innevarande; av. (i sht i vissa uttr.) med syft*ning på en viss tidpunkt i den (närmast) för*flutna tiden l. i (den närmaste) framtiden. Den nu härskande meningen. Klockan är nu en minut i sex. Nu och framdeles, äv. (numera i sht ngt ål*derdomligt) nu och alltid;.

"posted 1.5 years ago" räknas således inte som nu.

Med vänlig hälsning,
det dumdryga fanskapet

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Haha, min står inte med! Det står ju alltid **** i fönstret när man slår koden, så mig lurar de inte! :moose

Medlem sedan jan. 20061 807 inlägg

:stefan: skrev:

Haha, min står inte med! Det står ju alltid **** i fönstret när man slår koden, så mig lurar de inte! :moose

Puhh, tänkte inte på det. (y) Fast alla andra av mina står i klartext på sidan men då behöver man väl inte oroa sig va :q

Medlem sedan juni 20014 421 inlägg

Men :stefan: nu avslöjade du ju din kod...pucko! :OO

Medlem sedan dec. 2006608 inlägg

Pace skrev:

Blabla blabla blaha...

Med vänlig hälsning,
det dumdryga fanskapet

Tack för påpekandet, ska givetvis redigera inlägget nu. :e

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

colione skrev:

Men :stefan: nu avslöjade du ju din kod...pucko! :OO

Min också. DUBBELPUCKO! x(

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

När skall de lyckas hacka pinkoderna för oss som har 6 siffror tro? :)

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

SirPeter skrev:

När skall de lyckas hacka pinkoderna för oss som har 6 siffror tro? :)

****** :moose :e

Medlem sedan feb. 20042 594 inlägg

NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!

278 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
143 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)