webForumDet fria alternativet

Bästa t-shirten någonsin!

Småprat

47 svar · 1 645 visningar · startad av Quid · sida 2 av 3

Frågan, av Quid

<http://img169.imageshack.us/img169/948/cheshirtpz0.gif>

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan maj 20031 173 inlägg

För att koppla till första posten. Den här tycker jag är mycket bra!

http://www.thinkgeek.com/tshirts/science/7189/

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

obelix skrev:

på min tid så tog man iaf upp de som hade haft störst influenser i musiken, både gamla och nya.

Då måste jag har tillhört den sovande skaran för jag hörde aldrig något om Cobain på mina musiklektioner. Faktadelen var mest inriktad på Mozart och det gänget.

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Jag tycker att det som finns hos https://www.bonton.se kan vara kul.
Nu har jag ju ingen wF tröja mer, och den jag fått av ungarna "Den som har mest grejer kvar när han dör vinner" har jag ju också gett bort i min iver att bli av med grejor.
Men en bra T-shirt skall väl ha ett budskap som man kan stå för!
Och väcka en tanke hos förbipasserande, typ han i Nothing Hill!

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

Web-Tor skrev:

Då måste jag har tillhört den sovande skaran för jag hörde aldrig något om Cobain på mina musiklektioner. Faktadelen var mest inriktad på Mozart och det gänget.

Existerade Nirvana när du gick i plugget (grundskolan)? (vet inte hur gammal du är).

Vi gick igenom allt från Mozart och grabbarna till Abba via Rock'n'roll och lite annat (Nirvana fanns inte på min tid :e )...

Jo, dom fanns men hade väl knappast gjort något större väsen av sig. Men jag tvivlar på att jag fick lära mig födelsedatum eller utseendet för några popmusiker i skolan.

Hur gick din musikutbildning till egentligen? Fick ni bilder på bandmedlemmar och sedan prov på vem som hette vad?

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Haha, jag såg en luffare i Australien som hade den coolaste t-shirten jag någonsin sett på sig. Det stod: My Other Shirt is Mithril. :birp

Medlem sedan juni 20006 022 inlägg

Web-Tor skrev:

Jo, dom fanns men hade väl knappast gjort något större väsen av sig. Men jag tvivlar på att jag fick lära mig födelsedatum eller utseendet för några popmusiker i skolan.

Men du kanske såg bilder på folk utanför musikundervisningen, t.ex. under Samhällsorientering eller vad det kan ha hetat på din tid. Ansiktet är ju iaf någon som jag tror alla har sett någon gång...

Quid skrev:

Men du kanske såg bilder på folk utanför musikundervisningen, t.ex. under Samhällsorientering eller vad det kan ha hetat på din tid.

Nej, vad jag kan minnas hade vi faktiskt inte ett enda lektion i skolan där man fick lära sig att känna igen folk.

Quid skrev:

Ansiktet är ju iaf någon som jag tror alla har sett någon gång...

Men då försvinner ju troligtvis det som du tyckte var roligt med t-shirten. :(

Medlem sedan dec. 2006608 inlägg

Hur kommer det sig att så många "diskussioner" här alltid ska dras lite för långt?
Ja, jag vet att det är i cafét, men ändå, det verkar som om vissa alltid ska ha sista ordet. Hur meningslöst det än må vara...

Quid tyckte att det var en kul t-shirt. Så är det med det. Utifrån hans liv och erfarenheter så har han med stor sannolikhet rätt.

Jag personligen tycker att det är en kul t-shirt, så länge den bärs av rätt person.
Dvs tror personen att det verkligen är Curt Cobain's silhuett är det mer skrämmande än kul.
Så tycker jag. Ni får tycka vad ni vill. :)

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

andyoumaydie skrev:

Är det någon som är rolig eller är det bara en massuppfittning av nåt slag? :)

Är det din egen Massuppfittning du menar då? :q
Var det en bra kommentar och exempel på bra t-shirt :q

Va?

Svarar på vad jag tror att du menar, är det fel får du förtydliga dina frågor.
Det var en smålustig kommentar (tycker jag) på en smålustig t-shirt (tycker jag).
I tillägg så kommenterande jag i frågande form för att avgöra om det var någon som verkligen hade gjort fel med vilje, eller inte visste bättre. Vilket inte quid visste.

andyoumaydie skrev:

Quid tyckte att det var en kul t-shirt. Så är det med det.

Ingen har väl ifrågasatt Quids rätt att tycka att T-shiten är kul? Jag tycker själv att den är lite smårolig.
Det som blivit ifrågasatt är väl Quids åsikt att de som inte känner igen Che eller Kurt till utseendet har sovit i skolan.

Då ber jag om ursäkt för att jag lagt mig i på fel grunder.

Tyvärr är det så at ironi inte alltid går hem på internet, så jag ber väl om ursäkt för att det inte framgick att mitt inlägg ang. att sova i skolan var ironiskt.

Jag lovar att makera alla mina ironiska inlägg med ironi-smilyn: :I i fortsättningen så att även Web-Tor förstår.

Quid skrev:

Tyvärr är det så at ironi inte alltid går hem på internet, så jag ber väl om ursäkt för att det inte framgick att mitt inlägg ang. att sova i skolan var ironiskt.

Dagens sämsta bortförklaring.
Du vidhöll ju din åsikt i flera inlägg! :e

Men om du var ironisk i alla inläggen är det nog bra om du är lite tydligare eftersom vi var ganska många (alla som skrev i tråden?) som missade detta.

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Ifall ni två kärleksgnabbare inte har märkt det finns det bara förlorare i den här diskussionen, litegrann som i krig. Den har varit halvårets meningslösaste, så kan vi snälla bara låta den dö? Men t-shirten var kul.

Medlem sedan juni 20014 421 inlägg

Jag röstar för en klistring av tråden!

Jag röstar för en den nya ironi-smileyn som Quid föreslog.

Jag röstar för att Web-Tor lär sig räkna... :I

Sen att skriva att du kanske såg bilder utanför musikundervisningen är väl knappast att vidhålla "åsikten" att folk som som i skolan som sov i skolan inte känner igen Che Guevara?

För att citera en kompis ang. varför han tycker t-shirten är rolig.

"Den kombinerar de två klyschigaste t-shirtmotiven nånsin, och massor med folk skulle garanterat ha på sig den utan att haja att nåt är fel."

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)