webForumDet fria alternativet

wF i Hamburg.

Småprat

7 svar · 487 visningar · startad av Poteta

Medlem sedan maj 20053 909 inlägg
Frågan#1

Sitter på hotellet i Hamburg och testar den bärbara. Upptäckte att det gick att logga in på ett trådlöst nätverk, inte illa! Kommer vi att få betala för det tro? Det är ett öppet nätverk utan kryptering, inte går det väl att spåra vilket rum som använder det eller? :q

Svägerskan ska gifta sig om en timme, så om ni har vägarna förbi Svenska Kyrkan i Hamburg klockan 14.00 är ni välkomn in. ;) :bire

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Hade anslutningen kostat pengar så hade nätverket varit skyddat. :) Surfa lugnt och lycka till på bröllopet. :bire

Ps. Fota i raw! ;)

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

På mitt hotell i Hamburg fick jag gå ner i lobbyn för att överhuvudtaget få svag anslutning på WLAN:et. Det slutade med att jag bara orkade surfa en stund, sen gick vi ut och tog några öl istället. :OO

Ah, ok! Då surfar jag lugnt vidare. :D
Bröllopet gick bra, ingen svimmade och alla svarade rätt. Det blev några bilder, alla i RAW givetvis. ;)

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Varför lägga ner tid på att surfa? När man är i Hamburg ska man dricka öl och gå på porrklubb på Reeperbahn.

@nders skrev:

Varför lägga ner tid på att surfa? När man är i Hamburg ska man dricka öl och gå på porrklubb på Reeperbahn.

Äh, frugan shoppar och jag och grabben var på Saturn och kollade in alla tekniska prylar. För 20 år sen hade det nog sett annorlunda ut... ;)

Gjorde en kul grej förut, skulle ta ut 45 euro i en automat. Det blev råkade bli 450 euro... :OO Fast det går ju att växla tillbaka.

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Poteta skrev:

Fast det går ju att växla tillbaka.

Jag har även hört att det går bra att spendera alltihop!

Web-Tor skrev:

Jag har även hört att det går bra att spendera alltihop!

:birp Jo, fast då måste jag snabba mig innan räkningarna i slutet på månaden kommer. :OO

253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)