webForumDet fria alternativet

TV6 filmtrailers

Film & TV

37 svar · 2 540 visningar · startad av OveRRidE · sida 2 av 2

Frågan, av OveRRidE

"På onsdag, dyker Stellan Skarsgård upp.. i en verklighetstrogen och realistisk film.. där superintelligenta jättehajar planerar att ta över världen! Deep Blue Sea, på onsdag. I TV6." \ Man måste älska vissa kanalers trailers! :e \ = Fritt "översatt"

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

sgtpepper skrev:

Personligen så har jag grymt svårt att förstå vitsen med kanaler som TV6, med en bra torrenttracker så kan man ju själv komponera sitt innehåll. Det enda de visar är ju amerikanska serier och filmer med några år på nacken och inget egenproducerat eller unikt alls vad jag kan se.

Jag menar, jag gillar också Simpsons, men istället för att låta någon halvpundare på TV6 välja tidpunkt och avsnitt som jag ska se så har jag tankat hem alla Simpsonsavsnitt som finns och kan själv välja. Samma sak med alla andra serier och filmer de visar, varför väljer man att apatiskt ta emot det som kastas mot en istället för att själv aktivt välja innehåll på det man ser?

Det är skillnad med kanaler som SVT, TV4, Discovery och till viss del TV3 och Kanal 5 som visar egenproducerade orginalprogram, men vad skåpmatskanaler som TV6 har för existensberättigande kan jag inte fatta.

Jag tycker det är rätt skönt att slå på sexan lagom till jag kommer hem efter jobbet. Jag lagar lite mat samtidigt som simpsons rullar. Jag käkar framför teven och plöjer igenom family guy. slappar, käkar chips, sen skrattar jag åt 2 and a half men, allt på sexan - på rad. I alla fall var det så innan, de har lagt om programmet lite nu. Rätt skönt att få det serverat ändå. Så jag tycker du är lite väl cynisk. ;)

Medlem sedan maj 20053 909 inlägg

Jag uppskattar helt klart dessa rullar med Jean Claude och Sylvester Stallone som serveras vid niotiden. Lätttuggat är ordet!
Att orka leta igenom dessa b-rullar på nätet slipper jag ju nu.

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

sgtpepper skrev:

Personligen så har jag grymt svårt att förstå vitsen med kanaler som TV6, med en bra torrenttracker så kan man ju själv komponera sitt innehåll. Det enda de visar är ju amerikanska serier och filmer med några år på nacken och inget egenproducerat eller unikt alls vad jag kan se.

Jag menar, jag gillar också Simpsons, men istället för att låta någon halvpundare på TV6 välja tidpunkt och avsnitt som jag ska se så har jag tankat hem alla Simpsonsavsnitt som finns och kan själv välja. Samma sak med alla andra serier och filmer de visar, varför väljer man att apatiskt ta emot det som kastas mot en istället för att själv aktivt välja innehåll på det man ser?

Det är skillnad med kanaler som SVT, TV4, Discovery och till viss del TV3 och Kanal 5 som visar egenproducerade orginalprogram, men vad skåpmatskanaler som TV6 har för existensberättigande kan jag inte fatta.

Jag betvivlar ju att du inte är bekant med begreppet upphovsrätt, men det är iallafall en av anledningarna för min del. Jag piratkopierar nog som det är ändå. Dessutom är det skönt att ha ett schema för att få en aning med rutin i en annars ganska kaotisk tillvaro. Men det är ju bara jag.

Jag kan hålla med om att TV6 inte visar den mest kvalitativa programtablån, men de visar ändå vissa saker man kan lita på. Och de hymlar inte med det. Horkanaler som TV3 däremot, som står långt i framkant när det gäller att öka det mänskliga intelligenta förfallet, skulle jag kunna klara mig utan. Navy CIS har jag ändå på DVD-box vid det här laget.

Jag kan förstå din tanke, du förespråkar ju givetvis att man ser det man vill, när man vill, alltså på förfrågan. Men man kan ju annars bara låta bli att kolla på TV6 och skaffa hem bra filmtjänst via bredband, om det finns nån än. :)

Medlem sedan dec. 2007467 inlägg

OveRRidE skrev:

Då var det dags igen!

Under trailers för Rocky 1 & 2;

"Nu visar vi Rocky-filmerna ett till fem, med inte sexan, för.. den sög ju faktiskt." :D

Hehe, har såg det för nån timme sedan.. Jag gillar 6an för sånt där :)
Och såklart Simpsons :)

Medlem sedan apr. 20022 743 inlägg

sgtpepper skrev:

Det var nog ett av de dummaste inlägg jag läst på länge. "Existensberättigande"? Tar du inte det hela på lite för stort allvar nu?

Det är ju just det 6:an förespråkar: Allt behöver inte vara allvar och fakta hela tiden. Man måste låta sig själv slappna av och bara softa ibland också.

Visst kan man man ju vara kriminell och fultanka det mesta de visar där (fast det kan man iofs göra med nästan alla program från alla kanaler nu för tiden) men för dem som inte vill det (ja, kriminella är ju de flesta, alla?, på något sätt men..) och inte tycker det är värt att slänga massa pengar på boxar som man ändå bara ser nån gång för att sedan inte orka sitta och bläddra igenom varje gång så är 6:an en underbar kanal (y)

Hehe dom har gjort den änu en gång :=)
Hörde nyss ;
"Och nu efter nästa Simpsons avsnitt så kommer en film. Perkfekt en action rulle med Steven Seagal.. Nåja,det får väl duga".
Haahaha!:D

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

It's funny because it's true. Seagal är verkligen inte bra. Hans filmer är sämre.

Mmm, Men det bryr jag mej inte om, jag tycker bara dom är roliga . :)

För Secret Window: "..spelar Johnny Depp en deprimerad författare med en främling på halsen. Bättre det än en främling i halsen antar jag. [..]

:OO

Medlem sedan juni 20014 421 inlägg

det ska vara läskig innan främling där overridekdjdjsdhfsjf, fan vilket jobbigt namn du har.

spelar Johnny Depp en deprimerad författare som får en läskig främling på halsen. Bättre det än en läskig främling i halsen antar jag.

Haha ! bra där :)
Denna då:
"Då var dagens simpsons avsnitt slut, men nu ska gå lite hårdare om en timme med rocky 3, och sen ännu hårdare med rocky 4 och sen ÄNNU hårdare med hong kong action So Close. Har du hår på bröstet att klara det?"!

HAhaha hörde en till nu
"Ja om en timme är det dags för rocky, men är han så tuff som man tror?
Men nu till ett gäng mesar i fear factor"
:D

Inför "Van Helsing" idag 21.00:

"När vampyrer blir kära, är det då det.. tänder till, eller kanske det bara är stor chans att det rinner ut i sanden?"

:OO

Medlem sedan juli 20044 453 inlägg

Dagens var fin:

"Har ni sett 'I am legend'? Den verkar ju vara hyffsat spännande. Jag har inte sett den själv ännu. Jobbar man på sexan, så är man ju van vid att se filmer en sådär 10-12 år efter att de haft premiär."

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Haha! :birp

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

legis skrev:

Dagens var fin:

"Har ni sett 'I am legend'? Den verkar ju vara hyffsat spännande. Jag har inte sett den själv ännu. Jobbar man på sexan, så är man ju van vid att se filmer en sådär 10-12 år efter att de haft premiär."

:L :L :L :L :L

Medlem sedan juli 20003 825 inlägg

Jag har bara digital mark-tv i det fria nätet och jag gillar sexan skarpt!!

Jag kollar bara på sexan, SVT1 och SVT2. Det var flera år sedan jag seriöst kollade på fyran... Jag vet inte varför, men kanske för de har så tråkiga program. Alla intressanta program kör de för mycket sunkig reklam i.

Hmm...!? Kanske det är det!? Man ser *LOKAL* hemmagjord sunk-reklam i ett nationellt kvalitetsprogram med modern, digital HD-kvalitet!?

Sexan kör också rätt mycket trailers och reklam... men på nåt sätt accepterar jag det mer. Jag har funderat mycket på detta och förstår egentligen inte varför!

Sexan sänder dessutom dubbelavsnitt av rätt mycket. Det är läckert. Ingen annan kanal gör det, vad jag vet. (Förutom SVT som kan ägna en lördag eftermiddag och visa sex avsnitt av Avenyn på raken...)

Simpsons är roliga! Kl 17-18 samt kl. 20-21 varje dag...!! Hur många avsnitt finns det egentligen!? Gillar mest Scrubs, Micael J Fox i Spin City samt VIP med supertöntiga B- eller C-skådisar. Mycket underhållande och TV fri från att göra anspråk på intelligens samt djupare sammhällskritik!

Eclipse, gillar samma progam som du gillar inom TV6 då. (:
Jaja, tycker inte heller om TV4 pga all dålig "Lokal" reklam.. Vet inte varför jag gillar VIP, troligen för att dom gör det så oseriöst.. Gillar det som en outsider, jämfört med tex City Akuten på TV3 som är "hyper" seriöst.. Gillar Scrubs också, har tom införskaffat alla säsonger utom den nyaste på dvd.. Spin City är en favvo också, 2 1/2 men, My Name Is Earl, Våra värsta år, Alla MYCKET bra program. För att inte tala om simpsons..

Medlem sedan juli 20003 825 inlägg

Allt med sexan är inte bra och då syftar jag på Momento... Det är tragisk TV när den är som sämst... Ett riktigt stolpskott under bältet.

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)