webForumDet fria alternativet

Ölsving, Bishops Arms, Borås, 24:e maj 2007

Småprat

15 svar · 842 visningar · startad av SirPeter

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg
Frågan#1

Jag och Nicrosoft sammanstrålade ikväll på Bishops Arms i Borås och tog några öl och bestämde att vi skulle försöka dra ihop lite fler folk till nästa gång han kommer till Borås.
Därför, ni som bor i Borås eller i närheten, eller känner er manade att bege er hit. Det vore kul att se lite nya ansikten, eller ansikten som vi har sett förut. Kom och prova lite nya sorter med oss den 24:e maj om du/ni vill. Bartenderna längtar efter att visa oss nya spännande sorter.

Posta här i tråden eller meddela på lämpligt sätt, dvs via PM eller e-post till någon av oss om ni kommer så vi vet vilka vi skall hålla utkik efter.

Vi har planerat att att ses omkring klockan 17:30 eller så men självklart kan du/ni komma när vi kan och vill. De öppnar klockan 16:00 och har öppet till 01:00 så det finns tid. ;)

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

En torsdag var väl extremt dumt när det finns dagar där de flesta är lediga dan efter..? ;)

..för man kan väl inte rätta sig efter en kort skånings schema? :moose

:stefan: skrev:

En torsdag var väl extremt dumt när det finns dagar där de flesta är lediga dan efter..? ;)

Vad har det för betydelse vad det är för dag efter? :q
Det finns, hör och häpna, andra sätt att träffas än att supa skallen i bitar fram till fyrasnåret. ;)

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

SirPeter skrev:

Vad har det för betydelse vad det är för dag efter? :q
Det finns, hör och häpna, andra sätt att träffas än att supa skallen i bitar fram till fyrasnåret. ;)

Jo ser du, om man som lagom utomsocknes skulle vilja komma och svinga en bägare eller två (inte tolv) är det inte läge att köra hem efter det, sista Swebus går 18.05 och vanligt folk jobbar på fredagar. Comprende? ;)

Medlem sedan dec. 20011 978 inlägg

Senast jag och SirPeter satt och ölade på Bishops Arms så drack jag en mellanöl och sedan ett gäng alkoholfria öl. Vi hade trevligt, plus att jag kunde köra hem på kvällskvisten. Så nog funkar det även om man är utomsocknes.

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

:stefan: skrev:

... och vanligt folk jobbar på fredagar. Comprende? ;)

Både jag och SirPeter skall ju jobba dagen efter. ;)

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Visst kan man dricka några öl, men visst är en del av det hela att bli lite avtrubbad.
Balansen är alltid svår. Om man inte har balansen så gäller följande skylt:

Tänk om det kunde passa med den 24!

IrishPubSign.jpg
Medlem sedan aug. 20002 272 inlägg

Hoppas det inte är någon åldersgräns på ölsvinget..sällskapet alltså ;)
Dock kommer eventuellt min kvinna på besök och att prioritera en öl-hävar-kväll före henne vore inte idealiskt för min framtida hälsa.
Så om jag blir kvinnolös kikar jag förbi!

Klart att det inte är någon åldersgräns, mer än vad de har på BA vill säga.

Bringing
Up
Peters

Som jag ser det just nu så blir det iaf Nicrosoft, jag och eventuellt JAreMANNEN som syns på torsdag men jag hoppas att det blir några fler som dyker upp.

För info så räknar jag med att finnas på plats strax efter klockan 17 och sitter troligtvis längst till vänster i baren med en Guinness. :birp

på plats. :-)

Tack för det bokade bordet och den fina vägvisaren. :) den satte myror i huvudet.

Tack även för en mycket trevlig kväll. :)

Detsamma :)

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)