Pedda skrev:
Verkar vara många här som inte vågar berätta att dom har bränt sig på en lampa nån gång. :OO
Vi är nog många som bränt oss men inte många startar en tråd om det. Det är där skillnaden ligger tror jag.
30 svar · 1 692 visningar · startad av Esen · sida 2 av 2
Håller på att fixa lite i lägenheten och tänkte ha en lampa bakom en av bokhyllorna, och efter att ha fixat lite kommer jag att tänka på att det kanske finns risk för brand ifall man har en lampa bakom hyllan, med tanke på damm och kablar så tog fram lampan för att kolla hur varm den blir och tänkte inte längre än att sätta ner handen och känna på lampan, och j\vlar vad varm den va, Svider rätt s
Läs frågan i sin helhet →Pedda skrev:
Verkar vara många här som inte vågar berätta att dom har bränt sig på en lampa nån gång. :OO
Vi är nog många som bränt oss men inte många startar en tråd om det. Det är där skillnaden ligger tror jag.
Pedda skrev:
(Det har hänt mig många gånger så jag vet hur det känns.) ;)
Web-Tor skrev:
Ok, det är väl jag som har missuppfattat svaren i tråden. Jag fick för mig att alla tyckte det var klantigt att bränna sig på en lampa, inte att dom skrev att det var dumt att skriva om det. ;)
Esen skrev:
Förstår att du inte vågar skriva något utan använder dig av smiles...
Men självklart så förstår jag att du aldrig råkar skriva fel och aldrig gör några andra misstag i dina texter, d.v.s dom gånger du nu vågar skriva något...
Kom igen, va inte en Surgårdare nu, nu får du vacket stå med hatten i hand och ta emot dina hyllningar... :birp :L
Andra varma grejor(som kan komma som en överrasskning).
Smältlim.
Värmepistol
Lödkolv.
Bromsskivor
katalysatorer.
svetstråd
Allt är grejor som jag bränt mig på.
Fler bidrag till den ännu ej kompletta listan på saker man kan bränna sig på (empiriskt bevisade av vänstertecknad eller personer i hans omedelbara närhet):
- Tändstickor
- Osten i mackor som man grillat i en smörgåsgrill
- Spisplattor
- Nyårsraketer
- Osten på mackor som man kört i micron
- Heltäckningsmattor som man blir släpad längs med
- Bärbara datorer med halvdan kylning och energiförbrukningsnivån uppvriden till "prestanda"
- Det mesta som tills nyligen varit i en ugn (inkl. ostade mackor)
Jag vill passa på att varna för uppvärmd tomat. Det är troligtvis universums varmaste substans.
(Universums kallaste substans är för övrigt halvtinade kycklingfiléer.)
Web-Tor skrev:
Jag vill passa på att varna för uppvärmd tomat. Det är troligtvis universums varmaste substans.
Helt rätt! Det enda som kommer i närheten är lava och magma.
I övrigt kan jag verifiera frankofs påstående om att varmluftspistoler är varma. Det fick jag bittert erfara vid takomläggning i somras.
Web-Tor skrev:
Ja, och en extra varning kan utfärdas för varma mackor med tomater och smält ost. Det är nästan fysiskt omöjligt att förtära en sådan utan betydande brännblåsor på tungan samt i svalg och hals i åtminstone två dagar.
När jag var liten pressade jag tummen mot bilens cigarettändare, så jag passar på att varna för såna också.
(Bränt barn luktar illa...)