webForumDet fria alternativet

Don't Get Windowned!

Flash

36 svar · 1 986 visningar · startad av silfver · sida 2 av 2

Frågan, av silfver

Mannen bakom silfver.se har nyligen gjort ett väldigt roligt spel i flash. Spana in! Vad tycker ni? Vad lyckas ni få för score? Och det dolda budskapet är givetvis: Hur du än gör - så kommer Microsoft att bli större och större och till slut ta kål på dig. :e

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

stoffe-2k: Missiler var en del av uppgiften. :) Men man behöver ju inte använda dem. ;)

zcorpan: highscorelista skulle betyda att jag måste göra databaskopplingar och sånt, och det har vi inte gått in på än.

Medlem sedan aug. 20004 638 inlägg

silfver skrev:

Axel skrev:

Det tog en stund att fatta att missilerna inte var multitaskande.. :)

Vilket innebär? :p

Det innebär att det bara kan finnas en missil åt gången. Skjuter man en ny ersätts den som man nyss sköt ut med den nya. Jag pepprade massa missiler som inte nådde mer än ett par centimeter från min tux innan de försvann.. :)

Medlem sedan feb. 200791 inlägg

Fick 61 innan jag blev windowned :D

Axel skrev:

Det innebär att det bara kan finnas en missil åt gången. Skjuter man en ny ersätts den som man nyss sköt ut med den nya. Jag pepprade massa missiler som inte nådde mer än ett par centimeter från min tux innan de försvann.. :)

Okay, då är jag med. :) Men det är meningen att det ska vara så. Det hade blivit lite för lätt annars. Man ska ju inte kunna peppra massa missiler. :e

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

det ser inte bra ut i firefox(1.5.0.7) på solaris/CDE .. kan inte ladda upp tiff biler, så ta bara bort .txt så har du en tiff bild :)

Jag har ingen aning om varför det ser ut sådär. Förmodligen för att flash-stödet inte är fullt lika utvecklat som det är till andra os...

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

silfver skrev:

Jag har ingen aning om varför det ser ut sådär. Förmodligen för att flash-stödet inte är fullt lika utvecklat som det är till andra os...

Jag förmodar att du fixar buggen till nästa version. §e

Medlem sedan aug. 20004 638 inlägg

silfver skrev:

Okay, då är jag med. :) Men det är meningen att det ska vara så. Det hade blivit lite för lätt annars. Man ska ju inte kunna peppra massa missiler. :e

Den logiska följden skulle i och för sig varit att man inte kan avfyra en ny missil förrän den förra försvunnit, snarare än att en ny missil ersätter den som är ute och flyger.. :)

Medlem sedan sep. 2003205 inlägg

Fick nån slags tvångstanke att jag skulle klara mig till 100 men så klantade jag mig på sista och fick 99 :e :bla

En bugg (eller är det en feature?) är att så länge missilen är inom träffområdet på flaggan så minskar den i storlek hela tiden. Dvs skjuter man på flaggan när den är på väg neråt så följer missilen med flaggan en bit och den minskar väldigt mycket i storlek. Den borde bara minska en storlek för varje träff. Hoppas du fattar vad jag menar.

Kul spel i alla fall! :bire

Medlem sedan mars 20034 471 inlägg

20 (sen tröttnade jag) :e

Peppo skrev:

Fick nån slags tvångstanke att jag skulle klara mig till 100 men så klantade jag mig på sista och fick 99 :e :bla

En bugg (eller är det en feature?) är att så länge missilen är inom träffområdet på flaggan så minskar den i storlek hela tiden. Dvs skjuter man på flaggan när den är på väg neråt så följer missilen med flaggan en bit och den minskar väldigt mycket i storlek. Den borde bara minska en storlek för varje träff. Hoppas du fattar vad jag menar.

Kul spel i alla fall! :bire

Det är medvetet så. :) Vi har liksom inte gått in på detaljerna riktigt, så jäkla noga är vi inte. :)

Tack! :D

Har uppdaterat spelet i dag, order från läraren. Här är en direktlänk till spelet. :)

BSD fick sig ett finger med i spelet också. Jag vet, man blir windowned även ifall man blir spättad på treudden, men det var funktionen vi var ute efter.

Ingen av de andra buggarna är fixade, men nu blev spelet väldigt mycket svårare tycker jag. :)

Medlem sedan feb. 200791 inlägg

Haha, det är f*n mycket svårare, men bra mycket roligare också - trots att jag försökte hur många gånger som helst fick jag aldrig mer än 15, damn :e Kanske skulle låta BSD få låta bli treudden i ungefär två sekunder efter det har börjat, flera gånger dog jag innan jag hann flytta på mig :)

Kul spel, bra gjort :birp

Anlino skrev:

Haha, det är f*n mycket svårare, men bra mycket roligare också - trots att jag försökte hur många gånger som helst fick jag aldrig mer än 15, damn :e Kanske skulle låta BSD få låta bli treudden i ungefär två sekunder efter det har börjat, flera gånger dog jag innan jag hann flytta på mig :)

Kul spel, bra gjort :birp

Tack!

Haha, ja, det blev visst en liten miss där när jag placerade BSD-djävulen lite för tajt. :D Men med skills så klarar man sig. ;)

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

0 poäng i 4h.. sen lessnade jag.

Va? :p

Medlem sedan dec. 200676 inlägg

hahaha!
lyckades skrapa ihop 9 ynka poäng, man är ju en äkta gamer! får väll skylla på att man har en dålig mus...

// micke

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)