webForumDet fria alternativet

Saker jag ska göra innan jag dör!

Småprat

7 svar · 950 visningar · startad av mikul

Medlem sedan aug. 20013 824 inlägg
Frågan#1

Yo gott folk!

Ja i den här tråden tänkte jag att vi alla kunde skriva en lista över saker vi vill göra innan vi dör!
Det är dock svårt att komma på allt på en gång, så listorna får väll uppdateras allt efterssom.

Saker jag vill göra innan jag dör:

Bokstavligt talat kasta sten i ett glashus (hade varit kul att kunna säga)
Åka till afrika, nya zeland, mexico & till massor med ställen i syd amerika.
Lyckas få till en linux installation som jag är grymt nöjd med.
Flytta utomlands en period till åt minstonne.
Gå runt med en t-shirt där det står 100+ (snart där ;) :birp)
Käka svampar & dansa indian danser runt en lägereld vid nåt mysigt ställe (helst med indianer)
Bli duktigare på skate board.
Lära mig det här med sär skrivnings-reglerna :e
Orka skriva färdigt den här listan!
Göra allt på listan!

Saker jag ville göra innan jag dog men redan lyckats med:

Lära mig tycka om öl så där fruktansvärt mycket! (dumt gjort, nu kan man inte vara utan)
Sätta blunt i miniramp.

Saker jag skulle vilja göra innan jag dör med extremt liten risk att inträffa:

Sluta dricka öl
Vara tyngdlös
Nita W. Buske

Saker jag bara är lite stolt över:

Varit ombord på ett sjunkande fartyg
Varit med på engelsk tv (pga raden ovan) värsta b-kändisen ju!
Fått en spricka i stortån när jag va påverkad av massa alkohol & ett litet piller med en deflin på. Sedan lyckats gå på toaletten på nattklubben & när jag kom ut så va jag på ett helt annat ställe! (haha lite skumt det känndes då! det va mest roligt därför va ja tvungen att skriva det)
Lyckats köra in i en parkerad bil med en snöskoter så jag bröt nyckelbenet och svimmade :e

Nu orkar jag inte skriva nått mer, kommer fan inte på nått just nu, står still i huvudet!
Men skriv era listor så kanske man kommer på nått som man missat när

Peace gott folk!

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Rätt grepp.
Jag hade en lista för många år sedan.
Nu vet jag att jag inte kommer att hinna med, eller orka, med en del äventyr.
Men visst är det mycket vettigt att lista Does and Don´t. Är det inte så man skriver.

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Lasp skrev:

Men visst är det mycket vettigt att lista Does and Don´t. Är det inte så man skriver.

OT, men det är faktiskt inte så man skriver. Do's and Dont's är det vedertagna sättet. (Tänk dig Do och Dont som substantiv som sätts i plural snarare än verb som sätts i presens)

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

När jag var liten ville jag bli en brandbil. Kommer nog inte gå så bra för mig att uppnå mina mål.

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Tack nitro2k01 Du ser jag borde ha fått gått i skolan lite längre! Eller varit flitigare i vissa ämnen ;-)
Kanske är det därför jag känner att jag har gått i mål, flera gånger.
Men många resor tror jag att vi hinner med, i höstas Svarta Bergen till våren Röda Bergen.
Sedan har jag nog ett besök på karrakouram kvar.

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Jag vill resa en massa. Åka tillbaka till Australien, besöka Mexico samt Sydafrika (nej, jag härmar inte mikul :p).
Jag ska göra massa roligt och sen ska jag slå mig till ros och bilda en familj. Sen är jag nöjd...

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

En roadtrip tvärs över USA med gott om tid är ju drömmen, men först måste nog drömmen om en Trissvinst slå in... :e

Sen har jag gett mig fan på att återvända till Auschwitz en dag. Jag var där 1998 och man kan liksom inte riktigt ta in det. Egentligen kan man väl inte återvända för många gånger till en sån plats.

Till slut vill jag ha en butler som stryker morrontidningen så jag slipper skita ner mig på trycksvärtan - är jag i mål! ;)

Medlem sedan aug. 20013 824 inlägg

kolon-stefan har en poäng där! en butler hade varit tufft! Men då ska de vara en skön butler, som typ han i fresh prince i bel air :e

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)