webForumDet fria alternativet

Jaha, så var man gift...

Småprat

33 svar · 1 784 visningar · startad av Garbo · sida 2 av 2

Frågan, av Garbo

Nä, så tråkigt som det låter är det inte men det hände så fort att jag knappt hann säga ja. :e Jo. En gamling från norrland här som flyttat runt så ofta att jag knappt vet var jag kommer ifrån eller var jag är...knappt. Men den tid som gått sedan jag var aktiv senast har jag fördrivit med att flytta flera gånger...både rent fysiskt och psykiskt....om nu det är möjligt. Nåja, gift är ja

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

tur ungen verkar lik sin far §e

grattis för böveln :bire

Medlem sedan nov. 20014 054 inlägg

Se på fasiken. Ytterligare en som joinar "de giftas klubb". :) Gratulerar. :bire

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

grattis!

Medlem sedan dec. 20014 239 inlägg

Grattis grattis.. De är underbara de små liven..

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

Grattis :)

Medlem sedan mars 2009452 inlägg

Gratulerar!

Att vara gift är ett underbart tillstånd i livet, ett härligt ställningstagande, som jag hoppas åter infinner sig i mitt liv. Med den rätta blir det himmel, med den felande blir det helvete...

Jag hoppas verkligen att ni kan hålla er till himlen och jag hoppas ni kan ta hand om varandra under oöverskådligt lång tid! :-)

Lycka till!

Medlem sedan apr. 20021 509 inlägg

Tack!!!!

Jag var inte alls beredd på hur det skulle kännas att få barn. Har aldrig tidigare velat ha och sett barn som ett fängelse...men när jag såg in i den lilles ögon för första gången och kände hans pytte, pyttesmå fingrar om min tumme så blev jag helt matt. Jag förstod inte vad det innebar att älska ett barn...jag vet inte om jag förstår det ännu men det är absolut det största som har hänt mej...

Uj, uj...nu blev man så där sentimentalt rörd igen. Men...är det någon som förstår eller svamlar jag bara?

oj....upptäckte att genom att jag stoppade in bilden på min nya bebis i denna tråd så verkar det som om man tror att jag syftade bara på att jag gift mej...det var tokigt av mej...men jag tänkte bara tala om vad som blev resultatet efter giftermålet så här långt... Hm...lät mysko det där...för några fler barn blir det inte...det är jag för gammal för...

Och preben...du har så rätt. Men jag vet att det finns ett mellanting oxå...varken h-vete eller himmel...bara enbarmligt tråkigt. Så hade jag med den förra. Med min nuvarande man är det knappt jag hänger med i svängarna. Det är ett dundrandes fartfyllt förhållande. Men vad kan man vänta sej med en tokig halvengelsman med norsk inblandning? Och så jag då med svensk/finsk/ryss inblandning?

Då slår det mej...vad månde bliva av Leo som är en blandning av det ovanstående? Uj, uj, uj...jag kommer nog att ha fullt upp!!!

Medlem sedan feb. 20072 750 inlägg

Garbo skrev:

Tack!!!!
Jag var inte alls beredd på hur det skulle kännas att få barn. Har aldrig tidigare velat ha och sett barn som ett fängelse..

Har inga barn så sådär tänker ju jag nu, haha.

Garbo skrev:

...men när jag såg in i den lilles ögon för första gången och kände hans pytte, pyttesmå fingrar om min tumme så blev jag helt matt. Jag förstod inte vad det innebar att älska ett barn...jag vet inte om jag förstår det ännu men det är absolut det största som har hänt mej...

Uj, uj...nu blev man så där sentimentalt rörd igen. Men...är det någon som förstår eller svamlar jag bara?

Oooh, så gulligt, grattis! Och hoppas det går bra med allt. :D

Medlem sedan mars 2009452 inlägg

Jag har varit gift med en ryska. Nu höll inte det. Det blev en oroväckande kort lärdom, måste jag tyvärr medge.

Men jag vet att alla barn i Sverige har lagstadgad rätt till hemspråksundervisning. Om inte annat kan det bli en spännande utmaning för er son Leo...

Jag har hjälpt en kund med en hemsida på Finska. Jag lovar!! Om någon trodde det finska språket var en tuff utmaning... det måste vara enklare att flyga till månen än att lära sig finska!! Hur vi i norden har kunnat ha så starka band till just Finland blir en större gåta för mig för var dag som går!

Inget fel på finnar, absolut. Men språkligt är avståndet enormt...!! Tydligen tillhör finska och turkiska samma gren så om man kan turkiska ska det underlätta om man vill lära sig finska...

Ja ne ponimaio. Ja govorit po-svetskii, i eta chorocho. Malinki po-russkii... Ja lublu lubov i ja lublu starovia!

poka!!

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

preben skrev:

Inget fel på finnar, absolut. Men språkligt är avståndet enormt...!! Tydligen tillhör finska och turkiska samma gren så om man kan turkiska ska det underlätta om man vill lära sig finska...

Nej, de tillhör inte samma gren utan är enbart väldigt avlägset besläktade och det är knappast någon fördel att kunna turkiska om man ska lära sig finska. Ungerska och finska däremot tillhör bägge den finsk-ugriska språkgruppen men även där så tror jag knappast man har så stora fördelar om man kan det ena språket för att lära sig det andra.

Att Finland och Sverige har starka band är väl knappast så konstigt, vi var ett och samma land under flera hundra år.

Medlem sedan jan. 20051 121 inlägg

Hoppas du skrivit äktenskapsförord §e. ISF grattis.

J. Rönnberg skrev:

Hoppas du skrivit äktenskapsförord §e. ISF grattis.

Äsch vaddå...det var ju inte jag som hade stålarna...jag var ju luspank.. :L

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)