Här har det snöat sedan november, och i förrgår var det -26°C. :e
Jag ser det snöar
239 svar · 24 092 visningar · startad av karlj87 · sida 3 av 12
Frågan, av karlj87
Det snöar!!! (y) Äntligen! :bire (y)
Läs frågan i sin helhet →LeonL skrev:
Välkommen upp till Norrbotten/Lappland. :birp
Det ska snöa tidigt och det ska vara kallt eljest är det inte en riktig vinter.
Poteta skrev:
Här i Göteborg blåser det så in i h*pip*te idag, ska gå ut med kameran strax.
Passa på innan det mojnar. Jag kom precis hem från en runda längst kajen. Inte mycket folk - nästan bara fotografer. :e
LeonL skrev:
Lyllos. Här är det regn och 6 plusgrader.
Saharas skrev:
snöar & blåser, så det lär dessvärre inte bli någon större njutning att gå ut :(
Nä, men tyvärr hade jag inget val idag då jag jobbar....
När jag gick hem 4:30 i morse var det klar himmel, när jag vaknade vid 9 var det full snöstorm.
Poteta skrev:
Tjena Saharas! :bire
Du har inte många inlägg hittills. ;)
Här i Göteborg blåser det så in i h*pip*te idag, ska gå ut med kameran strax.
Tjena!
Har inte många, men några iaf. Trots att det står 0 inlägg...
Blåst är aldrig kul (så man är väl bosatt i fel stad) Kul å fota, hoppas du inte blåser bort bara. Sätt ett ankare på stativet! lycka till :)
Saharas skrev:
Tjena!
Har inte många, men några iaf. Trots att det står 0 inlägg...
Det beror på att du bara har skrivit i caféet. Där räknas inte inläggen.
Har i Avesta har det snöat i 3 dagar men på dagarna har det varit varmt så det som kommit ner har försvunnit o ett nytt lager har byggts på under natten.
Men titta, det blir mörkt ute och det började snöa igen.
Självklart kommer det vara knöggligt o halt imorgonbitti bara för att min semester är slut o man måste börja cykla om dagarna igen.
Avesta hade dålig snöplogningsbudget 06/07. Har de plogat nu då, då det inte varit nån snö? NÄ!
Jerpa skrev:
Det beror på att du bara har skrivit i caféet. Där räknas inte inläggen.
aha. då förstår jag :bire
Stockholm: Blåst och regn!
Japp! Nu kommer det mer snö i Östersund, blåser gör det också.... Ordentligt! -1 idag.
fint, men kkkkkaaaallllttt ...
fortfarande ingen som helst snö här i Eskilstuna :D
Det låg lite vitt på backen nu i morse, men det var nog bara frost. Inte speciellt mycket heller eftersom jag inte behövde skrapa rutorna ens...
Riktigt skön snöstorm igår kväll. Knallade iväg i skidjacka, termobrallor och mina feta hikingkängor genom drivsnön när jag skulle hämta bilen. Mer sånt! :)
Vitt, vitt, vitt... men inte så kallt idag iaf. En superdag för att åka pulka... dvs om man hade ägt en :p
Det pudersnöar just nu i Trollhättan och den här gången så lägger det sig också då det för tillfället är -1°C.
Mer, MER, MEEEER!!! :e
Japp, inatt kom det vita pudret även till Göteborg. Hoppas att det ligger kvar en stund, för barnens skull. ;)
När jag vinglade hem vid trehugget i natt var det kallt men noll snö. Om det var stjärnklart var jag inte riktigt i form för att komma ihåg. :e
Men nu blommar blomkålen, för nu snöar det!
Har nyss kommit in efter vinterns första snöskottning, och inte har det slutat ännu, så det blir nog en gång till man får gå ut ikväll.