Projektor och nikon D80... åt mig.
Själv är bäste dräng! Att skaffa bra julklappar är inget undantag.
Vilken är den dyraste julklappen du köpt i år?
Jag får börja då :e
Jag har inte köpt några julklappar än vet inte om jag ska göra det heller.
36 svar · 1 825 visningar · startad av Akerlundh
Vilken är den dyraste julklappen du köpt i år?
Jag får börja då :e
Jag har inte köpt några julklappar än vet inte om jag ska göra det heller.
Projektor och nikon D80... åt mig.
Själv är bäste dräng! Att skaffa bra julklappar är inget undantag.
Det dyraste blir förmodligen ny skärm till sonen. :)
Ett X-Box 360 Premium, en extra trådlös handkontroll och tre spel till detta. Totalen slutade nog i runda slängar på 4000 kronor. Fast det det är ett ganska bra pris, trots det höga beloppet.
Elgitarr och förstärkare till 11-åringen och trumset till 10-åringen. Absolut för dyrt, men garanterat uppskattat.
Akerlundh skrev:
Okej..
Xbox 360 skulle va fint och ha ett men vänta nog tills playstation 3 kommer endå :)
Tanken var först Playsation 3, jag hade förbokat ett men blev förbannad när beskedet om försening kom. Fick bli ett X-Box 360 istället. Sedan tycker jag priset på Playstation 3 är på tok för dyrt. Kommer köpa ett PS3 också men först när priset har gått ner.
Unkdor skrev:
Elgitarr och förstärkare till 11-åringen och trumset till 10-åringen. Absolut för dyrt, men garanterat uppskattat.
Du köpte dig inte julefrid iaf ;)
Det är nog Dante, fast jag fick han billigt...
En söter liten voffvoff där, Obelix :P
Själv har jag inte köpt något än, men jag misstänker att det dyraste blir något smycke till flickvännen. :)
Compusa skrev:
Tanken var först Playsation 3, jag hade förbokat ett men blev förbannad när beskedet om försening kom. Fick bli ett X-Box 360 istället. Sedan tycker jag priset på Playstation 3 är på tok för dyrt. Kommer köpa ett PS3 också men först när priset har gått ner.
Jo det är jäklar vad dom drar ut på tiden.
Jag vet inte riktigt har också funderat på att vänta lite tills det gått ner i pris.
Men något måste man ju va först med ;)
4 mobiler, var sin till ungarna och en till kära hustrun :)
M@gnus skrev:
M@gnus du är riktigt generös du ju ;)
M@gnus skrev:
Du har väl slagit in varje i en extremt överdimensionerad kartong?
Rinaldo skrev:
Du har väl slagit in varje i en extremt överdimensionerad kartong?
Finns billiga flyttkartonger att köpa... snacka om förvåning :D
Funderar på om man ska köpa sig en låda och kasta in nån liten klapp i den med mängder av gamla tidningar och katter och annat som utfyllnad :birp
Nu kommer jag inte ihåg exakt vad det var, men vi gav bort en födelsedagspresent till en kamrat, vi la (de små) prylarna i en jättelåda som till största del bestod av vedträn.
Dyraste julklapp? En hemmagjord tavla till föräldrarna, 400 spänn (utskrift och ram).
Det dyraste jag nästan lyckats köpa i jul var en espressomaskin till mig själv för 20000:-, men jag lyckades inte övertyga mina föräldrar om att de skulle stå för fiolerna så det blev inget av den ;) fast vem bryr sig eftersom den var helautomatisk vilket är ungefär som att köpa en skivstång som lyfter sig själv
Fotnot: Att slå in små saker i stora paket är extremt töntigt. Detta har bevisats av oberoende forskning.
spango skrev:
Fotnot: Att slå in små saker i stora paket är extremt töntigt. Detta har bevisats av oberoende forskning.
Hur är det med att slå in stora saker i små paket?
Mr. N. skrev:
Hur är det med att slå in stora saker i små paket?
Ja det blir ju en liten större utmaning :e