webForumDet fria alternativet

Köpa kylpasta i Stockholm city på söndag (imorgon)

Datorhårdvara

9 svar · 1 874 visningar · startad av wally_91

Medlem sedan feb. 2006511 inlägg
Frågan#1

Hej alla på wF!

Efter flera överhettningar har jag bestämt mig att öppna datorn och rensa processorfläkten. Nu när jag har gjort det ser jag att mycket av den kylpasta som satt på från början är borta, och jag vill nu gärna köpa kylpasta och lägga på nytt.

Min fråga är om ni har några tips på var i Stockholm jag kan köpa kylpasta. Affär(erna) ska helst ha öppet imorgon och får inte vara nätbutiker (t.ex. datorbutiken.com).
Jag har redan kollat på computercity (ska köpa tryckluft där men hittar inte kylpasta), onoff, tekninkmagasinet och siba men hittar inget. Kan ni hjälpa mig att hitta några affärer som säljer kylpasta?

Tack på förhand,

wally_91

Medlem sedan juli 20011 304 inlägg

Kolla in på webhallen kanske? :)

www.webhallen.se

Ja perfekt! Webhallen är jättenära mig! Tack så mycket!

Följdfråga: Spelar det någon roll vilken kylpasta jag köper?

Medlem sedan dec. 20041 043 inlägg

Clas Ohlson har allt du behöver bakom teknikdisken

Inte kylpasta :(

men
Följdfråga: Spelar det någon roll vilken kylpasta jag köper?

Medlem sedan jan. 200672 inlägg

Inte för dig, tänk på att processorn är känslig. Även om de har blivit mer tåliga än vad de var förut.

Medlem sedan juni 20014 421 inlägg

köp arctic silver 5 och se till att inte ha på speciellt mycket...det ska bara vara en liten klick, annars blir det mer en isoleringspasta. För övrigt tror jag inte att pastan bara försvunnit utn att det var den mngden fårn början och det är också alldeles lagom. Gammal kylpasta tas enkelt bort med aceton.

Jag har tagit bort den gamla kylpastan men arctic silver 5 verkar de inte ha på webhallen så jag undrar om Stars Silver Grease For CPU är något att köpa? Jag kan kolla på clas ohlson med...

Okej. Nu har jag köpt kylpasta (standard hade de bara hemma) och nu så ska jag sätta på det. Frågan är om det ska vara på både processorn och fläkten?

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

du ska bara ha en _väldigt_ liten klick på processorn.

http://www.hardwaresecrets.com/article/274/1

265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)