webForumDet fria alternativet

Meet Dai-Lin Chang!

Småprat

2 svar · 516 visningar · startad av casca

Medlem sedan feb. 20005 891 inlägg
Frågan#1

Hittat ett underhållande litet spel: Real Lives. (Klicka på Download FREE TRIAL, testversionen innehåller hela spelet men med en irriterande splash.)

Det är som ett extremt lågbudget Sims, där du på nån halvtimme kan genomleva ett "riktigt" liv, oftast med halvknackiga förhållanden.. ;) T.ex är ju indier och kineser över 2 miljarder, så risken är rätt stor att du hamnar i nån av de länderna.

Själv hamnade jag i - tada! - Kina. Föddes som en pojke i provinsen Sichuan inte långt från staden Chongqing. Mina föräldrar är strax under 30 och jag har två syskon. Börjar skolan vid 8 års ålder, men blir vid 13 utsparkad ur hemmet när jag träffar "fel" tjej, Hong Lei. Jobbar deltid utanför skolan på ett jordbruk för att överleva.

21 år gammal dör min bror Sze. 14 år gammal blir jag fabriksarbetare och gjorde slut med Hong Lei (naaaaaw!). Kanske inte helt värt att bli utkastad för in retrospect? :L

15 år gammal blir fabriksarbetaren och studenten Dai-lin utsparkad ur skolan, fängslad och torterad av regimen pga sina politiska övertygelser. Stjäl samma år gods för ett värde av 12 427 yuan. Får en dom på 2 år.

17 år gammal blir jag utsläppt och behöver ett jobb pronto! Med en liten muta lyckas jag hålla mig undan värnplikten och flyttar istället till Zigong för att "starta ett nytt liv". Investerar mitt stöldgods i mark och högrisk-fonder. I Zigong kan jag dock inte få något bättre jobb än fabriksarbetare pga min bristfälliga utbildning.

Året därpå kallas jag dock in till värnplikt igen och kan inte komma undan.

19 år gammal börjar jag röka men annars är livet rätt monotont inom armén.

20 år gammal träffar jag Yi Gong, får 8% löneökning och hänger mig åt lite välgörenhet. Ett bra år. :e

21 år gammal friar jag till Yi Gong och hon säger ja. Wee! Mina föräldrar är fortfarande sura. Fuck them then!

22 år gammal är inte livet lika peachy. Drabbas av parasiter och flyttar till Luzhao där jag hankar mig fram med ströjobb.

23 år gammal börjar mina investeringar ge duktigt med pengar. Har tillgångar på kring 25 000 yuan men kan inte avancera längre med min utbildning. Börjar jobba som lastbilschaufför och tjänar ca 2000 yuan/månad.

25 år gammal gifter jag mig med Yi Gong och får en son, Han (efter Han Solo förstås).

31 år gammal och min son Han börjar skolan. Mina investeringar ger mer och mer cash. Men är fast på botten av karriärsstegen, även om lönen ökar lite.

34 år gammal omlokaliserar jag familjen Chang igen! Nu till hamnstaden och metropolen Shanghai. Lantisen Dai-lin trivs sådär. Får där jobb som lastbilschaufför efter ett försök att ge mig in på en karriär i militären, men får avslag.

37 år gammal och min fru Yi föder min andra son Xu. Yay!

43 år gammal och min äldste son Han tar studenten, men misslyckas med inträdesproven till högre utbildningen. FAN! Jag som hade hoppats att han skulle få det bättre. Hans flickvän Ru-ping lyckas inte heller. Min yngste son Xu drabbas av epilepsi och börjar skolan samma år. Men kanske går det bättre för honom! Lets hope so!

47 år gammal och min son Han flyttar ut och bildar eget hushåll. Mina investeringar går jättebra men annars är allt som vanligt.

48 år gammal och min far dör 78 år gammal av en hjärtattack. Sad. :(

49 år gammal och min son Han gifter sig med sin Ru-ping. Grattis Han!

50 år gammal och nu dör även min gamla mor. Ärver ca 30 000 yuan, men det är knappt en tiondel av min egen förmögenhet. Frågan är bara hur en enkel gammal man utan högre utbildning ska kunna omsätta pengarna på ett bra sätt bara?

54 år gammal och min yngste son Xus flickvän Er-hong har tagit studenten även hon. Men också hon misslyckas med inträdesproven..

55 år gammal och riktigt tragiskt år. I min hemprovins Sichuan pågår hårda strider och min yngste son Xu dör oväntat 18 år gammal i ett epileptiskt anfall. :x :(

58 år gammal drabbas jag av magsår. Kanske är det investeringarna? De går ändå riktigt bra och jag över 700 000 yuan, främst på olika bankkonton men också investerat i mark, aktier och fonder.

62 år gammal dör jag av blödande magsår. Aja, fan lika bra. Visst har jag över 800 000 yuan i tillgångar, men är gammal med ett skitjobb (fortfarande lastbilschaufför). En av mina söner har dött endast 18 år gammal och min andra son upprepar några av mina misstag.. Yi, slösa allt på knark och Chippendales! Fuck the free world!

Medlem sedan nov. 20041 189 inlägg

Det är roligt hur din fru byter namn när du e 25... Du borde läsa Albert Camus; om existentialismen.

Medlem sedan feb. 20005 891 inlägg

Roligt och roligt? Blir lätt fel när man försöker sammanfatta en längre mängd text.. ;)

252 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)