Är en 21-årig kille i gbg som har en liten son på 1 år. Vill så gärna ha någon att prata med, kanske träffas å ta en öl. Flyttade hit för lite drygt två år sedan och pga problem med jobb och dylikt så har jag inga vänner. De vänner jag hade försvann när jag flyttade.. Nån?
tja varför inte ta sonen på armen och gå till öppna förskolan. ta en bra dag när du känner dig social, anfall nån du verkar trevlig och börja prata.
tycker du utbudet av folk är "fel", gå till ett annat "öppnis"
efter ett par gånger kan det kännas okej att fråga om att träffas på andra sätt...
Genom att själv vara en... ;)
Som caya skrev. Har man barn så tycker jag att det är en baggis, ta med ditt barn till lekparken och börja prata med föräldrar och likasinnade om något fängslande ämne (barnuppfostran t.ex.) så kommer du snart bli inbjuden på fika hos någon trevlig mamma, eller pappa. Eller varför inte bjuda in någon till dig. :)
Jo det verkar så enkelt. Men det är ett stort steg mellan att säga att man ska gå till lekplatsen själv med ungen och prata med nån föräldrer och att faktiskt göra det. Har så fett svårt att ta denna kontakt.. Har inga problem att vara vän själv, bara nån är vän med mej först.. haha
Jo det verkar så enkelt. Men det är ett stort steg mellan att säga att man ska gå till lekplatsen själv med ungen och prata med nån föräldrer och att faktiskt göra det. Har så fett svårt att ta denna kontakt.. Har inga problem att vara vän själv, bara nån är vän med mej först.. haha
Ja, det är inte lätt! Men man kan ju å andra sidan inte gå och tro att det kommer fram en massa folk som vill bli din vän heller.
Varför inte börja med ett hej? Hälsa på någon i t.ex. lekparken. Ett hej kan leda långt! Eller så leder det ingenstans, men då har du i alla fall varit trevlig och sagt hej. Så skulle jag nog själv gå till väga ifall jag var i din sits.
Och då menar jag inte att du ska gå runt och säga hej till alla, men mer som en trevlig gest när du får ögonkontakt med någon eller sitter jämte någon på bänken.
Jag har själv försökt hitta lite nytt umgänge men det är inte så jätte lätt.
Men som silfver sa ett hej kan leda till mycket.
Men du ska inte leta för mycket och inte lägga ner för mycket enerig på det.
För det är samma sak när man vill ha någon flickvän letar man för mycket så är det svårt att hitta någon tycker jag och när man väl hittar någon så blir det oftast inte så jätte bra kanske ibörjan men efter ett tag så skiter det sig.
Du ska inte leta för gäves för då letar du bara för att få en vän och det blir inte bra då precis samma sak som det jag nämde ovanför om att leta flickvän.
Som sagt... låter skitbra!! vill ni adda mej så finns jag på ejden@home.se på msn.. behöver inte vara "vänskapligt" räcker gott och väl med att du undrar något!
ett annat sätt är att börja prata med folk härifrån över msn/icq... ibland hittar man guldkorn, ibland grus... det är bara att sila och le :D
Det är därför du är så tyst på msn då... :x ;)
En vis man sa till mig en gång: Vänner får man inte, dom förtjänar man.
Jag siktar på att flytta till en ny stad så snart jag kan och det första jag tänker göra är att leta upp den närmaste puben - där finns det alltid socialt folk och trivs man inte med dom kan man alltid bygga vidare därifrån. :)
Som någon skrev ovan tycker jag det känns lättare om man går via något gemensamt intresse. T ex kurs eller så, men det tyckte ju inte du var någon bra idé. Men varför inte ta något som du redan kan eller är intresserad av, om du t ex gillar att fota säger vi, så kanske det finns något fotosällskap som träffas och går på fotorundor eller så. Annars om du gör det själv så kanske det kommer någon och undrar och undrar vad du gör och tar kontakt med dig.
Det är ju alltid lättare när någon verkar intressant på något vis, och om man utstrålar öppenhet och nyfikenhet så brukar många ta kontakt bara sådär rakt av. Det gör dom i af med mig, men sedan är jag så dålig på att kallprata så det skiter sig ändå, haha... jaja... det ska nog bli bättre... vi hade en väldigt herre på förra jobbet som var en mästare på att kallprata, han brukade börja snacka om vädret eller så, sedan tre minuter senare kunde man sitta där och prata om vad som helst typ :) Så fungerar det ju i Italien eller något också, på en busshållplats där kan man få värsta kontakten med folk. Här i Sverige anses vi ju lite slutna på det viset, det beror ju på såklart, i Stockholm t ex om man skulle börja prata med någon på busshållplatsen då skulle man klassas som psykiskt sjuk, men i ett mindre samhälle där är det liksom inte alls lika konstigt. Haha... nä nu överdrev jag nog lite allt. Men i alla fall... du får öva lite på att ta kontakt och kallprata med någon, gå runt och känn dig öppen och nyfiken, kommer någon med t ex en lustig bil, ställ dig och titta på bilen nyfiket och sedan börja undra om den, jag lovar människan i fråga kommer berätta massor om den, gladeligen! :)
Som någon skrev ovan tycker jag det känns lättare om man går via något gemensamt intresse. T ex kurs eller så, men det tyckte ju inte du var någon bra idé. Men varför inte ta något som du redan kan eller är intresserad av, om du t ex gillar att fota säger vi, så kanske det finns något fotosällskap som träffas och går på fotorundor eller så. Annars om du gör det själv så kanske det kommer någon och undrar och undrar vad du gör och tar kontakt med dig.
Det är ju alltid lättare när någon verkar intressant på något vis, och om man utstrålar öppenhet och nyfikenhet så brukar många ta kontakt bara sådär rakt av. Det gör dom i af med mig, men sedan är jag så dålig på att kallprata så det skiter sig ändå, haha... jaja... det ska nog bli bättre... vi hade en väldigt herre på förra jobbet som var en mästare på att kallprata, han brukade börja snacka om vädret eller så, sedan tre minuter senare kunde man sitta där och prata om vad som helst typ :) Så fungerar det ju i Italien eller något också, på en busshållplats där kan man få värsta kontakten med folk. Här i Sverige anses vi ju lite slutna på det viset, det beror ju på såklart, i Stockholm t ex om man skulle börja prata med någon på busshållplatsen då skulle man klassas som psykiskt sjuk, men i ett mindre samhälle där är det liksom inte alls lika konstigt. Haha... nä nu överdrev jag nog lite allt. Men i alla fall... du får öva lite på att ta kontakt och kallprata med någon, gå runt och känn dig öppen och nyfiken, kommer någon med t ex en lustig bil, ställ dig och titta på bilen nyfiket och sedan börja undra om den, jag lovar människan i fråga kommer berätta massor om den, gladeligen! :)
Om du tänker dig att du skulle skriva ett inlägg på wF när du skall kallprata, och säger det du skulle skriva, så kan du säkert kallprata i flera timmar. ;)
Kurser, gemensamma intresse, som de flesta andra skriver brukar väl vara det som funkar bäst när det gäller att skaffa nytt umgänge.
Om du tänker dig att du skulle skriva ett inlägg på wF när du skall kallprata, och säger det du skulle skriva, så kan du säkert kallprata i flera timmar. ;)
var det där en pik!? :) ...ja, men det har du nog rätt i... nästa gång ska jag låtsas att jag skriver ett inlägg här :e ...men problemet är att folk är inte lika bra på att lyssna som att läsa :) eller så är det bara jag som inte kan prata... :)
Jag vet hur det kan kännas...
Som sagts innan, sluta leta efter vänner så löser det sig automatiskt skulle jag tro.
Ta med ungen till en lekplats, sätt dig i sanden och lek med grabben. När du går dit för tionde gången känns det kanske inte lika främmande att le lite åt någon i närheten, eller t.o.m. säga hej. Sånt brukar lösa sig själv, bara man inte går och grunnar för mycket på det! :)
Lycka till, det löser sig säkert av sig självt!
253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2