webForumDet fria alternativet

Fyllt 18 nu =) men vad finns det för speciellt man kan...

Småprat

14 svar · 1 107 visningar · startad av Akerlundh

Medlem sedan maj 20031 682 inlägg
Frågan#1

Hejsan...

Nu har man äntligen fyllt 18 år.. :birp
Men sen nu satt jag och funderade på det vad finns det för speciellt man kan göra då?
Jag har skaffat internetbanken och visa, sen ska jag ut på puben ihelgen.
Men vad finns det för något man mer kan göra?

Medlem sedan mars 20021 716 inlägg

Ta körkort!

ja det ska jag skaffa snart.. =)

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Akerlundh skrev:

Men vad finns det för något man mer kan göra?

Du kan alltid vänta tills du är 20 och kommer in på de lite mer fräcka ställena, på 18-ställena är det ju bara fjantiga smådregg. När du är 20 får du dock vänta tills du är 23 för att komma in på det där andra coola stället. När du är 23 inser du att 25-årsstället är drömmen. När du väl fyller 25 börjar du redan få ålderskomplex och längta tillbaka till 18-årsställena men där kommer du inte heller att få något kul eftersom du kommer att känna dig tokgammal så...

...nej, jag har inga bra tips faktiskt. :P §e

haha, okej så kan det ju va.. :p

Dryden skrev:

Du kan alltid vänta tills du är 20 och kommer in på de lite mer fräcka ställena, på 18-ställena är det ju bara fjantiga smådregg. När du är 20 får du dock vänta tills du är 23 för att komma in på det där andra coola stället. När du är 23 inser du att 25-årsstället är drömmen. När du väl fyller 25 börjar du redan få ålderskomplex och längta tillbaka till 18-årsställena men där kommer du inte heller att få något kul eftersom du kommer att känna dig tokgammal så...

...nej, jag har inga bra tips faktiskt. :P §e

Medlem sedan dec. 2005655 inlägg

Köp ett vapen!

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg

rösta! ... fast du missade riksdagsvalet, så du får nöja dig med att rösta till idol... :moose

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Sätt på en ko!

Medlem sedan dec. 2004450 inlägg

Du får köpa cigaretter ;-) Samt snus förstås :P Porrtidningar (Om det fortfarande är åldersgräns på dem? ;) )

Du kan ha kontakt med myndigheter utan att dina föräldrar kan få reda på det. Vilket dem har om du är under arton.

Du kan åka utomlands utan att ha någons tillstånd, du kan ställa upp i Big Brother :e eller varför inte Idol? :)

Du kan teckna avtal för telefon/bredband och allt detta. Om du inte har betalningsanmärkning sedan innan.

Jaaa, det finns massor. :)

meza: Tror aldrig det har varit en åldersgräns på porrtidningar, det är mer en rekommenderad ålder vad jag har förstått det som.

Flera av Idol-favoriterna är under 18 i årets upplaga, så det är ingen 18-årsgräns där inte.

Annars kan du ju begå något brott för att se vad du, som vuxen, får för straff.

Medlem sedan dec. 2004450 inlägg

Lizard King skrev:

meza: Tror aldrig det har varit en åldersgräns på porrtidningar, det är mer en rekommenderad ålder vad jag har förstått det som.

Flera av Idol-favoriterna är under 18 i årets upplaga, så det är ingen 18-årsgräns där inte.

Jo jag vet att det är underåriga i Idol, men det behöver tillstånd från deras föräldrar.

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Lizard King skrev:

Straffmyndig blir man vid 15 års ålder. Är man under 21 och tidigare ostraffad så brukar straffsatsen jämkas ned, så där är det ingen större skillnad på om man är 17, 18 eller 20.

Du kan rösta i allmänna val, bli invald i riksdagen, gifta dig, ta lån, starta företag och massor av andra grejer.

sgtpepper: Har du fan rätt i. Tänka först, skriva sedan. Fast han kan ju göra det i alla fall, om han har tråkigt eller så.

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Du kan ta ett till djupt andetag & bara inse att du är närmare döden för varje dag...

Medlem sedan aug. 20004 638 inlägg

http://www.geblod.nu

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)