Nu har man äntligen fyllt 18 år.. :birp
Men sen nu satt jag och funderade på det vad finns det för speciellt man kan göra då?
Jag har skaffat internetbanken och visa, sen ska jag ut på puben ihelgen.
Men vad finns det för något man mer kan göra?
Du kan alltid vänta tills du är 20 och kommer in på de lite mer fräcka ställena, på 18-ställena är det ju bara fjantiga smådregg. När du är 20 får du dock vänta tills du är 23 för att komma in på det där andra coola stället. När du är 23 inser du att 25-årsstället är drömmen. När du väl fyller 25 börjar du redan få ålderskomplex och längta tillbaka till 18-årsställena men där kommer du inte heller att få något kul eftersom du kommer att känna dig tokgammal så...
Du kan alltid vänta tills du är 20 och kommer in på de lite mer fräcka ställena, på 18-ställena är det ju bara fjantiga smådregg. När du är 20 får du dock vänta tills du är 23 för att komma in på det där andra coola stället. När du är 23 inser du att 25-årsstället är drömmen. När du väl fyller 25 börjar du redan få ålderskomplex och längta tillbaka till 18-årsställena men där kommer du inte heller att få något kul eftersom du kommer att känna dig tokgammal så...
Annars kan du ju begå något brott för att se vad du, som vuxen, får för straff.
Straffmyndig blir man vid 15 års ålder. Är man under 21 och tidigare ostraffad så brukar straffsatsen jämkas ned, så där är det ingen större skillnad på om man är 17, 18 eller 20.
Du kan rösta i allmänna val, bli invald i riksdagen, gifta dig, ta lån, starta företag och massor av andra grejer.