Ännu en idé som jag har snott från ett annat forum. Det går till så här:
Du ska leta efter två ord som var för sig ger så många träffar som möjligt på Google, men tillsammans 0 träffar. En slags omvänd Googlewhack skulle man kunna säga.
Instruktioner:
Sök efter ett ord
Sök efter ett till ord
Sök efter ord1 ord2. Om du får 0 träffar är det ett giltigt par
Du får välja vilka ord du vill, även ord som är varumärken och slumpmässiga hopkok av bokstäver samt ord på andra språk än svenska.
Poängberäkning
Sök efter de två orden du har valt
Notera antalet träffar för de två sökningarna
Multiplicera antalet träffar med varandra. Dela med 1000000 för att få bort lite nollor. Detta är din poäng
Högst poäng vinner. (Eller snarare håller pokalen tills dess att någon annan får en bättre poäng.)
Jag börjar för att visa hur det går till. Jag väljer orden webforum och kristenhet.
Resultat: webforum kristenhet - 0 resultat. Ordparet är därmed giltigt. webforum - 2 540 000 resultat kristenhet - 40 200 resultat
Poäng 2 540 000 * 40 200 / 1 000 000 = 102 108
a:\Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch kan väl inte godkännas, det inne håller ju :\ som google struntar i och därmed räknas a Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch som samma sak och ignorerar den enskilda "a".
a:\Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch kan väl inte godkännas, det inne håller ju :\ som google struntar i och därmed räknas a Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch som samma sak och ignorerar den enskilda "a".
ack ack visste inte om det där med :\ bara att man försöker igen!