webForumDet fria alternativet

gnäll&tvi-tråden

Småprat

67 svar · 2 470 visningar · startad av caya · sida 3 av 4

Frågan, av caya

något du vill gnälla på?

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan dec. 20042 245 inlägg

hypatia skrev:

Nej

Meh, du måste ju gnälla på nåt! Att folk inte förstår... x(

Medlem sedan feb. 20016 388 inlägg

Då gnäller jag på att jag inte har något bättre för mig. :i

Medlem sedan dec. 20042 245 inlägg

Näe, det var dåligt. Inte speciellt gnälligt heller. (n)

Medlem sedan juni 20006 022 inlägg

Jag blev lite besviken idag, jag trodde jag skulle få en utskällning på jobbet men det fick jag inte :(

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Esen skrev:

Varför försöka ta bort något som e bra, Sen så har inte microsoft monopol utan dom levererar bra produkter så att folk väljer att ha kvar det, och det e friviligt att ändra till vilken annan produkt som hellst...

Gnäll istället på statens spelmonopol och spritmonopol, För där kan vi diskutera riktit monopol...

Auxe skrev:

Tänkte först gnälla på Gustav ... men då lär det hagla svordommar på pingvinska i ett år... och någe sådant orkar vi inte med :D

Jag gnäll&tvi:ar på folk som inte känner igen en tråd för IRRITERAT, IRRATIONELLT GNÄLL, utan misstar den för en tråd där man kan föra konstruktiva(?) diskussioner eller meningsutbyten.

Medlem sedan apr. 2006135 inlägg

spango skrev:

Jag gnäll&tvi:ar på folk som inte känner igen en tråd för IRRITERAT, IRRATIONELLT GNÄLL, utan misstar den för en tråd där man kan föra konstruktiva(?) diskussioner eller meningsutbyten.

haha förlåt! då gnäller jag på Gustav i alla fall då! :P

Medlem sedan feb. 20016 388 inlägg

zcorpan skrev:

Näe, det var dåligt. Inte speciellt gnälligt heller. (n)

Sorry, jag är väl lite ovanligt positiv just nu. Ska genast lämna tråden. ;)

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Jag beställde en projektor i onsdags kväll och den sitter fast på mitt utlämningsställe nu. Men det utlämningsstället har stängt under helger så jag måste vänta till måndag innan jag kan hämta ut den. :(

Medlem sedan apr. 20051 016 inlägg

Dagens gnäll tillägnas en totalt jävla urblåst kärring (alias:"kvinnan") samt ett hundratal fellobotomerade kunder på Willys i Östersund idag.
Jag, sambon och lillgrabben kommer in i butiken vid ca 18.15. Hinner komma precis innanför "grindvaktarna" till butiken då vi springer in i filippo samt Marja (som båda jobbar i butiken). Vi står väl och pratar i 4-5 minuter då jag hör att ett billarm går i gång ute på parkeringen. Tittar ut genom glasväggarna och ser att en silvrig Merca (modell "ny") står och blinkar precis brevid entrén. Tänker inte mycket mer på det. (Jag menar, bilalarm som går i gång på stormarknadsparkeringar är ju mer regel än undantag). Vi står väl och pratar ytterligare ca 5 minuter innan vi vandrar vidare genom butiken och plockar på oss det vi ska handla och ställer oss i kassan. Det har nu gått ca 20 minuter (nej, vi stressar inte när vi storhandlar ;) ) sen jag först hörde billarmet, vilket fortfarande håller igång och hörs rätt in i butiken. Betalar och kommer ut på parkeringen och går förbi den tjutande bilen och ser då att inne i bilen hoppar en liten hund (någon form av pudel) omkring som om den vore tokig! Skäller och river med klorna mot rutorna.
Vid det här laget har bilens larm varit igång i uppskattningsvis 25 minuter. Både jag och sambon blir vansinniga och jag säger åt min sambo (jag bär på grabben) att gå in till förbutiken och be dem "ropa ut" bilens regnummer och påkalla ägaren. Men i samma stund som en i personalen (vet inte om det var filippo?) lyfter "luren" för att "ropa ut" meddelandet så kommer en "kvinna" ut och går fram till bilen. Sambon och personen i personalen ser detta och min sambo går ut ur butiken. Uppenbarligen har "kvinnan" hört min sambo tala med personalen för när hon kommer ut ur butiken så säger "kvinnan", med en förbannat uppkäftig ton, till min sambo:
- "Vi har faktiskt bara varit inne och vänt i butiken så, så farligt var det inte."
- "Hur fasen lyckas man fylla en hel vagn (vagnen är överfull av kassar) om man bara har varit inne och vänt?!?" - svara min Sambo. "Dessutom så spelar det väl ingen roll om ni varit borta i 5 minuter eller 5 timmar när ni lämnar hunden i bilen och slår på larmet?!?"
- "Det är inte min bil, den är bara lånad och jag visste inte att det var larm i den" svarar då "kvinnan", som nu inte vet vad hon ska skylla på härnäst samtidigt som hon skäms ögonen ur sig då konversationen dragit till sig många nyfikna blickar.

- "Mmm...eller hur." :OO säger min sambo och vi beger oss mot vår bil en bit därifrån.

Men med detta inlägg vill jag samtidigt slänga en känga i käften på alla de människor, som under de 25 minuter som larmet hållt igång, gått förbi bilen vid entrén, sett hunden i bilen, och bara gått vidare utan att göra ett piss åt saken. (n)

Mr. N. skrev:

Jag beställde en projektor i onsdags kväll och den sitter fast på mitt utlämningsställe nu. Men det utlämningsstället har stängt under helger så jag måste vänta till måndag innan jag kan hämta ut den. :(

Eh :q Hur fan kan de ha blivit godkända som ut/inlämningsställe för posten?
Shit va trist! (n)

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Jag har ont i tårna på vänsterfoten! (Jobbigare än man kan tro)

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Winterlord skrev:

Eh :q Hur fan kan de ha blivit godkända som ut/inlämningsställe för posten?
Shit va trist! (n)

Det roliga är att det är Postens eget Företagcenter som mitt paket sitter fast på. :p

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Det är väl själva fan att man inte har nånstans att göra av bilen för att dona och meka och ha sig!

Kollade i Haynes hur man fixar min nyfådda tvåa och det var tre av fem hylsnycklar i svårighetsgrad och 29 punkter på reparationsbeskrivningen... :x
Ska man stå så länge i en GDS-hall blir man ju ruinerad. :l

Medlem sedan aug. 2006191 inlägg

Ja jag vill gnälla på alla dessa support man ringer och som bara skyller på andra och som säger ring dit och när man gjort det så säger de "nej det är inte vårt jobb" du får ringa tillbaka, puh vilken tid sånt tar

Medlem sedan juli 2006461 inlägg

Åh, vad käckt med en gnälltråd, precis vad jag behöver just nu!

En vän ville ha kritik på ett arbete, och jag sa vad jag tyckte och tänkte, vilket inte var populärt. "Gör det bättre själv då", fick jag till svar... Grymt barnsligt och tröttsamt att få detta tillbaka när man försöker ge konstruktiv kritik. Varför fråga när man inte vill ha ett svar?

Medlem sedan jan. 20032 850 inlägg

jag vill gnälla på människor som inte svarar på mail, har väntat i 2v nu på 8 mail.... x(

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

filippo skrev:

jag vill gnälla på människor som inte svarar på mail, har väntat i 2v nu på 8 mail.... x(

mailtrafiken kanske går sakta uppe i östersund, Du får ha lite tålamod ;)

Medlem sedan feb. 2004489 inlägg

Jag måste få klara på den ofantliga mängd spam som plötsligt börjat välla in i min låda. Minst tio mail om dagen som inte filtret klarar av. Sjukt irriterande.

Medlem sedan jan. 20032 850 inlägg

Esen skrev:

mailtrafiken kanske går sakta uppe i östersund, Du får ha lite tålamod ;)

Tack, jag ska tänka på detta... :bire ;) Men tyvärr så är det ett landsproblem. :l

Medlem sedan aug. 20051 448 inlägg

nu måste jag gnälla på att jag har möjlighet att vara i stockholm under hela torsdagen men inte kommit på det förrän nu. jag har varit så inställd på att jag ska vara inne senast 18:00... men jag är fri att åka från stan med 10:24tåget
fan.
vill nån umgås med en socialt undernärd, tokfikasugen shopoholic under "några" timmar?

Medlem sedan juli 20067 inlägg

Usch, här finns det möjlighet att träffa trevligt folk och så jobbar man hela dagen... Sorry caya

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)