webForumDet fria alternativet

hjälp jag har inget att ta på mig!

Småprat

51 svar · 3 576 visningar · startad av caya · sida 3 av 3

Frågan, av caya

jag är bjuden på tema-fest på lördag. temat är maffia, vi ska hämta inspiration i gudfadernfilmerna. lätt match för en kille, det är ju bara att ta en kritstreckskostym och en fiollåda. men vad ska jag ha? gissar att ni sett gudfadern fler gånger än mig, lade ni märke till vad kvinnorna i filmen hade på sig?

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

Låter ju som en helskön fest det där! Fan vad kul alltså, speciellt maffiakunskap och pizzabakning :) nu blev jag inspirerad, blir pizza någon dag... hembakt alltså :)

Ja om man tänker efter så i Donnie Brasco har ju Al Pacino typ den stilen :) så jag är egentligen inte helt ute, nästa gång ska jag inte byta då ;) :)

Medlem sedan nov. 20011 551 inlägg

caya skrev:

temat var intressant men kanske inte riktigt ett fest-tema.
vid fördrinkarna spelades ledmotivet till gudfadern II och alla var svartklädda, en lite tryckt stämning.
efter att alla blivit indelade i "familjer" åt vi italiensk buffe (skitgott), tävlingar i teoretisk maffiakunskap och kreativ pizzabakning mm (vinnaren får äran att utse nästa festarrangör i gänget). sen har jag dansat som f*n, idag har jag träningsvärk i magen

Under slutet på 90 talet bevistade jag ett par sådanahär fester. Det var juriststudenterna i Uppsala som hade en stuga i stan där de arrangerade denna fest nån gång om året, Med tema, familjer och allt. Nån gång körde de skenavrättning av familjemedlemmar också (som var med på skådespeleriet alltså)

Vi fixade några sådana fester själva också men de blev inte lika roliga såklart :)

Medlem sedan jan. 20013 039 inlägg

caya...om du har vägarna förbi Borås så ta med dig outfiten så drar vi in i fotostudion och fixar lite Sin City bilder. :bire

Medlem sedan aug. 20051 448 inlägg

bendro - kul idé

Medlem sedan aug. 20013 824 inlägg

caya skrev:

mmm den längst ner skulle jag kunna tänka mig, men det är fortfarande fel sorts fest för en sån klädsel

Vill du gifta dig med mig?

nej men du kan få bygga ett altare hemma i sovrummet och tillbe mig.

Medlem sedan aug. 20013 824 inlägg

caya skrev:

nej men du kan få bygga ett altare hemma i sovrummet och tillbe mig.

redan klart ju! håller redan på att leta din adress ;) kommer stå med en gitarr o hojta utanför ditt fönster innom kort tid ;)

jaja, det är bara att du bildar kö med mina andra fans och aktar dig för krokodilerna :p
jag har infört ett poängsystem så den som sjunger falskt får stå vid ett annat hus

caya skrev:

jag har infört ett poängsystem så den som sjunger falskt får stå vid ett annat hus

:o :bla

känner du dig träffad? ;)

Så som jag sjunger så skulle jag få stå i en annan stad.

Medlem sedan jan. 20061 807 inlägg

Bendro skrev:

Så som jag sjunger så skulle jag få stå i en annan stad.

:e :e :e

270 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)