jag vet inte, men såndär fintjej från 40-talet!? ...typ... ehm... korsett och grejjer!? :) dom tjejer jag kommer ihåg från maffiarullar var mer utmanat klädda och det kanske inte är så lockande... (jag tänker på hon Rose eller vad hon heter i Once upon a time in America)
hjälp jag har inget att ta på mig!
51 svar · 3 576 visningar · startad av caya · sida 2 av 3
Frågan, av caya
jag är bjuden på tema-fest på lördag. temat är maffia, vi ska hämta inspiration i gudfadernfilmerna. lätt match för en kille, det är ju bara att ta en kritstreckskostym och en fiollåda. men vad ska jag ha? gissar att ni sett gudfadern fler gånger än mig, lade ni märke till vad kvinnorna i filmen hade på sig?
Läs frågan i sin helhet →Vänta lite nu. Ska du ta på dig något från 3wishes så krävs bildbevis. Flera stycken.
Var är festen sa du?
fast jag kommer inte ha nån maffioso med mig, så jag har ingen att våpa mig mot... så gislaved är inne på rätt spår.
festen är privat
brantis, så mkt kan jag lova att skulle jag ha nått från 3wishes så skulle ni få bildbevis.
Tjoho!
Du kan få låna min studentfestmundering :i Sen är det efterfest med mig och Dryden! Fast dydde kommer att hitta nån 14-årig bryan-brud med lika häftig kameranalle som honom så det blir bara du och jag.
bassebhu skrev:
Du kan få låna min studentfestmundering :i
tack :)
bassebhu skrev:
...så det blir bara du och jag.
det tycker du låter som en bra idé va? ;)
hur ska jag säga detta utan att låta helt grov?
det är väl bara att du knö'r dig in ;)
fast som det ser ut nu blir det bara du och basse, men basse verkar ju ha hittat korrekt klädsel i alla fall §jr
Brantis skrev:
Varför gå som kille? Gå som kvinna istället, garanterat uppskattat! :D
Filmerna är en fantastisk orgie i matriarker och östrogen, spela med!
En fantastisk idé! Klä ut dig till en gammal sur och auktoritär italiensk matrona! :i
en klassisk paljettklänning från uff (tänk dansen charleston) och en färgad boa... sen ett ciggmunstycke för 15 spänn på en tobakist, det funkar garanterat. Hatt är ett + men inget måste, i så fall, skall det vara ett litet nät kring den. Jag har varit på 3-4 st maffia fester och det är den snyggaste tjejklädseln tycker jag (vid de tillställningarna
spango skrev:
En fantastisk idé! Klä ut dig till en gammal sur och auktoritär italiensk matrona! :i
jag är på tok för glad av mig för att kunna vara sur en hel kväll ;)
hopparn skrev:
en klassisk paljettklänning från uff (tänk dansen charleston) och en färgad boa... sen ett ciggmunstycke för 15 spänn på en tobakist, det funkar garanterat.
bra idé, ska till myrorna imorron och kolla... fast jag funderar på att kolla efter ett svart fodral typ jessica rabbit... lite mer 40tal helt enkelt...
Eftersom jag träffade caya idag fick jag den stora äran att se maffiabruden live.:D
Tjusigt. Men var är den utlovade toppen? ;)
Skulle lätt platsat i Sin City. Bra jobbat. :)
Jag behöver gå på fler maffiafester! (y)
... (y) klart nice! lite bättre än mig som skulle på fest och glömde ta med mig några riktiga byxor när jag åkte till Stockholm, inte så läckert att komma på fest med askgrå mysbrallor, såvida det inte är pyjamasparty då :) fick låna några jeans av en bekant :)
temat var intressant men kanske inte riktigt ett fest-tema.
vid fördrinkarna spelades ledmotivet till gudfadern II och alla var svartklädda, en lite tryckt stämning.
efter att alla blivit indelade i "familjer" åt vi italiensk buffe (skitgott), tävlingar i teoretisk maffiakunskap och kreativ pizzabakning mm (vinnaren får äran att utse nästa festarrangör i gänget). sen har jag dansat som f*n, idag har jag träningsvärk i magen
basse, jag hade "toppen" under västen... västen åkte av vid tvåtiden... hem kom jag vid fem... nej, allt oskyldigt, jag och en kompis satt och lirade gitarr och sjöng ända tills allt bara var fnitter ;)
danny - den stora gudfadern-nörden hade på sig träningsoverallsbrallor från 70talet, guldkedja och vitt linne. han har inte kropp som en gud, snarare en fader ;)...