Gammalt.
Det är en hund. ;)
...räknas inte längre som planet. :(
16 svar · 827 visningar · startad av fiddler
...räknas inte längre som planet. :(
Gammalt.
Det är en hund. ;)
Npgot jag skrev nyss till en mailing lista ang. detta:
nitro2k01 skrev:
Jag har inte följt den diskussionen, men för mig är det inte
självklart att Pluto är en planet.
Dels pga dess storlek, dels pga dess oregelbundna bana. (Att den
ibland ligger innanför Neptunus)
men egentligen vet jag för lite om astrolo... nä, nu skrämdes jag
bara, astronomi för att kunna uttala mig klart ang. detta
Dom nämnde precis det här på kvart-fem-ekot.
Blir så jävla arg...
Inte för att planeten inte får kallas planet, utan för själva grejen.
Dom sa att 2500 rymdforskare har idag haft ett möte där detta har spikats, att pluto inte längre får kallas planet, utan numer måste den kalls dvärgplanet.
Tänk om de här 2500 rymdforskarna kunde klippa sig, skaffa sig ett riktigt jobb och sluta diskutera massa onödiga saker, tänk vad bra allt skulle va...
;)
Äsch, nu är ni sura & tvära i onödan.
Dvärgplanet funkar väl bra för den lilla skitplaneten... Ingen jävel vill ju ändå bo där som det ser ut i dag!
Bire skrev:
Äsch, nu är ni sura & tvära i onödan.
Dvärgplanet funkar väl bra för den lilla skitplaneten... Ingen jävel vill ju ändå bo där som det ser ut i dag!
Är inte ett dugg upprörd över själva namnbytet, eller vad man ska säga.
Snarare att det finns massa trötta jävlar som ens orkar sitta och fundera över saken...
Nu väntar vi bara på en officiell kommentar från J.Rönnberg!
nitro2k01 skrev:
Och här kommer den.
Rent personligen tycker jag att det är ett helt rätt beslut. Detta då det skulle ha blivit ohållbart att ha kvar Pluto som en planet då det i så fall skulle ha funnits hundratals planeter till slut. Dock gjorde man det lätt för sig då man ännu inte kom fram till exakt hur man ska klassificera en planet.
MickeA.com skrev:
Dom sa att 2500 rymdforskare har idag haft ett möte där detta har spikats, att pluto inte längre får kallas planet, utan numer måste den kalls dvärgplanet.
Tänk om de här 2500 rymdforskarna kunde klippa sig, skaffa sig ett riktigt jobb och sluta diskutera massa onödiga saker, tänk vad bra allt skulle va...;)
Dom har nog viktigare jobb än dig, om du tror att införa standarder för rymdforskning är oviktigt och att det är det enda dom gör så sluta med knarket.
Kul, nu får vi skriva om läroböckerna :e
nitro2k01 skrev:
Och från Pluto :o
celia skrev:
Kul, nu får vi skriva om läroböckerna :e
Menar du att skolan har så nya naturvetenskapsböcker? Det var jo bara drygt 70 år sen Pluto upptäcktes. ;) :moose
Kapten Haddock skrev:
Dom har nog viktigare jobb än dig, om du tror att införa standarder för rymdforskning är oviktigt och att det är det enda dom gör så sluta med knarket.
Jag håller med dig, men för Guds skull, sluta vara en sån jävla besserwisser.
Ööööööh, nej.
Misstänkte det.
Talat som en riktig besserwisser.
J. Rönnberg skrev:
Menar du att skolan har så nya naturvetenskapsböcker? Det var jo bara drygt 70 år sen Pluto upptäcktes. ;) :moose
Så sant så sant :birp