webForumDet fria alternativet

Vilken är din favorit-svordom? *känsliga varnas!

Småprat

104 svar · 7 937 visningar · startad av magnusfeldth · sida 3 av 6

Frågan, av magnusfeldth

Som rubriken lyder: Vilken är din favorit-svordom?

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan dec. 20021 804 inlägg

Men vad fuck! (utrop/frågande. Går även med "men vad fuck nu då?")
Shiiit som faan! (överraskad/exhalterad/slagit mig)
Dumma jävla helvete! (funkar på allt och alla alltid)
Men faaan då/också! (klassiker som funkar)

Har fler som används flitigt. Fyller på när jag slår mig eller nåt liknande... :e

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg

magnusfeldth skrev:

kort och gott: faaaaen! ;)

har kommit på idag att min spontana lite längre favoritsvordom är "faaeen i hela helvetet!" §e Tack den inte helt stängda ketchup-flaskan för denna insikten!

Medlem sedan jan. 20061 807 inlägg

What the fuck är en liten goding jag använt mig frekvent av på slutet. Annars är ju de flesta bra redan listade. (y) Tyckte speciellt om

JAreMANNEN skrev:

kuk i kvadrat

Medlem sedan dec. 20042 245 inlägg

nitro2k01 skrev:

Jävla horunge!

I vilka sammahang tänker jag dock inte tala om. Det är dock inte så illa som det kan låta.

Är det möjligtvis när du skriver i Word och ett par ord hoppar ner till nästa sida?

Medlem sedan aug. 20051 448 inlägg

jag svär som fan, men favorituttrycket är helt klart "asch sture..."

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

"Shitjävlar" är ett uttryck som jag myntade i somras. Används med hyfsat ojämna mellanrum.

Medlem sedan juli 20031 132 inlägg

Sablarns banan-bäver funkar fint för det mesta.

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

Jag kör på den klassiska linjen:

Satan eller kanske fitta

:)

Är man arab kan man svära med:

Nachnemo eller Kesemeck :)

Medlem sedan dec. 20011 978 inlägg

Jag försöker hålla språket vårdat, men ibland slinker det med ett sketans eller liknande.

Konstigt, jag klarar uttrycka mig ändå?

Brantis skrev:

Jag försöker hålla språket vårdat, jag klarar uttrycka mig ändå?

...ja, det där är väl helt klart en miljöbetingelse. När jag var liten var det vardag att folk svor, både farsan hemma och polare... en gång när jag var kanske 7 år eller något kom morsan på mig med att sitta under bordet och säga "satan satan satan satan satan satan satan satan..." :e ...man får börja i tid om man ska bli bra på det, annars kan man lika gärna hoppa över det...

:) ...nä... jag skulle önska jag svor mindre ibland, men nu drabbas jag av miljön igen här, idag bytte jag jobb och jag tänkte mig att kontorsfolk svär inte lika mycket som grovarbetare, men riktigt så var det ju inte märkte jag ganska snart... :)

ursäkta fördomarna och att jag redigerade citeringen lite granna

Medlem sedan okt. 2004430 inlägg

coño, vilket på dominikansk spanska betyder "fan". om jag är väldigt arg så är det "coñazo" och det är den "stora versionen" av den ovannämda.

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Bäver!

Förut så var det en polare som brukade svära med "SNABLAR" istället för sablar! :) ...tyckte det var grymt kul för 20 år sedan iaf...

Medlem sedan maj 20031 682 inlägg

Ojoj jag svär minst en gång i varje mening när jag pratar försöker verkligen att inte svära men det är inte helt lätt..

På senaste tiden ha de varit mycket FittBulle och FiskBulle när man bli irriterad.

Medlem sedan juli 20011 129 inlägg

Jag har otroligt dåligt tålamod, så jag kör de flesta kombinationerna som fungerar med "Fan", "Helvete", "Djävlar", "Skit" och "Bög"

Oftast blir det "Fan i helvete"

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

När apparater inte funkar så brukar jag kalla dom "jävla as!" Annars är väl "jävla skit" det jag säger rent spontant (jag svär som en borstbindare).

annars funkar ju finska varianten:

Vitto!
Perkele!

...eller nu brukar jag härma en bosnier på förra jobbet: "jävla sschiiiit" låter ungefär som i Norrland... kan inte uttala sche-ljud... (och jag kan inte skriva sche-ljud ens...(?))

Medlem sedan aug. 20051 601 inlägg

Sannah skrev:

fittsubba

Gillar den!

Och mayday är utan tvekan min nya idol :birp

mayday skrev:

Neger .... Funkar alltid

bör tillägga att ja är 50% afrikan ... mest synligt på mittenpartiet

Dessutom anser jag att ingen ännu lyckats toppa "surt innerfittaskinn" :L

Medlem sedan feb. 20041 816 inlägg

När elektronikprylar strular används "skitsystem", annars använder jag de gamla och lite tråkiga "men va fan", "fan" eller "helvete". "crap" använder jag också istället för det vardagliga "fan", tycker det låter mycket gladare. :)

Medlem sedan mars 20023 686 inlägg

Har tittat på boston legal nu så nu säger jag DANNY CRANE med hög röst på jobbet när nått skiter sig. It was self-defence, I feard for my life!

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)