annesophie:
OveRRidE: Kan du sluta försöka skriva fyndigt hela tiden, dina försök till underfundiga kommentarer med jämförelser och dylikt är sämst, som det där till exempel. Skriv bara i klarspråk.
En "skrämmande ton" är säkerligen det som måste till. Låter väldans läskigt och kommer säkert funka jättebra på Drydens grannar.
Som jag sa, du är säkerligen jävligt feg och det där med ett bestämt och "argt" tonfall existerar inte hos dig, för om det hade gjort det hade du också vetat att det ofta hjälper att säga till med en bestämd (arg, aggressiv, eller vad du vill kalla det) hjälper jävligt mycket bättre än att stå och kolla ner i marken medan man snällt frågar om de kan vara lite tystare.
Jag tror att fröken Lizard King inte själv ens skulle kunna be om en mugg socker utan att göra på sig ens om grannen var förlamad från hårbotten och neråt. Men det är lätt att vara ball i forumet, that's for sure.
Och vad gör du för att bevisa att det du säger stämmer då? Du skriver lika mycket på ett internetforum som jag, ska vi sluta lita på allt du skriver bara för det? Dessutom är du mer fröken än jag OveRRidE, det vet både du och jag.
Lizard King
Förstår verkligen inte din attityd i denna fråga. Jag är ju helt på din sida!
Skrämmande ton låter väldigt effektivt och jag ska själv tillämpa det vid nästa givna tillfälle.
Jag har idag försökt att övertala Dryden att lyssna på dig. För det märks ju att du har stor erfarenhet av bråk.
Fast, jag ska erkänna att jag inte blir ett dugg skrämd av dig och din väldigt maskulina agressiva ton.
Men du kanske håller tillbaka lite nu för min skull?
Bråk? Vem fan har sagt något om bråk? Sen när har tonfall något med bråk att göra? Vem har sagt att man ska skrika? Vem har sagt att man ska fortsätta bråka om de börjar bråka? Jag menar att man inte ska vara blyg från första början, men jag förstår också att du har allvarliga problem att uppfatta text så det är rejält bortkastat att försöka förklara detta.
Hur kan du blir skrämd av en maskulin ton i en tråd, där en maskulin ton inte ens existerar? Aggressiv? Vad fan snackar du om. Ska jag kanske överdriva med glada smileys som alla andra här i forumet för att du också ska begripa att jag inte är arg så fort jag inte avslutar inlägget med tio glada smileys?
Försök bara begripa vad jag säger: om man står på sig och använder en självsäker och "aggressiv" ton, som i mitt fall betyder en ton som får grannen att förstå att man menar allvar, kommer det förmodligen också fungera.
Lizard King:
Du har förmodligen helt rätt i att det kommer att fungera. Det kommer också rätt ofelbart att leda till att man blir hatad och/eller avskydd av grannarna, och att det kommer att snackas mycket skit bakom ryggen på en.
Du har överlag en rätt taskig debattstil i forumet. Det gör varken att man tar dig på större allvar eller håller med dig mer. Däremot gör det förmodligen att man tappar intresset för att diskutera med dig, vilket du antagligen uppfattar som att du "vinner" diskussioner.
OOveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg
Lizard King skrev:
Och vad gör du för att bevisa att det du säger stämmer då? Du skriver lika mycket på ett internetforum som jag, ska vi sluta lita på allt du skriver bara för det?
Problemet med dig är att du inte drar dig för att förklara för allt och alla hur mycket våld du kan åsamka hit och dit och hur orädd du (försöker få oss att tro att du) är för att förverkliga det. Det speglar alla dina inlägg, precis som en viss ton speglar mina. Det jag menar är att du antagligen skrävlar mer än du vågar i verkligheten.
Lizard King skrev:
Dessutom är du mer fröken än jag OveRRidE, det vet både du och jag.
Antagligen, ja. Men nu vill jag höra, och det ska banne mig blir intressant, på vilket sätt du menar. Min sexuella läggning? Mitt sätt att skriva? Min jämställdhetsståndpunkt? Mina ack så otränade biceps?
Min notation var menat som ett stick i sidan, du är uppenbarligen seriös. Så, förklara dig gärna. ;)
Lizard King:
Du övertygar ingen.
Snack bakom ryggen kan spela STOR roll, tyvärr.
antipentA: Jag är övertygad för jag vet att det fungerar, räcker för mig.
Ja, men frågan är hur mycket det förekommer i ett svenskt radhus. Man har inte kafferep längre, oftast snackar man inte ens med sina grannar, och gör man det är det om dagens väder. Skillnad på ett jobb eller i en skola, så nej det där köper jag inte. Dessutom kan grannen tänka likadant om dig, snack bakom ryggen om att grannen väsnas. Ärligt, ingen bryr sig, ingen orkar snacka.
Lizard King:
Så ditt mål med att diskutera i forum är att övertyga dig själv om att du har rätt..?
Ärligt, folk orkar visst bry sig. JAG orkar inte bry mig. DU orkar inte bry dig. Men alldeles för många orkar. De orkar dessutom, när de samlat ihop ett litet gäng, göra något mer än att bara snacka.
Jag har otaliga gånger fått höra massa skitsnack från tidigare grannar som jag inte känner om andra grannar som jag inte heller känner.. och blivit uppmanad att skriva på listor och skicka klagomål till hyresvärd och sånt för struntsaker. Jag har haft grannar som blivit vräkta trots att de inte har gjort nåt, bara för att andra grannar gaddat ihop sig mot dem.
Så det har betydelse.
Haha, då var det förmodligen något fel på grannen.
Har inget mål med forumdiskussioner för övrigt, kan man inte få ha lite kul en tråkig dag?
Lizard King:
Nja.. det var fel på de grannarna som gaddade ihop sig. Jag tycker generellt sett att sånt är extremt dåligt beteende. Därmed inte sagt att det inte finns grannar som borde vräkas. HiDensity hade en granne som sannerligen skulle vräkas, till exempel ;)
Klart man kan få ha kul på ett forum. Det brukar jag ha.
Dock brukar jag försöka ha kul utan att vara taskig mot folk.
antipentA: Taskig? Antingen är jag bara född taskig fast jag inte märker det, eller så är det du som missuppfattar det totalt.
RufusMedlem sedan mars 2004754 inlägg
SirPeter skrev:
Åfan! Vem då?
Nu snodde du min replik. :(
AaronMedlem sedan mars 2004485 inlägg Men har inte Lizard King lite rätt?, om man aldrig tar tag i något ordentligt så kommer ju inget någonsin att hända, och om man stör sig på något väldigt mycket så finns det väll en väldigt bra anledning att göra det. Man behöver ju inte börja med några aggresiva metoder, men nånting kan man göra.
Att man sedan kan formulera sig på lite olika sätt för att föra fram sin mening är ju en annan sak. Jag har själv svårt att formulera saker som jag vill. Man vill ju vara bäst, intelligent, smart, snäll o.s.v. t.ex. men ofta blir tonfallet anorlunda, personligen beror det på att jag inte är så duktig på att skriva.
Men vi skriver ju det mesta bara för skojs skull, speciellt här i Cafét. :) <- en sån där glad grej
Klart jag har rätt men eftersom 90 % av medlemmarna här tycker det är moraliskt fel att bära t-shirts med hårdrocksbandnamn på och blir chockade om personen i kassan på ICA inte är trevlig så blir det alltid ett jävla liv så fort lite realism hittar till forumet.
Om du lyckas komma överens om något med dina grannar genom dina foruminlägg här Dryden, har du en väldig tur. När du "skällt" ut dom och sedan lägger dig i din säng för att somna in till total tystnad kan du i alla fall skänka en tanke åt ödlekungens vishet och repetera följande ord, istället för fårräkning: Your Lizard King has spoken, all hail!
Liz:
Jag har nästan bara t-shirts med hårdrocks- eller punkmotiv. Jag behöver inte vara otrevlig ändå...
antipentA: Läs vad jag skrev igen. Dessutom är jag inte otrevlig.
RufusMedlem sedan mars 2004754 inläggDu är inte otrevlig till att börja med, men du är arrogant. Om någon däremot ifrågasätter dina slutsatser som du stenhårt tvärvägrar att rubba på så blir du faktiskt otrevlig, åtminstonde enligt min (och som det ser ut som, några tills) definiton.
Fast du tycker förstås inte att du är otrevlig och då är väl även den slutsatsen skriven i sten.
Rufus: Säg samma sak när du får grannproblem, istället för att säga saker till marken när du står utanför grannarnas dörr. Vilken ordlek! Detta är bara text, om jag hade sagt det med ett tonfall som du hade använt om du får grannproblem, hade du tagit det annorlunda då?