webForumDet fria alternativet

Nytt webskoj ! 6 steg till kändis

Småprat

14 svar · 846 visningar · startad av Mad Monkey

Medlem sedan jan. 2006278 inlägg
Frågan#1

Det är aldrig mer än 6 steg mellan dig (vemsomhelst) och resten av jordens
invånare !!
Du känner ngn som är släkt med ngn som känner ngn (o.s.v i 6 steg)
som känner t.ex Robert De Niro, eller Jay Leno.

För att göra leken lite mer hanterbar så kör vi bara med folk å fä i
filmvärlden.

Ex: Jag startar med en känd (dock inte för känd) film snubbe/snubba
låt oss säga Jason Lee (My name is Earl).
Jag tar sedan annan skådis, t.ex Yeardley Smith (röst till
Lisa Simpson mm)
Nästa mans uppgift är att koppla ihop dessa två skådisar med max 6 steg.
T.ex Yeardly Smith var med i "Listen to me" tillsammans med Roy Scheider
som var med i "The Rainmaker" med Matt Damon
som var med i "Dogma" med JASON LEE... Ta da!!

Den som har löst tråden väljer sedan en NY skådis som nästa skall koppla
med start skådisen.

Greppat läget ??? OK då kör vi !

Jag väljer Michael Richards(Cosmo Kramer i Seinfeld) som utgångs figur d.v.s den man skall nå fram till i max 6 steg.

Koppla nu ihop honom med Stellan Skarsgård :q
Och väj sedan en ny figur.

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Det dar med 6 steg kan du inte bevisa! Det kan vara sa att pga sociala strukturer sa ar sannolikheten hog att det ar sa, men inte i alla fall. Betank t ex en kedja av sex personer som bara kanner den som ar framfor och bakom sig sjalv, utom den som ar langst bak som bara kanner personen framfor, och forutom mig som som star langst fram och har kontakt med resten av varlden. Personen langst bak har alltid minst sex steg till en godtycklig person i varlden, som inte star i kon.

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Stellan Skarsgård var med i Dancer in the dark tillsammans Peter Stormare som spelade bekant till Kramer i ett avsnitt av Seinfeld.

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg

Cool lek!

Michael Richards var med i Seinfeld med Peter Stormare.

Peter Stormare med i Minority Report med Tom Cruise.

Tom Cruise är med i Mission Impossible med Jean Reno.

Jean Reno är med i Ronin med Stellan Skarsgård.

:)

Få ihop Lena Olin med Harrison Ford!

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg

Crap, nån hann före... och tog kortare väg! x(

nitro2k01 skrev:

Det dar med 6 steg kan du inte bevisa! Det kan vara sa att pga sociala strukturer sa ar sannolikheten hog att det ar sa, men inte i alla fall. Betank t ex en kedja av sex personer som bara kanner den som ar framfor och bakom sig sjalv, utom den som ar langst bak som bara kanner personen framfor, och forutom mig som som star langst fram och har kontakt med resten av varlden. Personen langst bak har alltid minst sex steg till en godtycklig person i varlden, som inte star i kon.

Kolla in länken :stud
http://en.wikipedia.org/wiki/Six_degrees_of_separation

Lena Olin i Chocolat med Stormare
Stormare i Hamilton med Mark Hamill
Mark Hamill i Star Wars 1-3 (episod 4-6) med Harrison Ford.

Nu Ronald Reagan med Chuck Norris

Mad Monkey skrev:

Kolla in länken :stud
http://en.wikipedia.org/wiki/Six_degrees_of_separation

Wikipedia skrev:

Six degrees of separation is the theory...
...
80% of the successfully delivered packages were delivered after four or fewer steps. Almost all the chains were less than six steps.

Detta ar alltsa:

1. En teori
  2. En teori baserad pa hur manskliga relationer fungerar. Men eftersom dessa inte ar lika mellan alla manniskor sa ar det inte helt sakert att stammer mellan precis alla godtyckliga manniskor. Daremot ar sannolikheten hog att det ar sa, men det ar nagot annat.
    Sa din mening i forsta inlagget skulle ha varit "Det är nastan aldrig mer än 6 steg mellan dig (vemsomhelst) och resten av jordens
    invånare !!"
    Aven om det inte later lika spektakulart.
Medlem sedan apr. 20032 072 inlägg

nitro2k01 skrev:

Detta ar alltsa:

1. En teori
  2. En teori baserad pa hur manskliga relationer fungerar. Men eftersom dessa inte ar lika mellan alla manniskor sa ar det inte helt sakert att stammer mellan precis alla godtyckliga manniskor. Daremot ar sannolikheten hog att det ar sa, men det ar nagot annat.
    Sa din mening i forsta inlagget skulle ha varit "Det är nastan aldrig mer än 6 steg mellan dig (vemsomhelst) och resten av jordens
    invånare !!"
    Aven om det inte later lika spektakulart.

Om man skulle vara lika petig som du är nu så skulle man isf inte kunna använda fingeravtryck som bevismaterial, för att alla har individuella fingeravtryck är också bara en teori.
Ingen har någonsin testat alla människors fingeravtryck, jämfört och bevisat att det är så. Enligt dig så visar fingeravtryck bara att det är högst troligt att den misstänkte genomförde brottet, ändå säger man i de flesta fall att han/hon gjorde det, ge dig på det gigantiska felskrivandet istället.

BTW! Kul tråd
Ronald Reagan var med och gjorde "The Delta Force" tillsammans med Lee Marvin på 80-talet.
Lee Marvin i sin tur gjorde, tillsammans med Ronald Reagan, "The Killers" under 60-talet.

Jag vill se Lindsay Lohan (Herbie m.fl.) med Edward Norton (Fight Club, Italian Job m.fl. (y))

Coccozz skrev:

Om man skulle vara lika petig som du är nu så skulle man isf inte kunna använda fingeravtryck som bevismaterial, för att alla har individuella fingeravtryck är också bara en teori.
Ingen har någonsin testat alla människors fingeravtryck, jämfört och bevisat att det är så. Enligt dig så visar fingeravtryck bara att det är högst troligt att den misstänkte genomförde brottet, ändå säger man i de flesta fall att han/hon gjorde det, ge dig på det gigantiska felskrivandet istället.

BTW! Kul tråd
Ronald Reagan var med och gjorde "The Delta Force" tillsammans med Lee Marvin på 80-talet.
Lee Marvin i sin tur gjorde, tillsammans med Ronald Reagan, "The Killers" under 60-talet.

Jag vill se Lindsay Lohan (Herbie m.fl.) med Edward Norton (Fight Club, Italian Job m.fl. (y))

Tack för hjälpen.

Lindsay Lohan i Herbie med Michael Keaton.
Keaton i Jackie Brown med Robban De Niro
De Niro i The Score med Edward Norton

För att utmana andra att komma med en bättre (kortare) koppling så kan
man skriva dsk "Bacon" värdet.
I detta fall har Norton/Lohan, Bacon värde 3. Försök hitta en koppling med
BV 2 eller kanske 1.
Eller klura på denna.......

Harold Loyd Gammal stumfilmsskådis (1893-1971) En känd scen
är när han hänger i visarna på en stor klocka på en hög byggnad i NY.
få ihop honom med Gary Oldman ( JFK, The Fifth Element, Léon m.fl.

Den här är lite knepig. Jag har hittat en väg som ger BV 5 försök med en
kortare ;)

Coccozz skrev:

Man har hittills inte hittat tva personer med identiska fingeravtryck, men i deras forskning forekom det ibland vagar mellan tva manniskor som var langre an sex steg. Jag havdar att detta fenomen ar kulturberoende, beroende pa hur manniskor tar kontakt med varandra. Detta experiment gjordes i USA, och dar havdar jag att det ar stor sannolikhet att man kan hitta en vag pa sex steg mellan tva personer. Om man skulle utoka till hela varlden tror jag att sannolikheten att hitta sexstegskedjor skulle minska, men anda vara relativt hog.

Medlem sedan apr. 20032 072 inlägg

nitro2k01 skrev:

Man har hittills inte hittat tva personer med identiska fingeravtryck

Förändrar väl inte att det fortfarande är obevisat och därmed en teori?

Flyttad diskussion

Jag flyttar diskussionen om 6 stegs teorin till en ny tråd i Cafét så
blir det lättare att hålla koll.
Den heter:
"SIX DEGREES OF SEPARATION"
Flyttar alla inlägg dit, så kan vi fortsätta diskussionen DÄR
och koppla ihop skådisar här. :birp

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Jag försökte dra igång en sån här lek för tre år sen, men den stannade upp rätt fort. :p
http://www.webforum.nu/showthread.php?t=62785

Medlem sedan feb. 2004489 inlägg

Harold Lloyd spelade i The Sin of Harold Diddlebock
Vars filmmusik skrevs av Werner R. Heymann
Som även skrev musik till Chocolat
Där Lena Olin spelade, Lena Olin var även med i Romeo is Bleeding där även Gary Oldman spelade
Korrekt?

Niklas Grönberg (Frostbiten, 2006) och Mariah Carey (B.la. Glitter). Sug på den.

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
118 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
139 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)