Grattis för tusan! Det har varit min dröm fast jag orkade inte göra några tester så det blev elprogramet. Men efter gymnasiet ska jag troligtvis dra till norge på flygutbildning. Han som lärde mig segelflyga jobbar gick den utbildning i Norge som jag menar. Han jobbar nu i England och flyger boeing 737 och håller nu på att flyga in sig på Boeing 757. Han flyger på samma bolag som Bruce Dickinson (Iron Maidens sångare för de som inte vet) och träffar honom ibland. :)
Vart gjorde du gjorde du testarna och vart ska man vända sig?
Är det fler testdagar för Arvidsjaur? Jag har också ansökt dit, men inte fått någon bekräftelse eller någonting. Om det är så att man inte ens blev antagen till testerna borde man väl få reda på det? :l
Tack för den stöd ni har gett mig (både nu och då)! :D
MatsJ skrev:
Är det fler testdagar för Arvidsjaur? Jag har också ansökt dit, men inte fått någon bekräftelse eller någonting. Om det är så att man inte ens blev antagen till testerna borde man väl få reda på det? :l
Jag blev också lite skraj när en i klassen blev kallad till test, men inte jag. Jag hamnade i grupp 9 och de ska ta in 164 för tester. Om dina betyg från nian kvalificerar dig till testerna så kommer du att få ett brev från Arvidsjaur. Du har väl sökt till Västerås också? I så fall kommer du nog att kallas till test under sommaren om du ligger högt i poängsnitt och inte fick vara med i Arvidsjaurs tester. (Runt 18 brukar vara bra.)
Hursomhelst så är testerna inte så svåra som man kanske tror. De går nog mest på personlighet och sådant, men visst fan är det plågsamt att sitta där. Jag har nog aldrig varit så nervös i hela mitt liv. :o
Ok, då fortsätter jag att vänta då. Jag tycker att mina betyg från 9:an borde räcka till, så vi får väl se. Visst har jag sökt till Västerås, men är tämligen säker på att jag inte ens kommer komma till de testerna eftersom jag inte tror att det här årets betyg inte kommer att bli de bästa...
Jaja, får väl ta och skramla ihop lite pengar till sommaren så kanske man kan börja med hängflyg. :)